fredag den 22. juni 2012

11 drenge og 3 timer med fuld knald på!


Rasmus' fødselsdag var et hit (selvom bollemanden på mystisk vis kom til at ligne en bolledame med 9 bryster - wtf!?)!
Det er sgu nogle søde venner han har, og selvom man ind imellem kunne ønske sig et høreværn, så var det bare fedt at se hvor godt de leger sammen.
Vi valgte at lave et par klassiske danske børnefødselsdags lege. Bolle på snor, snørrebåndsspisning uden brug af hænder og æggeløb (dog med tennisbold og grydeske - man orker ikke lige udsplattede æg i haven, vel).

Derudover havde vi lavet tattoo shop, hvilket var et kæmpe hit. Idéen har jeg fra Lis, som for noget tid siden (var det mon på Facebook?) flashede billeder fra en tøsefødselsdag, hvor hendes (i virkeligheden tatoverede) mand agerede sej tatovør. Den fede idé nuppede jeg med det vuns!

Her var det mig der fik lov at lege tattoo mama for en dag. Drengene syntes virkelig det var fedt at få én af de seje tatoveringer fra Mini Rodini på armen eller brystet. Jeg må have solgt den med tattoo shoppen meget autentisk, for der var én af drengene der forsigtigt spurgte inden vi gik igang, om det gjorde ondt :-)
Jeg fik også selv en lille hotdog tusch, hvilket jo passede perfekt med at jeg senere serverede pølser for de på det tidspunkt lide mere trætte og udkørte drenge (Bo havde nemlig forinden kørt dem hårdt ovre på fodboldbanen i en halvlegs tid - props til Hubs for det!)

Alt i alt en skøn dag! Rasmus havde brugt så meget energi på både at være spændt og på at være midtpunkt at han sov 12 timer i nat. Bum!



13 kommentarer:

  1. Skønne, skønne billeder.
    Tillykke med ham :)!

    (Men kunne du nu ikke have sparet mig for det billede af hjemmelavet kokos-guf??? I går måtte jeg på cyklen hen for at hente en bounty da jeg havde set de fryteligt fristende billeder, og nu kan jeg jo godt mærke hvilken vej det går igen..!)

    Kh maj

    SvarSlet
  2. Geniale idéer til underholdning. Jeg er en spasser til at finde på sådan noget. Men bollebidning, tennisbold på ske og tattooshop er hermed skrevet bag øret. Og hvis jeg alligevel glemmer det, hvilket er temmelig sandsynligt, så mind mig lige om det der til november, hvor mit hjem skal invaderes af horder af børn.

    Og superskønne billeder. Står i skarp kontrast til efterårsvejret herhjemme i dag :-/

    SvarSlet
  3. BUM! Sikke en dejlig fødselsdagsfest...
    Og BUM - hvor er det bare liiige dig søde Ulla, med en hotter på overarmen:-) :-)
    Knus Malene

    SvarSlet
  4. Igen gemmer jeg lige i idébanken, for dine børnefødselsdage er altså geniale. Jeg selv er total idéforladt på det plan. Tror Ludvig ville elske en tatoo shop, hæhæ.

    Måske bollemanden ligner en bolledame pga. alle de (struttende) brystvorter....hrmm, bare en tanke;o) Hahaha, men han smagte vel godt uanset.

    SvarSlet
  5. Lyder som en rigtig skøn fødselsdag! Hvor får i alle de idéer fra?! Jeg skriver også fluks ned til senere brug.. De der hjemmelavede bounty - vil du dele opskriften?
    Kh Stine

    SvarSlet
  6. Suk, at være børn igen..

    SvarSlet
  7. Det må være det skønneste sted for børn at komme til fødselsdag hos jer. Det ser helt fantastisk og gennemført ud! :-)

    SvarSlet
  8. Hvor ser det bare ud til I har haft en skøn dag og ungerne ser bare så glade ud. Det' skønt!! Ligesom alle andre ryger tattoo-shoppen også lige i huskebogen til en anden gang her...
    Kh Anita

    SvarSlet
  9. Jeg vil også være dreng og gå til sådan en fødselsdag!!!

    SvarSlet
  10. Det så herlig ut med fødselsdag ute! Skulle ønske at mine barn også hadde bursdag når det er varmt, men nei :)

    SvarSlet
  11. Hvor hyggeligt og jeg havde da helt glemt bolle-på-snor-legen. Den skriver jeg bag øret til næste arrangement :-).

    Og sjovt indslag med tatovør-shoppen! Mine piger spørger af og til, hvornår de igen må få en tatovering (vi fik nogle med til sidste års u-landskalender). Så det kan være jeg skal finde nogle mini rodinis ;-).

    SvarSlet
  12. Hvor ser det hyggeligt ud!

    Du virker som en rigtig god og kreativ mor.

    SvarSlet
  13. Uhhh - sådan nogle 'tatoveringer' har jeg været på jagt efter til mine niecer længe! Please sig at du har fundet dem online et eller andet sted, for det der med at drøne til tyskland efter tatoveringer ville passe dårligt ind i min kalender :O) Nogle fifs?

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.