onsdag den 2. maj 2012

Trip trap tr.... gummistøvle!

Så er drengene klar til sommerhusferie i Danmark. 
Er det kvalmende, når jeg fortæller at jeg også selv har helt de samme gummistøvler? Jamenaltsåheltærligtikkos, de gummistøvler fra Aigle er altså bare de bedste! Jeg kunne da godt have valgt at tage dem i lidt forskellige farver, men når nu gul er yndlingsfarven for tiden.....
Jeg må indrømme at jeg er sådan lidt en sucker for at klæde mine børn i det samme tøj. Synes især det er cute hvis Alfred har noget af det samme som de store drenge har. Så er der sådan lidt mini me over det. 
Jeg ville være frygtelig hvis jeg havde en pige! Så ville hende og jeg helt klart gå rundt i meget af det samme tøj fra Soft Gallery eller Nümph. Det er ikke meget af det jeg ejer, som jeg kan byde drengene at gå med, men gule gummistøvler, den går an!
Klæder du også dine børn i det samme tøj eller har du måske en lille mini me derhjemme, eller er det bare for meget?

18 kommentarer:

  1. hehe :) Du kan nå at få en pige endnu ;)

    SvarSlet
  2. Ha ha - jeg måtte også presse mig selv for ikke kun at købe gule gummistøvler sidst jeg købte ind af Bundgaards: http://aebleblomstblog.blogspot.co.nz/2012/03/nyt-fodtj.html. Det hjalp lidt at de var udsolgt i et par størrelser ;) De gule er bare finest!

    Herhjemme render jeg meget ofte rundt i min brune fløjlsnederdel, som er totalt yndlings og bluser fra Holly's - og Thore i stort set det samme - bortset fra at hans altså ikke er en nederdel, men bukser. Jeg tror at jeg render mere rundt i børnetøj end man kan sige gør sig gældende omvendt... Og brune fodformede sko har vi også begge. Spændende at se, om det påvirker noget at have en pige. Indtil videre er hendes garderobe meget lig Thores og med langt det meste af hans det gamle, men med mere lilla og rød og et par kjoler selvfølgelig ;)

    Hav en skøn dag!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  3. Jeg har det helt som dig Ulla :)
    Synes det er SÅ cute når Victor og Emil er ens. Har endda været så heldig at få katvig bluser til drengene og katvig tørklæde til Anna som jo så var ens striber og farver. Det ser da sødt ud! Ved ikke om børnene hader det :)
    Lækre gummistøvler, hvor handler du???
    kh Libbie

    SvarSlet
  4. I øvrigt elsker jeg dit sprog i dette indlæg - så levende og hyggeligt - især "Jamenaltsåheltærligtikkos" :D

    SvarSlet
  5. Det er jo gjerne slik at alle går kledd i det mor liker (ihvertfall hos oss, og far er ikke uenig) så da matcher jo noe:) Gutta har en del "nesten like" plagg. Det er søtt. Synes jeg.

    Hilsen Silje

    SvarSlet
  6. Sylvester har også gule gummistøvler, godt nok fra Bundgaard!
    Jeg krydser jo stadig fingre for at få en pige på et tidspunkt, og kommer det til at ske, så bliver jeg fuldstændig som du beskriver!!
    Jeg har tit haft ens tøj på med Sylvester, især sømandstriber er vi begge vilde med, og grå jogginbukser, ha ha ha:-) Det er faktisk blevet påpeget en enkelt gang i vuggestuen af en pædagog der synes vi lignede hinanden lidt i tøjet;-) Og det er ikke engang med fuldt overlæg....

    SvarSlet
  7. Nu har jeg jo tvillingepiger, så jeg sætter en ære i at klæde dem så forskelligt som overhovedet muligt ;o) Jeg ser helst ikke, at de har det samme tøj på, da de jo er så ens i forvejen. Nu har de endda også fået forskelligt hår, så de har endnu større mulighed for at skabe deres egen identitet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sjovt Camilla, jeg har det præcis som dig, og jeg har også tvillingerne. Jeg har næsten ikke to af noget tøj. Det må være noget med de altid bliver sammenlignet og man så forsøger at gøre dem til deres egen...
      Mine har også forskelligt hår, sko osv. også for at gøre det lettere for andre at kende forskel, selvom jeg nu ikke synes de ligner hinanden ret meget.
      //Lisa

      Slet
  8. Oh yes - jeg elsker at matche mine piger og inden Eva kom til var jeg også forfalden til at matche mig selv lidt med Ida :) Enten får de noget af det samme på eller noget på i samme farver fx. Og hvis vi skal noget tænker jeg faktisk også over om det jeg skal have på er i samme nuancer eller stil. Jeg prøver ikke at gøre det for meget, men det er svært at lade være ;) Tror også man er mere forfalden til det, når man har flere børn af samme køn, men ville helt sikkert også gøre det hvis jeg havde en dreng og en pige. Det ser både sødt ud og så kan jeg også godt lide at man kan se de hører sammen.

    SvarSlet
  9. Lækre gummistøvler! Det er da en fin ting at være ens med. :)

    Her har vi tit tøj på i samme farve, men det er nu bare, fordi vi oftest tager det på, der lige er blevet vasket. Vi har så meget tøj i friske farver, at forskellige farver ikke bliver blandet i maskinen.
    Jeg tænker nogle gange, om andre synes, jeg er tosset, når jeg og begge drenge har f.eks. grønt på. :)

    (For nogle dage siden fik jeg en pakke med Moonkids tøj fra dig. Tak, det er SÅ fint.
    Både min mand og store søn er også meget begejstrede. Og hvis bluserne fandtes i voksenstørrelser skulle min mand og jeg klart have nogle!! :D)

    SvarSlet
  10. Haha, jamen så er det da nemt at købe gummirøjsere når bare der skal lægges tre (fire!) forskellige størrelser ned i (den digitale) indkøbskurv!

    Har også en forkærlighed for gule gummistøvler, men de var desværre udsolgt da jeg skulle opgradere Ingrid med en størrelse større. Sidste år kom jeg til at vente 1½ måned på de gule og efter bedste skøn ville det være synd for Ingrids tæer i denne omgang.

    Kommer ofte ubevidst til at trække i samme farve som pigerne. Faktisk nogle gange ret matchende. Pigerne derimod er det med fuldt overlæg når jeg klæder dem ens. Synes det er ret sødt til en afveksling. Gad vide om det er instinkterne som gør at man gerne (måske ubevidst) vil have afkommet ligner hinanden og/eller en selv, så det udadtil er synligt at man hører sammen?

    SvarSlet
  11. Det tøj jeg gerne klæder min datter i, har ofte været i samme stil, som det jeg selv bruger. Nu er hun 6 år og har fået sin egen mening og vil selv bestemme et langt stykke hen ad vejen. Den stil hun efterspørger skiller sig noget ud fra min, men sommetider er vi enige og tager begge afsted i jeans og en hvid skjorte eller lignende.

    SvarSlet
  12. Hvor er de fine - jeg købte også røjsere forleden til drengene...ens naturligvis:-) Men altså, det var bare praktisk. Og så er det lidt sødt når de står der ved siden af hinanden i entreen..jeg har dog endnu ikke et par magen til (måske jeg skulle købe et par:-)

    Vores er godt nok fra Føtex...ikke særligt meget fedt eller lækkert design dér, men når penge pungen er lille og der er 2 der skal have så må man jo prioritere. Og de er faktisk rigtig gode, deres røjsere. Og meget af deres andet, både fodtøj og tøj. Deres Dille sko serie har fået rigtig gode "anmeldelser" i diverse tests...

    99 bananer pr. par måtte jeg slippe...og så kan alle jo være med:-)

    SvarSlet
  13. Jeg troede lige at du havde genoplivet "ugens tysker" ;-) Det er nok ikke så udpræget længere, men da jeg var barn, kunne man "altid" kende de tyske turister på deres gule regntøj ;-)

    Rasmus trænger til nye gummistøvler og gad vide om de ikke skal være gule i år...

    SvarSlet
  14. Lææææækre røjsere altså, kan kun give dig ret!! Jeg har jo tvillinger... så det der med ens tøj er sådan lidt et diskussionstema i mit hoved. Jeg klæder dem ikke ens, men jeg har uro i mit sind, hvis den ene har tøj på, der ikke matcher den anden. Så farverne spiller godt, eller de har samme kjole/buks i forskelligt stof eller farve ... osv. Det er altså meget vanskeligt det der med om de må være ens eller ej, altså som tvillinger. Men de er ikke enæggede, så derfor synes jeg også det virker lidt "fake" at klæde dem ens, nærmest for at fremhæve, at de høre sammen... kan du følge mig?

    Hov, sikke en lang kommentar, det var faktisk ikke meningen :-) God aften

    SvarSlet
  15. Ha ha hvilke herligt 'post' og saa mange sjove komentarer. Jeg kender godt til at kunne li' gule gummi stovler. For aar tilbage havde jeg en borne butik her i UK. Og jeg kobte en hel kasse med 28 par gule gummistovler - Jeg naaede ikke at saelge dem alle inden jeg
    lukkede butikken og stod saa tilbage med pokkers mange gule gummistovler. Jeg tog saa et par fra i hver str til mine egne unger, saa de sidste mange aar har begge mine born gaaet i gule gummistovler :-) De resterende gav jeg til bornehaven!

    Mvh Kathrine

    SvarSlet
  16. Lækkert indlæg - og jeg æsker de gule gummistøvler - når nu Alfred er vokset ud af sine, så sælger du ud ikke? :) med mindre der selvfølgelig skulle komme en 4'er, som kan overtage. Min Villum på 1, ville være fantastisk i gule gummistøvler!

    SvarSlet
  17. De er altså også flotte de gule gummistøvler!

    Jeg er nok lidt modsat dig i forhold til at klæde børnene ens. Det er i hvertfald ikke lige noget, jeg stiler efter, men det er nærmere lillesøster, der gerne vil have det samme på som storesøster. Der er nu heller ikke så meget tøj de har, som er identisk. Jeg tror heller ikke, at jeg har noget tøj, som pigerne også har eller omvendt, så ingen mini-me hos os :-). Der hvor vi nok er mest ens er i forhold til vores hår, idet jeg og mine to piger, har samme frisure ;-).

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.