fredag den 18. maj 2012

Taske i 70'er frotté

Denne taskemodel er helt genial, synes jeg. Jeg har haft én som jeg købte for mange år siden, og efter flere reparationer måtte den endeligt lade livet, da lynlåsen for nyligt gik kaput.
Derfor har jeg nu syet mig en ny i brunt 70'er frotté med lyserøde blomster. Synes den er blevet så fin.

Den bæres skråt over skulderen, og så sidder tasken lige ved hoften, hvor man så i et snuptag kan få fat i penge, snotklud, telefon, solbriller eller som nu hvor vi skal på ferie; pas og billetter.
Og selvom den er lille og handy (24x30 cm.), så kan der faktisk være overraskende meget i den.

De der lækre designertasker uden skulderrem der bæres over underarmen er jo super fede, men hey - de er jo virkelig upraktiske når man har tre unger. Så mangler man jo i forvejen en hånd, og så er det da dumt at bruge en hel arm på at bære en taske.
Nej, jeg sværger til tasker jeg enten kan bære over skulderen eller bære skråt. Denne taske er selvfølgelig ikke stor nok til alt det man skal slæbe med, når man har små børn, men så har man jo anyways ofte en barnevogn/klapvogn med, hvor man kan have den store taske under, og så har man stadig lige skuldertasken her til at have alt det vigtige lige ved hånden, uden at skulle stå og grave i dybet på den store taske.

Ja, jeg kommer helt sikkert til at slide denne taske op også! Og så passer den da bare perfekt i udtrykket til ferie i sol og varme. Jeg tæller ned. 4 dage!

15 kommentarer:

  1. Hvor er den bare fin! Elsker også tasker, der sidder skråt, men har ingen længere... Måske man skulle anskaffe sig en på et tidspunkt.

    Svarer på din mail her i løbet af min aften, der er startet nu - med børn, der netop er puttet :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  2. Den er bare for fed ! Jeg fik , næsten, hjertebanken af fryd, da jeg så den :-) Og håbede lidt du havde den til salg:-)Men så sparede jeg de penge :-)

    SvarSlet
  3. Ih, hvor er den fed, Ulla - og ja, skråtasker er altså bare nemmere at styre...

    kram

    SvarSlet
  4. Den er fed. Er selv stor tilhænger af skuldertasker. Det er bare mere praktisk. Er det bære et stort rum og en lynlås lomme foran?

    SvarSlet
  5. Den er fed. Er selv stor tilhænger af skuldertasker. Det er bare mere praktisk. Er det bære et stort rum og en lynlås lomme foran?

    SvarSlet
  6. Dejlig taske, man blir helt glad af mønsteret :) De bukser du fik syet, som du viser frem i tidligere indlæg er da også bare gode - jeg har også godt nok tænkt jeg selv skal til lidt mere til mig selv :) Typisk at det altid er ungerne der får ikke?
    Noget helt andet; min familie og jeg skal ned igennem Tyskland (endestation München) her til sommer og leder efter et godt 'opholdssted' undervejs, ca. midtTyskland. Nu ved jeg jo ikke, hvor i Tyskland du bor, men mon du har nogle anbefalinger af parker, aktiviteter eller forlystelser egnet for mindre børn dernede af? :)

    SvarSlet
  7. Sikke en fin taske!! Helt Yvonne-glad!!

    SvarSlet
  8. Kjempegrei veske (taske) - jeg liker også best de veskene som kan bæres på skrå over ryggen.
    Buksene under passet jo fint sammen med vesken også :)

    SvarSlet
  9. Fantastisk herlig taske! Love it!
    Glad dag til deg!
    Klem fra kaspara

    SvarSlet
  10. Uhh den er fed! Jeg har en masse frotte jeg ikke ved, hvad jeg skal bruge til, det her var bestemt en ide!!

    SvarSlet
  11. Sikke en lækker sag - den bliver du uden tvivl rigtig glad for! Elsker printet!
    Hav en skøn ferie med alt hvad det indebærer:)

    SvarSlet
  12. skøn taske du har fået lavet dig, jeg er helt vild med den.

    SvarSlet
  13. Tenna, mor til 318. maj 2012 kl. 21.25

    Skøn taske, der er vist et marked for den :-)
    Hvor skal i hen på ferie?
    God tur!

    SvarSlet
  14. Wauw udenpå - wauw indeni - er helt klart også til skuldertasker - jeg nupper 10 lodder - hvis det altså var en give-away ; )

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.