mandag den 25. juni 2012

Jordbærplukning

Igår var vi et smut forbi en af de mange gårde her i nærheden der tilbyder selvpluk jordbær (ja, det ved jer der følger mig på Instagram jo allerede :-)). Ungerne syntes det var rigtig sjovt at gå rundt og lede efter fine røde solmodnede jordbær, og jeg synes det var fantastisk at kunne tage 1,3 kg. jordbær med hjem til den nette sum af 18 kr.!!

Da vi kom hjem med de to store bakker havde vores italienske gartner/altmuligmand også lige været forbi med to bakker til os, som han havde været henne og plukke til os på en anden gård. 
Dermed var der jordbær med fløde til dessert igår, til morgenmadsdessert (et begreb jeg udfra kommentarerne til mit bountyindæg kan se vi er flere der er begejstrede for) idag, i madpakkerne idag og nu vil jeg lave rødgrød ud af de sidste! Mums. Jordbær er bare smagen af sommer!

5 kommentarer:

  1. Åh, hvor skønt med jordbærplukning, hvor ser det hyggeligt ud. Undrer mig også over hvorfor der er aldrig, er nogen som synes det ku være sjovt at tage med! Jeg elsker det. Ser ud som I har haft en skøn dag med stort udbytte! Ha en skøn aften.

    SvarSlet
  2. Nøøjjj, hvor ser de lækre saftige ud! Jeg sidder og savler!

    Og sikke en utrolig lav pris! Var de så ovenikøbet økologiske?

    SvarSlet
  3. Hvor lyder det helt himmelsk med alle de jordbær!
    Og hvor vækker billederne minder fra min egen barndom. Der er intet skønnere end jordbær man selv har plukket! : )

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.