mandag den 14. maj 2012

Søndag med jordbær, zoo og røde bøffer

Vi havde en knaldhyggelig søndag igår, hvor vi om formiddagen var til Jordbærfest her i Gonsenheim. De tyske jordbær har gjort deres entré og det skal selvfølgelig fejres på bedste tyskermanér med gadefest, hornmusik, øl, boder, pølser, scweinebraten, balloner, hoppeborg, trampoliner, jordbærbowle og jordbærkage. De forstår sgu at holde nogle folkelige fester de tyskere, og selvom der er et stærkt overtal af beigeklædte pensionister til den slags fester, så elsker jeg dem - festerne!

Om eftermiddagen gik turen til Opel Zoo nord for Frankfurt. Haven er skøn og stor med masser af plads til dyrene og mulighed for at fodre både geder, flodheste og elefanter. Derudover kan man ride på kameler og lege på en dejlig stor legeplads. Et skønt sted med udsigt til de omkringliggende bjerge. Meget smukt. 
Bedst af alt er dog den, i regionen, berømte steakrestaurant der ligger ved siden af med udsigt nedover savannen. Her kan man få udsøgte forretter og det bedste kød i Hessen! Vi havde bygget noget af en sult op, så vi klarede både en stor og delikat forret med yellowfin tun i forskellige afskygninger samt ét styks 300 grams medium rare oksemørbrad med tilbehør! Nøj, hvor smagte det godt og vi kunne trille derfra. 
De to store drenge er efterhånden også ved at kunne spise en hel del. Rasmus fik samme forret som os og spiste næsten op. Bertram fik også en voksen forret og spiste det hele. Til hovedret fik de hjemmelavede ravioli med soltørret tomat og ricotta. Voksenportioner, som blev spist op. Jeg tør slet ikke tænke på hvordan det bliver når de tre drenge er hhv. 10, 14 og 16. Så skal jeg vist have mig nogle større gryder :-)
Alfred er dog stadig tilfreds, hvis bare der er kartofler i en aller anden afskygning. Igår var det rosmarin af slagsen og de blev spist op. Dejlig dejlig dag, der dog sluttede af med at jeg var temmelig meget træt-i-hovedet-mor, fordi vi havde hørt skiftevis Postmand Per sangen og Tututusindben hele vejen hjem i bilen. Postmand Per kan jeg holde til men det dér børnerock med overgearet sanger plus børnekor, det er bare slet ikke mig!

17 kommentarer:

  1. Lækre billeder Ulla:-)
    Ej det er lidt creepy, men jeg har lige akkurat lavet et indlæg med blandt andet det tørklæde du har på..... tror vi har en fashion telepati kørende!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, hvor sjovt, Ninna!! Ja, vi er vist ofte ret enige hvad mode angår. I hvert fald når det kommer til lækre bløde MB tørklæder ;o)

      Slet
  2. Endnu engang fantastiske billeder:-) Og hold da op en jordbærkage!!! jeg er også spændt på mængderne af mad, der skal igennem systemet om 10 år med tre børn på 15,13 og 11...

    SvarSlet
    Svar
    1. Arhmen, vi gruer for den dag. Vi er allerede begyndt at spare op ;o)

      Slet
  3. Skønne, skønne billeder! Ser ud til at i havde en rigtig dejlig dag, og der er ikke noget til at sige til efter sådan en dag at man gerne vil have bare lidt ro i hovedet :-)

    Kh Julie

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, der skal jeg skisme ikke være for fin til at indrømme at det er skøøønt, når ungerne er puttet og der er ro i huset ;-)

      Slet
  4. Mmm...jordbær. Jeg glæder mig godt nok, til der snart er godt gang i de danske herhjemme :)
    Jeg kunne vist selv have holdt jordbær-rabarberfest for en tysk landsby i weeekenden, jeg har både fået lavet syltetøj, kage, grød og jordbær dyppet i chokolade hehe.

    Det ser ud som en rigtig dejlig søndag. Hvad er de der Rasmus og Bertram sidder i? Er det nogle gynger af en slags?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det er sådan nogle trampolin seler/elastikker. På den måde kan man hoppe mega højt, fordi man efter man er hoppet ned i trampolinen bliver trukket op af elastikkerne igen osv., hvis det giver nogen mening overhovedet? :-)

      Slet
    2. I øvrigt, ville jeg så gerne kommentere på din indlæg, hvor din datter har hele hovedet nede i chokoladeskålen, men jeg bliver ved at få besked om at jeg har indtastet forkert CAPTCHA kode :-(
      Nå, men helt eminent billede i hvert fald! ;o)

      Slet
    3. Det lyder godt nok sjovt!! Det gad jeg godt prøve :)

      Og tak, ja hun er altså også riiimelig glad for chokolade, hvilket jo er højst usædvaneligt for et barn på knap 4 haha. Hmm, underligt, jeg har ikke hørt før, at der var problemer, men det ville jeg måske heller ikke høre om, eftersom ingen kan skrive det :D Tak for info.

      Slet
  5. Fantastisk dejlige billeder!!! Ser ud til at I havde en skønt dag i det tyske ;o)

    SvarSlet
  6. Sikke en dejlig søndag, super gode billeder.

    Kætlig Hilsen Heidi
    www.egholmvej16.blogspot.com

    SvarSlet
  7. Hvor er det bare nogle lækre unger i har! :-)

    SvarSlet
  8. NØJ hvor ser det bare helt fantastisk hyggeligt ud! Og det lyder også sådan : )
    Sådan nogle dage er det ekstra fedt at være børnefamilie!

    SvarSlet
  9. Vildt vildt fede billeder, kan ikke sige det for tit. Men jeg kommer i rigtig nostalgisk stemning hver gang !

    SvarSlet
  10. Har jo boet i Hessen i et semester i Marburg an den Lahn, hvor jeg læste tysk på universitetet. Dengang var jeg single og uden børn. Får helt lyst til at tage mine børn og mand med til Tyskland og give den gas, nicht ohne abet mit Gas ;-) Skønne billeder!

    SvarSlet
  11. Skønne billeder. Kommerhelt til at glæde mig endnu mere til vi skal til Berlin :)
    Den der sweeter Alfred har på, hvad er det for et mærke? den er simpelthen for lækker :)
    Kh. Susan

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.