tirsdag den 1. maj 2012

Endelig!!

Min dejlige familie på city stroll i Mainz.

Endelig har vi fået en afklaring på vores nærmeste fremtid. Bo har netop idag sat sin underskrift på endnu en kontrakt i Maniz 05. Ét år mere i denne dejlige tyske by, som vi efterhånden holder så meget af.

Jeg kan slet ikke forklare hvor trættende det har været bare at gå og vente på at ens fremtid skal blive afklaret. Jeg har virkelig prøvet på at være cool omkring det, men som tiden er gået har der været mange vågne nætter og mange tanker har fyldt og forstyrret i hovedet.
Grundet Bo's skade har han ikke vidst om han var købt eller solgt i klubben. Hans kontrakt udløber 1. juli og en uge inden den famøse skade, havde han netop fået stillet en forlængelse på et eller to år i udsigt, og så bang! Et overrevet bageste korsbånd. Pludselig havde han ikke så meget at bringe til forhandlingsbordet, og da andre klubber næppe er interesseret i en 32 årig skadet spiller, så stod klubben pludselig med alle kort på hånden.
Den kontrakt der skulle have været underskrevet i starten af januar blev pludselig skubbet og skubbet og skubbet.

Imens har Bo kæmpet en vanvittig sej kamp med sin genoptræning og er nu stort set ovre sin skade. Jeg er fuldstændig vildt imponeret over den mentale styrke han har haft i hele forløbet. Jeg havde for længst lagt mig ned og givet mig til at tude, men der er han sgu meget BS agtig, og tænker at han jo ikke kan ændre på hvad der er sket, så nu er der kun én vej at kigge.
Siden han i starten af februar smed krykkerne har han bare kæmpet hver eneste dag sammen med et fantastisk team af fysiske trænere, læger og fysioterapeuter, og fandme om han ikke allerede for en måned siden løb fra mig på 10 km. ruten! Jeg må bare bøje mig i støvet, råbe "respekt" og sige, at jeg har verdens sejeste mand!

Det har været lidt nervepirrende ikke at vide, om drengene skulle til at starte i skole i Danmark eller om de skulle fortsætte hernede. Heldigvis har vi hele tiden haft kontakt med den Steiner skole i Danmark, hvor de skulle gå, så vi har ikke været så nervøse over om de nu kunne få plads eller ej.
Der har dog været den lille detalje, at hvis vi skulle hjem til Danmark, så skulle Bertram starte i 0. klasse, hvor han hernede skulle fortsætte et år i børnehaven (da der ikke er nogen 0. klasse, og de dermed går et år mere i børnehave og starter direkte i 1. klasse). Jeg synes slet ikke vores lille udfordrede mellembarn er klar til skolelivet endnu, så jeg er lykkelig for at han nu får lov til at få et helt år mere i den trygge børnehave.
Ud over skole så skulle vi jo også finde hus, og man vil måske gerne have lidt mere end to måneder til at lede efter sit drømmehus og et sted man måske skal bo i mange år, så ja - vi er lettede over at vi nu har mere end et år til at forberede os på hjemkomst til Danmark. Nu vil vi så bare i en ruf se at få booket noget ferie både sydpå og til Danmark, og så ellers nyde den lange dejlige sommer vi har foran os hernede i det tyske. Det blev en dejlig 1. maj i år, og mon ikke der skal lidt bobler i glassene senere!


20 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt for jeres familie, at i nu ved hvad i har at "gøre godt med"

    SvarSlet
  2. Hvor skønt.
    Jeg ligger også vågen om natten når min fremtid er usikker, men hvilken lettelse man kan føle inden i når der kommer styr på det hele.

    God ferie ;)

    KH

    SvarSlet
  3. Hvor er det fedt for jer - lyder som om, at alt går op i en højere enhed. Og jeg tager også lige hatten af for Bo og hans gåpåmod - tror jeg ville have valgt den vej du skitserede :-)

    Dejlig 1. maj til jer!

    Kh. Mette

    SvarSlet
  4. Hvor dejligt for jer og for din mand, at han nu er ovre sin skade. Det må virkelig være en lettelse, når nu kroppen er hans vigtigste arbejdsredskab.

    SvarSlet
  5. Stort tillykke med afklaringen og den nye kontrakt!

    SvarSlet
  6. Jov- bobler skal der til- for I har meget at fejre :-)

    SvarSlet
  7. Kære Ulla

    Stort tillykke til jer alle fem - flot benarbejde af Bo - Gid jeg havde sådan en viliestyrke.
    Tak for lån af "Pigen uden kuffert"
    hilsen Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anne.

      Tusind tak skal du have!
      Og tillykke med fødselsdagen vil jeg da også lige skynde mig at sige :-)

      Ja, sikke da noget at få en pige hjem uden kuffert. Vi må godt nok håbe at de snart finder den!

      Kh Ulla.

      Slet
  8. Så godt for dere at alt nå er avklart! Gratulerer:) Og nyt boblene:)

    SvarSlet
  9. Sikken en lettelse det må være! Og godt gået Bo! Det hjælper selvfølgelig at have folk til at hjælpe sig, men viljestyrken kan kun komme et sted fra.

    SvarSlet
  10. Kære Ulla

    Tusind gange tillykke med det. Jeg kender alt til usikkerheden omkring fremtiden, og jeg tror, at mange af os lever med den. For mit vedkommende har jeg ikke været fastansat på min skole i et år grundet ansættelsesstop og i konstant fare for at blive "skubbet ud" af fastansatte lærere fra andre skoler, som skal forflyttes. Nu er jeg heldigvis fastansat, og roen kan falde over vores familie. Så jeg kender alt det til - også til den lettelse, du føler nu. Vi har fejret det med en god middag og masser af god rødvin - mon ikke også du og Bo skal afsted? ;-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anna.
      Ih, hvor dejligt at du nu også kan ånde lettet op. Det betyder bare SÅ meget.
      Stort tillykke til dig med fastansættelsen.
      Kh Ulla.

      Slet
  11. Hvor er det bare dejligt for jer, tillykke med det...og sikke da en über cool gemal du har, det er fandme flot gået!!! Og godt kæmpet...af jer alle sammen:-)
    Nyd dagen og afklaringen...det er jeg sikker på at I allerede gør:-)
    Kh. Malene

    SvarSlet
  12. Hvor dejligt for jer at få afklaring om fremtiden.
    Og super sejt, at Bo allerede er ved at være skaden kvit.
    Nyd foråret og sommeren - nu med et lidt lettere hjerte. :-)

    SvarSlet
  13. Tillykke med det. Dejligt med afklarethed, det er nu altid en lettelse ; )

    SvarSlet
  14. Kære Ulla!

    Dejlige nyheder. Hvor er det skønt for jer!

    Kh. Mette

    SvarSlet
  15. 1000 tak for alle jeres søde kommentarer!! De varmer kan I tro :-)
    Vi er rigtig glade og lettede!
    Kh Ulla.

    SvarSlet
  16. Sikke en dejlig nyhed - og ikke mindst godt at høre, at Bos genoptræning går godt.

    SvarSlet
  17. Liebe Ulla,
    schön, dass der Vertrag verlängert wurde! Wäre auch nicht fair, einen verletzten Spieler gehen zu lassen. Wir freuen uns drauf, deinen Mann bald wieder spielen zu sehen!
    Schön, dass ihr euch in Mainz so wohl fühlt!
    Viele Grüße (heute aus dem Urlaub in Holland),
    Susa

    SvarSlet
  18. Kære Ulla og familie, tillykke med afklaringen og at I nu kan få ro i sindet omkring den nærmeste fremtid. Dejligt at I ikke skal til at rive de tyske rødder op endnu, men kan nyde livet som udenlandsdanskere et år endnu i de vante og trygge omgivelser :-).

    Jeg sad og bladrede i en avis på min iPhone, hvor jeg pludselig så overskriften om "Bo Svensons forlængelse i Mainz" og inde i artiklen var du så citeret fra din blog! Så ja, "good news travels fast..."

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.