søndag den 1. juli 2012

Jeg overvejer en coverlocker

Imens jeg nyder den sidste månedstid imens jeg stadig med nød og næppe kan kalde mig i starttrediverne, så går jeg også og drømmer lidt om hvad jeg mon skal ønske mig. Jeg har selvfølgelig altid hudpleje, køkkentøj, smykker og keramik på ønskesedlen, men jeg har også set mig lidt lun på en coverlockmaskine.


I den forbindelse vil jeg høre om nogen af jer derude har erfaringer med Brother Coverstitch 2340CV?
Jeg har allerede en super god overlocker, så jeg har ikke brug for en over-/coverlock kombi, men blot en coverlock som suplement til min altid trofaste og pålidelige Bernina overlocker.

Tager gerne imod gode råd, anbefalinger og erfaringer - også med andre dæksømsmaskiner end lige denne model.

22 kommentarer:

  1. Sikke en god ide til et fødselsdagsønske! Jeg kender ikke denne model, eller andre for den sags skyld, men da jeg gik på designskolen brugte jeg vores industriudgaver af en dæksømsmaskine vildt meget! Det er faktisk en undervurderet maskine, og hvis man syr meget, kan det kun være et virkelig godt supplement til maskinparken:-)
    Så det eneste jeg kan tippe om, er at du helt sikkert vil få stor glæde af sådan en sag;-)

    SvarSlet
  2. Tak for input, Ninna! Nu er jeg endnu mere sikker. Jeg skal have mig sådan en maskine ;o)
    Tror altså også jeg vil blive rigtig glad for den.

    SvarSlet
  3. Klart du ska önska dig en :-)! Jag vet tyvärr inget om just den, men jag har en Elna 444, som jag är MYCKET nöjd med! Finns bandkantare till Brothern? Det var viktigt för mig när jag valde.
    Lycka till!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der findes kantebåndsfolder til Brother maskinen her, og det er virkelig en funktion jeg er meget lun på :-)

      Slet
  4. Hej Ulla,
    Klart du skal ønske dig en coverlocker! Jeg har en Bernina funlock 004, også en coverlock/dæksømmer, som jeg er rigtig, rigtig godt tilfreds med. Bernina fejler bare ikke i styrke, og den bliver stående på bordet, uanset hvor hurtigt det går.
    Håber du får dit ønske opfyldt:o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh, er jo helt vildt begejstret for Bernina også. Min overlocker er Bernina og i 6 år har den kørt og kørt og kørt og der har aldrig været det mindste med den!
      Men min almindelige symaskine er Brother og den kører nu på 8. år helt upåklageligt, så der er temmelig dødt løb. Bliver nok et af de mærker jeg vælger.

      Slet
  5. Vi har en Pfaff coverlock, kan bare si som de andre; gå for det:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pfaff er også altid godt! Har en gammel Pfaff fra 80'erne som stadig spinder! Hvilken model er jeres coverlock?

      Slet
  6. Jeg kan bare si meg enig med de andre her: du bør absolutt sette en slik maskin på ønskelista! Det gjør det jo bare enda mer morsomt å sy når du har mulighet til å lage de fine sømmene som gir enda bedre finish til plaggene. Jeg kjenner ikke til denne modell, men har selv en Janome som jeg er meget godt fornøyd med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er jo netop den fine og proffesionelle finish jeg så gerne vil kunne lave, så jeg må ganske enkelt have mig sådan en coverlock :-)

      Slet
  7. Hej Ulla
    Hvis du vil have et råd fra en "symaskine dame" så skal du gå efter "Janome cover pro 1000 CPX"
    Hilsen Susan
    Syxperten.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Ok, jamen den har jeg også set nævnt mange steder. Kender bare slet ikke mærket og så har man jo en tendens til at bevæge sig videre til noget man kender :-)
      Jeg vil bestemt tage dit meget kvalificerede råd op til overvejelse og kigge lidt nærmere på den maskine. Tak for det :-)

      Slet
  8. Har prøvet både denne og Janome... hvis du ikke skal have overlocker, men kun cover, vil jeg anbefale dig den sidste... som er så lækker!! og som står ALLER øverst på min ønskeseddel...
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  9. Hej Stine.
    Ej, nu er jeg nødt til at kigge nærmere på den Janome!! Den lyder jo rigtig god, når så mange anbefaler den. Tusind tak for dit råd!

    SvarSlet
  10. Janome er en klar vinder i mine øjne, den har en stor frirum og en ultranem at tråde! Vil dog anbefale dig ønske dig tilbehør sammen med. Foldeguide og opsømningsguide bruger jeg rigtig meget! Og jeg har først fået rigtig meget ud af maskinen efter jeg har købt tilbehøret!

    SvarSlet
  11. Jeg har haft netop sådan én - den blev solgt lynhurtigt! Har en brugt Bernina 009DCC nu - den fungerer meget bedre. Synes brotheren virkede meget billig og larmede underligt - Bernina'en er næsten ligesom min Bernina overlocker :)

    SvarSlet
  12. Janomen och Elna 444 är samma maskin har jag förstått :-). Det är en jungel ;-)
    Lycka till!!
    /Anna

    SvarSlet
  13. Min schweisiske sylærer siger, at hun har erfaring med, at Bernina laver fejlsting på coverlock'en. Og de der schweizere er ellers enormt stolte af alle schweisiske produkter (alle vores maskiner på syholdet er Bernina, som hun har indkøbt). :-) Marie-Louise

    SvarSlet
  14. Hej alle herinde.
    Jeg læser her jeres indlæg om overlocker/coverlocker.
    Jeg troede engang, at jeg skulle til at sy, men det blev aldrig til noget.
    Derfor har jeg en helt ubrugt Pfaff Coverlocker 4850 til salg til halv pris. Nypris var 7.500,- kr.
    Nogen der kunne være interesserede?
    Den kan alt, er med 5 trådspoler af gangen til de professionelle stikninger.
    Nu har den bare stået i mit skab i 5 år uden at være brugt overhovedet.
    Der følger en masse trådspoler med og forskellige fødder til forskellige stikninger.
    Håber at høre fra én eller anden.
    Den er købt i en Pfaff forretning og kvittering haves.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kunne godt være interesseret? Er den stadig til salg?

      Slet
  15. Hej til alle
    Jeg har en Brother Cover Stitch 2340 CV. Jeg troede jeg vil lære at sy, dog lykkedes det aldrig for mig. Jeg har prøvet at sy på mine maskiner et par gange, men fandt hurtigt ud at det er ikke mig. Derfor sælger jeg både min symaskine fra Husqvarna og Brother Cover Stitch 2340 CV. Hvis der er nogen som er interesseret, så er I meget velkommen til at skrive.

    SvarSlet
    Svar
    1. blev din cover stitch solgt?

      Slet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.