onsdag den 12. september 2012

Dreamcatcher










Jeg elsker drømmefangere. Især for deres historie og ånd men de er jo også virkelig fine og dekorative at have hængende i sit hjem. Især når man laver dem selv og giver dem et personligt præg. Jeg synes det er en fantastisk gave at give, da der bag gaven ligger et ønske om at beskytte modtageren fra det onde og lade dem sove en fredfyldt søvn. 
Vi har to drømmefangere i huset, som hænger over de to store drenges senge, men dette er min første hjemmelavede. Jeg har lavet den efter denne DIY og jeg er fuldstændigt bidt af det. 
Jeg har allerede været ude at købe bambusringe, fjer og tykt uldgarn i fine farver samt fundet alle mine hæklede runde lapper og fine kniplede mellemlægsservietter frem.

Denne blev lavet igår inden jeg fik købt ind til den store produktion, så den måtte laves af hvad jeg havde i huset (fjerene fik den dog først på idag). Derfor er ringen en uro-ring fra Hama og det har givet den et lidt ujævnt udseende. Bambusringene er meget bedre - er nemlig allerede igang med at lave flere...

13 kommentarer:

  1. Jeg synes, din drømmefanger er bedårende!
    Hvilken fremragende idé at hækle (med mere) sin egen drømmefanger. Glæder mig til at se flere fra din hånd. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var nemlig en super idé med de der hækledimser i midten :)

      Slet
  2. Den er vanvittig smuk! Skal hilse herfra! :-)
    Knus fra Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, tak søde Birgitte!! Hils din dejlige familie lige tilbage ;o)
      Knus til dig og tykkemavsen :)

      Slet
  3. Jeg synes bare den er Så fin.
    :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak! Det synes jeg i al beskedenhed også ;o)

      Slet
  4. Altså Ulla hvor er den bare smuk, lækker DIY!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikk! Tror også min næste skal se helt ud som den gule fra DIY'en, for den er godt nok fin!! :)

      Slet
  5. Wow den er bare så fin!
    Skønt med en DIY, jeg syntes tit dem man kan købe er knap så pæne og har derfor ikke ville købe en til Alma, men nu tror jeg da vi skal lave en sammen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, lige pludselig er der jo andre muligheder end brune nuancer ;o)

      Slet
  6. Min datter har i perioder nogle ganske forfærdelige mareridt, og jeg har virkelig tænkt og tænkt, hvordan jeg kan hjælpe hende. Og én foreslog mig så en drømmefanger, og det havde jeg slet ikke tænkt på. Flot Rikke. Men hey, i stedet for at købe en, ville det jo være genialt at lave en sammen med hende. Tak for tip, og den er vel nok fin, den du har lavet :)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.