lørdag den 23. juni 2012

Jeg har lidt travlt, men jeg klarer den!

Kan I huske at jeg fortalte om at Rasmus skulle være løve i et teaterstykke til august? Og at jeg efterlyste en til at hækle en løvemanke til ham? Selvom der var en der var så sød at ville hjælpe, så kunne jeg ikke få hul igennem til hende på mailen, så det kom aldrig i stand.
Nåmen så var det at jeg fandt en løvemanke i uld på Etsy, så den endte jeg med at købe og tog dermed den nemme løsning. Så var planen at jeg så blot skulle finde noget løvegult tøj til drengen og så på med den fine løvemanke - et voila! (og der var jo lang tid til august).

Meeeen, sådan skulle det ikke gå....
I tirsdags da jeg afleverede Rasmus i skolen fandt jeg nemlig ud af, at kostumerne skal være færdige til på mandag(!?!), så de har dem til når de skal øve og til generalprøven.
Alle de andre tjekkede forældres mødres hjemmesyede kostumer hang da også fint på ræd og række på en bøjlestang inde i klassen. Ups! Det var nok én af den slags informationer jeg ikke fik kriblet ned på min bon til sidste forældremøde. Eller også så var jeg der slet ikke til sidste forældremøde, da det nok var imens vi var på ferie. Ja, det må være sådan det hænger sammen. Mmmm.

Nå, men status er at jeg hverken har modtaget løvemanke fra USA (til trods for at jeg bestilte for 6 uger siden - øv!) eller fundet noget løvegult tøj (hvilket jo er lidt svært når man ikke engang har ledt).
Måske er det universets måde at fortælle mig, at jeg fandme ikke skal bilde mig ind at springe over hvor gærdet er lavest, når det kommer til de kreative projekter. Ok så. Point taken.

Frem til torsdag kunne jeg dog kun tænke på førstkommende projekt som var Rasmus' fødselsdagsfest, og igår kom jeg heller ikke lige ind til byen (hey, der var sol på terrassen... and I'm not even sorry!).
Idag var dermed dagen hvor projekt løvekostume blev skudt igang.
Jeg har fået hjælp fra min meget søde, dygtige, hjælpsomme og hæklende(!) au pair.
Og faktisk blev det alligevel blogland der blev en del af redningen, da Katrine og jeg (dog uden de høje forventninger til succes) googlede "hæklet elefanthue", og til vores store begejstring blev ledt ind på Jeanette's fine blog og hendes helt perfekte hækleopskrift på en elefanthue. Neeej, hvor var vi glade!!

Afsted ind til byen med mig idag, og ved 14 tiden var jeg hjemme igen med denne fine bunke:


Katrine gik straks igang med hæklenålen, og se lige hvad hun efter en eftermiddags penge kunne glæde mig med. Ej, hun er så dygtig og jeg er SÅ glad for at hun ville hjælpe. Tak tak tak, sødeste Katrine!


Nu er planen så at jeg (imens jeg alligevel ser fodbold med manden) skal fylde hele huen ud med garnsnore, som så skal udgøre manken. Det kan godt gå hen og blive flot, det kan jeg mærke. 

Min anden arbejdsopgave var ifølge den første plan tilmed at få syet posebukser (med hale) og bondeskjorte af det løvegule stof, meeeen når det nu skal være, så lad det være - ordentligt! 
Løvegul heldragt med hale og lynlåslukning op ad maven. Jeps!
Da jeg ikke havde et mønster på en heldragt, har jeg brugt det meste af eftermiddagen på at konstruere et sådant og sy det op i hvidt prøvestof med hale og "lynlås" af gult skråbånd, og ved I hvad - det blev helt perfekt i første forsøg. Yay! Nogen gange spiller det hele bare.


Katrine mente i øvrigt at den hvide dragt i blomstret damask lignede et Elvis kostume, så nu har vi da også sådan et, hvis en af drengene en dag vil klædes ud som ham - med gul hale ;o)

Nåmen, imorgen skulle jeg med andre ord meget gerne kunne fremvise en lækker lille sennepsgul løve med den flotteste manke. 

Igang med garnet......


7 kommentarer:

  1. Du er så flink til å fortelle, Ulla. Jeg lo høyt der du hadde strøket ut foreldrenes kostumer og skrevet mødrenes kostumer og det med at nå har dere Elvis kostyme klart. Det er jo bare konge! (= det er bare helt fantastisk :)

    SvarSlet
  2. jeg er sikker på at i får fremtryllet et helt fantastisk løvekostume inden mandag så knægten kan blive klædt ud efter bedste evne :)

    SvarSlet
  3. Ingenting er så galt at det ikke er godt for noe;)

    SvarSlet
  4. Hold da op Ulla, du er for sej. Jeg synes jo det er godt at du ikke liiige får skrevet det hele ned og husker alt. Det er sgu da for kedeligt at være helt perfekt :) Jeg tror det blir super flot og han blir SÅ fin :)

    SvarSlet
  5. Det er fandme godt reddet. Nogle mennesker arbejder tydeligvis bedst under pres. Det er godt nok hurtig hækling, Katrine har præsteret der. Jeg er spændt på resultatet. Og tænk på, at alle dem der HAR afleveret ville garanteret ikke kunne præstere på så kort tid som du tydeligvis kan :)

    SvarSlet
  6. Haha...ej hvor fedt at lave et løvekostume - god idé! Er glad for at opskriften kunne bruges til et sjovt projekt :)

    SvarSlet
  7. Fint! Er spændt på at se resultatet. Lovende ser det ud :)

    Nogle gange er det ultra tjekket at være utjekket ;)

    I får så meget mere et forhodl til den dragt nu den er hjemmegjort fra bunden!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.