søndag den 29. juli 2012

Vandmelon lemonade


I forgårs kom vores søde 65-årige italienske gartner/altmuligmand/huspasser (læs: fuldstændig-uundværlig-hvad-skulle-vi-gøre-uden-dig-mand) forbi med en kæmpe stor halv vandmelon til os. Det er i øvrigt virkelig ofte han lige kommer forbi med en kage, nogle jordbær, en pose tomater fra hans have eller en flaske Asti fordi det syntes han lige vi skulle have. Så byder vi på et glas og får nogle sjove historier (og ser billeder) fra hans 70'er ungdom i Norditalien, hvor han var langhåret og kørte på motorcykel.
Han er uden tvivl det mest hjertelige, uselviske, ydmyge og positive menneske jeg har mødt, og jeg mener virkelig at jeg ikke aner hvad vi skulle gøre uden ham!
Når jeg er alene med ungerne, så kommer han forbi flere gange dagligt og spørger om der er noget jeg skal have hjælp til. Ofte er jeg ikke så god til at bede om den hjælp jeg måske egentlig nok kunne bruge, så jeg takker for det meste nej.
Således udspillede der sig det igår formiddags, at jeg med med alle tre unger tog på grønnemarkedet og i øko købmanden og fik købt lige rigetligt til hvad der kunne være under klapvognen og i min medbragte Fjällräven rygsæk og dermed slæbte mig hjemad med de tynde stropper (det er virkelig ikke en god rygsæk, når der er læs på!) borende sig ned i mine bare skuldre, og da vi er halvvejs hjemme, hvem kommer så kørenede forbi på sin cykel? Min redningsmand Michelangelo. Som så mange gange før formår han lige præcis at dukke op, når man har allermest brug for en stærk mand.
Selvfølgelig var det første han venligt sagde, hvorfor jeg dog ikke havde ringet til ham, når jeg nu skulle købe så mange tunge ting ind, og jeg skulle endelig bare ringe, hvis der var det mindste, og hans mobiltelefon lå jo lige der i lommen. Fucking flink! Virkelig!

Nå, men det var den der halve vandmelon jeg kom fra. Efter at have lavet vandmelonkugler til ungerne, stod jeg stadig tilbage med virkelig meget vandmelon, og da den var for stor til at kunne passe ind i køleskabet, og den nok ville blive temmelig klam af at ligge på køkkenbordet, når temperaturen udenfor viste 35 grader, så besluttede jeg mig for at drøne resterne igennem min saftpresser sammen med citrusfrugter befriet for skal.
Jeg lavede to udgaver; en med citron- og limesaft og en med rød grapesaft, og begge lemonader blev helt vild lækre og forfriskende!





10 kommentarer:

  1. Han lyder som en virkelig flink og spændende mand! Lækre billeder.. Mums..

    SvarSlet
  2. Skønt med sådan et menneske i sit liv, og godt du værdsætter det. Det ser virkelig lækkert ud - vandmelon kræs:)

    SvarSlet
  3. Kæft mand, hvor lækkert! Og hvis der følger både havemand og au pair med barn nr. 3, så kunne det da være, man skulle overveje det... eller måske ikke ;-)

    SvarSlet
  4. Ej hvor ser det godt ud... Hvordan laver du de kugler :-) ? Det har jeg aldrig prøvet, bare med en alm. ske ?

    Mvh Lykke

    SvarSlet
  5. Der er få af den slags mennesker til i verden. Pas godt på ham - og nyd jeres lækre lemonade med tanke på ham :)

    SvarSlet
  6. Alle skulle have en Michelangelo. Det er ren kærlighed.

    Min michelangelo er dog en ung pilot, og så kommer, men ikke altid på de rigtige tidspunkter, men alligevel...

    Den saft du fik lavet, lyder jo helt fantastisk. Og så synesndet faktisk at vandmelonkugler ser meget lækrere ud end vandmelontrekanter.

    SvarSlet
  7. Øv, havde lige skrevet en lang kommentar, men den blev opslugt.

    Fantastiske safter du fik lavet.

    Alle skulle have en michaelangelo. Jeg har en ung pilot en af slagsen. Det fungerer...

    SvarSlet
  8. Han lyder som en fantastisk mand ham gartneren - skønt! Den slags menneske, som bare spreder glæde på sin vej :)

    Det ser lækkert ud med vandmelonkugler og lyder lækkert med vandmelonsaft også - godt tip til når man synes en hel vandmelon bliver lidt ensformig bare at spise i både og trekanter - eller der ikke er plads i køleskabet :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  9. Det lyder super lækkert :) og fedt med "Guardian Angel" der dukker op når man har allermest brug for det :)

    SvarSlet
  10. Og hvordan er det lige, du har ramt uden om samtlige kerner i den vandmelon? :D

    Det ser godt nok ud som en lækker flaske der...den vil jeg huske :)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.