fredag den 11. maj 2012

Smæk

Jeg har de seneste dage brugt en del timer ved klippebordet og symaskinen, og nu er første punkt på min "det-skal-jeg-nå-før-ferien-om-10-dage-to-do-liste" færdigt. Alfred har brug for nye spisesmække. Alle dem han har er fra Bertram's tid som grissebasse, og de er ved at være godt plettede, jordslåede og egentlig bare klamme. 
Alle smækkene i stakken her er dog ikke til Alfred. En gammel skoleveninde har bestilt et par stykker til sin søn, og de resterende 6 ryger til salg. Skal bare lige have fotograferet dem enkeltvis. Vi har haft 30 grader idag, og luften har været meget trykkende, og lige da jeg var ved at fotografere udenfor så kom regnen. Troperegnskyl med rigtig meget regn, og så er det med at komme indenfor i en fart. Med mindre man hedder Rasmus og Bertram. Så bliver man udenfor og løber rundt i bare tæer på græsplænen og får et sommerregnvejrsbrusebad. Det er sgu egentlig også en mulighed - og en ret sjov én endda!
Bo har netop været nede at købe ind til grillen. Nu er regnen dog stoppet igen, og vi venter på at terrassen tørrer lidt, så vi kan få de pøller på grillen.

12 kommentarer:

  1. Uh håber at få et par stykker hjem til Fridamusen - hendes storesøster var nemlig også en grissebasse;)

    SvarSlet
  2. Hvad har du bagpå/i mellem?

    SvarSlet
  3. wauw de er smækre de smække, ærgeligt at prutten ikke længere bruger hagesmæk ellers vidste jeg da hvor de skulle købes.

    SvarSlet
  4. Fine smække :) Hvor jeg dog misunder dit tropelignende vejr lige nu - pust lidt i nordlig retning, vi fryser! :)

    SvarSlet
  5. Hvor er dine smækker bare rigtig fine... uha vi kunne godt bruge lidt af dit vejr...

    SvarSlet
  6. Hvor er de skønne! Hva.. sender du ikke lidt af den varme mod DK?

    SvarSlet
  7. De ser lækre ud, jeg har også syet en ordentlig stak til Marie, men synes stadig vi mangler, så må vidst igang igen :)
    Og så lyder det altså bare for lækkert med sommer!

    SvarSlet
  8. De ser bare rigtig fine ud. Det er så hyggeligt med sådan en rigtig sommer regn skylle.

    Kærlig hilsen Heidi
    www.egholmvej16.blogspot.com

    SvarSlet
  9. Fine sager du får lavet. Min to do liste er også så lang at jeg tror jeg må tage orlov fra mit arbejde :) jeg er SÅ misundelig på 30 grader og pøller på grillen. Sender du lige lidt afsted til DK?! (altså bare solskin. Pøllerne ska jeg nok klare :))

    SvarSlet
  10. 30° - ej det er synd - kom her op nord på og bliv kølet lidt ned ; )

    SvarSlet
  11. Kan man bestille elefant smækker hos dig?

    SvarSlet
  12. Hej.

    Skønne smækker! Må jeg spørger hvor store du laver dem? Jeg skal til at lave nogle til min bette mus. Han er 6 mdr og skal til at igang med mos. Og mangler i den grad skønne smækker:) Men jeg er lidt i tvivl om hvor store jeg skal lave dem. Tænkte at du måske havde nogle fif du vil dele ud af.

    Tak for en skøn blog

    Mvh
    Mai-Britt

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.