fredag den 22. juni 2012

Carpaccio af økologisk bresaola


Idag har jeg spist denne nemme og hurtige frokost. En variation over en af mine all time favorites - carpaccio'en. 
Det allerbedste er selvfølgelig at købe et stykke super lækkert oksemørbrad hos slagteren og selv lave sin egen carpaccio, det næstbedste er at købe pakken fra Irma med en helt tilforladelig carpaccio og så selv pimpe den lidt.
Da der ikke lige ligger en Irma i nærheden af Mainz, så tyede jeg idag til den tredjebedste løsning. Nemlig en carpaccio af Bresaola med olivenolie, citronsaft, salt, friskkværnet peber, parmesan og en bunke sprødt ruccola på toppen. Heller ikke at gå af vejen for, kan jeg godt love.
Og bonussen ved denne version er at alt er økologisk!

Jeg har sagt det før og nu siger jeg det blærer jeg mig med det igen. Hernede i Tyskland kan man nemlig så let som ingenting få fat i både økologisk bresaola og økologisk parmesan - der ikke ligesom den i Irma koster 70 kr. for et lille stykke. HALVFJERDS KRONER! 

Elsker de tyske øko supermarkeder!! Elsker de lave tyske madafgifter! Og elsker frokost i solen på terrassen!

Ps. Mine havestole kunne da egentlig godt trænge til en våd klud.

6 kommentarer:

  1. Mums hvor ser det lækkert ud! Og sikke en fødselsdag I holdt! :-)

    SvarSlet
  2. Det må jeg prøve at lave en dag - ser lækkert ud :-)

    Hilsen Maria på Abeslottet

    SvarSlet
  3. Ser skønt og økolækkert ud :-) Tak for tippet med at bruge bresaola. God weekend :-)

    SvarSlet
  4. Arrhhmen hvor ser det lækkert ud og hvor har du ret...HALVFJERDS KRONER - hvad bilder de sig ind. Tyske priser og vareudvalg er desværre MEGET bedre end DK (undtaget mejeriprodukter ik';)

    SvarSlet
  5. Det ser bare så lækkert ud, bliver helt sulten

    SvarSlet
  6. Bliver lidt nysgerrig på at høre hvad sådan et øko supermarket hedder, planlægger nemlig at tage til tyskland for at handle inden længe, og gad da godt shoppe øko, til billige penge:-)

    Skønne billeder, og må helt klart prøve hjemmelavede bounty:-)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.