tirsdag den 19. juni 2012

Tusind tak for alle jeres dejlige kommentarer!!


Ih, hvor er det fantastisk at komme hjem til en masse skønne og dejlige kommentarer på alle mine Gozo indlæg. Tusind tusind tak skal I have. Jeres kommentarer er jo det der gør det så fint så fint at blogge og jeg sætter umådeligt meget pris på dem.
Også tak til jer der bare har luret uden at kommentere. Jer er jeg altså også ret glad for ;o)

Der er blevet stillet et par spørgsmål i kommentarerne og dem skal jeg nok besvare - enten ved selve kommentarerne eller som indlæg i løbet af ugen.
Vi har haft en dejlig ferie i Danmark. Dejligheden kan ene og alene krediteres vores venner og familie, for vejret det har da ikke lige været skide godt. Vi slap dog for store regnskyl og i det store hele er det vel egentlig et succeskriterie at der har været opholdsvejr (uh, man er lidt gammel, når man bruger sådan et ord - det kunne jeg lige mærke) i 14 dage, men hvad sker der lige for at temperaturerne ligger og roder rundt nede omkring de 13-14 grader?!?
Ej, Danmark - der er der sgu noget tyskland er bedre til (nårh ja, og så fodbold selvfølgelig. Avs! Godt man har et "hjemland" og et hold mere man kan holde med).
Dejligt at komme hjem til sommer og varme og en ualmindelig velplejet urtehave - tak Katrine!

De næste dage skal gå med noget så opløftende som at vaske tøj, svare mails, sende TS ordrer og rydde op i mit - ja, lad os bare sige det som det er -  crayz kaos af et syrum. Det er snart et år siden jeg sidst ryddede op, og det kan man egentlig godt se.
Vi skal holde børnefødselsdag for Rasmus på torsdag, og forældrene til de 9 drenge der kommer skal da under ingen omstændigheder vide hvilket svin jeg i virkeligheden er! Seriøst, jeg har lige fundet en tekop med en ret så klam bundslat, som jo så i hvert fald har stået på mit sybord i - bum bum - 4 ugers tid. Ja, den er ikke god vel.
Så opryddes det skal der, og det er da, når man ser bort fra den stress det medfører, egentlig meget rart endelig at have et påskud for at få det rum til at se pænt ud igen (Jo jo, vi har haft masser af venner og familie på besøg det sidste år, men de må gerne se hvor utjekket jeg er, så dem gider jeg ikke spilde en oprydning på).
Jeg er en af - hvis ikke den - yngste mor i Rasmus' klasse, og det gør altså noget ved mig, kan jeg godt mærke. Det konfronterer ligesom min følelse af stadig ikke at være blevet helt voksen nok.
De andre er sådan nogle damer der går med dametøj, har høje uddannelser og som altid har pen og papir (læs: kæmpe tjekket kalender) med til forældremøderne, og så sidder jeg der og kradser den vigtigste info ned på en gammel bon. Grow up!
Og ved I hvad..... sidste gang vi var til forældremøde fik jeg så stort et grineanfald, på et helt forkert tidspunkt vel at mærke, at jeg først måtte lave hosteren for at kamuflere og sidenhen simpelthen forlade lokalet for at grine færdigt ude på toilettet. Der blev Bo og jeg også enige om at det er sidste gang vi begge tager til forældremøde. Jamen, det var jo fordi der var en forældre der var sådan lidt Mandril-agtig (Casper og Mandrilaftalen), og jeg vidste bare at Bo også syntes det var sjovt, og da jeg så kiggede på ham og så den lillebitte mikroskopiske krusning i mundvigen på ham, så var det sket med mig. Hvorfor er det så svært ikke at grine når man ved at man ikke må? Uh, det var pinligt.
Ja, så I kan nok se at jeg ikke rigtigt har plads til flere af den slags situationer før der begynder at blive snakket i krogene. Oprydning!

Jeg har en stak billeder fra Rørvig (og lidt fra Kbh) klar, men indtil da her lidt fine døre fra Gozo.



13 kommentarer:

  1. Ulla ulla ulla - du kan altid sørge for et godt grin med dine fortællinger :) God fornøjelse med oprydningen - de opdager intet! :)
    Jeg elsker at du har tænkt på at tage billeder af forskellige døre - de er faktisk ret flotte, bare sådan som de står der :)

    Ha' en skøn aften :)

    SvarSlet
  2. Åh ha Ulla, det var et skægt indlæg at læse:-)

    SvarSlet
  3. Hehe dejligt indlæg! Men kender godt til det med at grine hvor man ikke må... arhgg... men alligevel også sjovt ;)

    SvarSlet
  4. Åh ja den oprydning...har det på samme måde med, at der er nogen der gerne må se det (gode venner, som jeg ved roder lige så meget som os) og andre skal bare ikke vide hvor "svinsk" (bor dog trods alt ikke i sundhedsskadelige omgivelser...håber jeg da) vi bor til daglig. Men det er også super fedt når det er gjort, men nøj hvor kan jeg bare tabe al energi for et oprydningsprojekt.

    Super fede billeder. Får da helt lyst til at male hoveddøren lyseblå eller grøn.

    SvarSlet
  5. Ha ha sjovt at laese at det ikke kun er mig der ikke altid foler sig helt voksen! Kender alt for godt til de modre med tjekket kalendere :-) Jeg blev de foerste par uger af Ophelia's skole start forvaekslet med at vaere vores Au-pair ;-)

    Flotte doere :-)

    SvarSlet
  6. Så sjovt med det forældremøde :-)
    Og fantastisk dejlige billeder!!!

    SvarSlet
  7. Gröna dörren blev en favorit! :-D

    SvarSlet
  8. Der er sku da heller ingen som dig, Ulla. Du fanger så meget stemning, så jeg bliver helt glad og smiler når jeg kigger på dine billeder. maden ser fantastisk ud også selvom der er noget af det hvor jeg ved at det ville jeg måske ikke kunne lide. Tøjet er fedt, du ser fantastisk ud. Du har ret..happy times...ren hygge og lykke ; )

    SvarSlet
  9. Faktisk tror jeg, at du er langt mere tjekket end de der kalender-mødre.... Tænk de er nødt til at eje en kalender, for at holde styr på deres liv - du ejer bare overskuddet ;o)

    Kender alt for godt den der med at grine på pinlige, og meget upassende, tidspunkter. Jeg gjorde det for nyligt til en forelæsning, hvor læreren bare var en omgang for kikset, og min veninde sendte lige nøjagtigt det forkerte blik - så var jeg solgt til stanglakrids. Jeg måtte krybe langs væggen, ud af lokalet, mens jeg, med et host, forsøgte at camouflere at jeg spruttede af grin...

    SvarSlet
  10. Jeg er bange for jeg er ved at være afhængig af din blog. Den er altså stærkt vanedannende :-)

    SvarSlet
  11. Dejlige billeder - også fra GOZO - man sidder jo og drømmer helt væk.

    SvarSlet
  12. Har næsten lige skrevet om det samme emne, så jeg kan bestemt nikke genkendende til dine noter på bon´en og det der med oprydningen, for herhjemme er vi vist heller ikke blevet rigtig voksne og kalenderagtige. Men jeg tror egentlig heller ikke jeg gider, sådan for alvor...det er vist ikke min stil, hvis man kan sige det sådan hehehe :D

    SvarSlet
  13. Ha ha - herligt blogindlæg, der bragte mange smil frem her :)

    Jeg skal også altid fotografere døre og alle mulige andre detaljer på huse, når jeg rejser. Der ER altså ret mange fine døre! Stinus hader det og synes altid at vi går to meter, så tager jeg et billede, går to meter osv.

    Herligt med din ærlighed omkring dit "crazy kaos". Det er der også her, kan jeg afsløre. Det må være noget med kreative mennesker og rod, der fungerer godt sammen. Rodet generer mig nemlig heller ikke normalt.

    Smiler af dine tanker omkring ikke at være "rigtigt voksen". Vildt sjovt som man ikke føler sig rigtigt som en af "damerne". Mit selvbillede er vist stadig noget med at være først i tyverne og støve rundt på Roskilde og være ung med de unge. Tror jeg får mig et chok, hvis jeg kommer tilbage og opdager at alle de andre er blevet børn i mellemtiden ;)

    Og Mandrillen altså - ih, hvor er det bare det sjoveste i verden! Kan godt forstå at du måtte forlade lokalet af frygt for at være lidt for pinlig. Men klap dig selv på skulderen for at have let til grin og god humor - det gør livet meget sjovere :D

    Har i øvrigt sendt din pakke med Stinus til Europa, så han sender den fra DK, når han er der i slutningen af måneden.

    Kh. Mirjam

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.