fredag den 11. maj 2012

Krea mellembarn


Jaaaee, det er ikke kun store bukkebruse, der kan noget med sine hænder. Mellemste kan også, og jeg har jo allerede tidligere vist hvad han kan præstere med Hama perlerne. Igår var det så modellervoksen der fik den lille kunstner at føle. 
Altså nu er det jo selvfølgelig mit eget barn, ikk, og jeg ved godt at undersøgelser viser at vi allesammen er overbeviste om at vores børn liiige er lidt (eller måske endda meget) mere intelligente og dygtige end gennemsnittet. Og ja, sådan en mor er jeg også! I hvert fald når det kommer til Bertram's kreative evner.
Måske er det fordi jeg ved at Bo er helt håbløs hvad alt kreativt angår, så jeg spejder jo som en gal efter om ikke nok de kære fodboldglade drengebørn kan have arvet lidt af mine evner på den front (som hvis jeg selv skal sige det nok også liiige ligger lidt over gennemsnittet ;o)).

I hvert fald så var både jeg og Bo (åh, det er så fedt at have en at dele overbegejstringen med) meget tæt på at gå helt i selvsving og ringe til New York School of Visual Arts, da vi så denne fine modellerede mandsling.
Sikke farver, sikke et udtryk, sikken detaljerigdom, sikke et talent!! (vi klappede også i vores små hænder - hvorfor er hænderne egentlig altid små, når man klapper af begejstring?).

Ej, helt ærligt - han er sgu da flot! Med tænder og Ole Ernst øjenbryn og det hele, hva! Og nej, han har ikke tabt en fod. Fødderne er det gule (blev jeg belært) og den sorte kugle er selvfølgelig fodbolden (ja, fodbolden kan vi åbenbart ikke rigtig tage ud af ligningen endnu). Mor er stolt. Mor er meget stolt. Mor kammer helt over.

Og jer med pigebørn i klapper bare kaje, for jeg ved godt at de er meget længere foran de kluntede drenge, når det kommer til det med hænderne, ok! Men har de måske en fodbold med i alt hvad de laver, hva hva hva?

12 kommentarer:

  1. Den er da enormt sød. Jeg har 2 computerdrenge (og en computerfar), så jeg klapper i mine MEGET store hænder når de viser at der er lidt krea i dem. Så bliv du / i bare ved med at klappe, for det fortjener dette mesterværk
    kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, så klapper jeg lidt endnu ;o)

      Slet
  2. Ah jeg synes den er mega sej! Ligner noget fra Toy Story. Jeg havde også været stolt og skrevet på min blog om det... : )
    Men sådan er steinerbørn jo, for de får lidt mere lov til at kunne det hele : )
    Har du egentlig selv gået på steiner skole Ulla?
    Hilsen Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det har jeg ikke, men jeg ville sådan ønske jeg havde! Nu lever jeg drømmen ud igennem mine børn :)
      Og ja, det er så fantastisk at de får lov til at være så kreative!

      Slet
    2. Det er også MINDST lige så godt når ens børn får lov! : )

      Slet
  3. jeg kan da godt forstå du er stolt! Det er sgu kunst! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt, jamen så ringer jeg til den skole. Nu er det ikke kun mig selv der synes det ;o)

      Slet
  4. Jeg ELSKER Ole Ernst med fodbold og gule fødder und alles!! Han er fabelagtig Ulla:-)Det er ikke for tidligt at sende ham på kunstakademiet:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej vel? Er også ret forelsket i både Ole og Bertram ;o)

      Slet
  5. Tager han imod bestillinger???
    Den er da bare for fin - han har arvet din sans for detaljen og farvernes sammensætning - be proud

    SvarSlet
  6. Ulla, jeg får bare e-post adressen din i retur??

    SvarSlet
  7. Det er da en fantastisk modellervoksmand! Herligt udtryk :D

    Smiler over dine formuleringer - så sjove. Og jeg må indrømme at selvom vi har en pige her i huset er det endnu ikke imponerende, hvad hun kan med de de bivoksblokke ;) Thore derimod er begyndt at tegne ting, der "ligner noget" (for os) og det er så sjovt - så vi har dækket en hel væg ved spisekrogen med de herlige tegninger. Forleden tegnede han "Lyn der rammer insekter så de dør" - et meget abstrakt værk ;)

    I øvrigt har jeg sendt en mail om smølfestof i en ny farve forleden. Kan jeg lokke dig til at tage et kig på den, for jeg kunne godt have lyst at sælge noget af stoffet nemlig, men først når du har fået det du vil have :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.