søndag den 29. april 2012

Sommerdag i april


Igår havde vi fantastiske 33 grader og sol fra en skyfri himmel. De varme stråler kom meget tiltrængt efter to uger med gråt og kedeligt vejr. Egentlig havde vi planer om at tage på udflugt men det var simpelthen bare så dejligt i vores have at vi aldrig kom nogle vegne, men blot blev hjemme og nød dagen hele familien plus Farmor, som er på besøg. Vi sluttede selvfølgelig af på bedste sommer manér med grillmad og frugtsalat - som Alfus smagte for første gang og var meget begejstret for!
Idag er temperatueren faldet 10 grader, men det er stadig skønt og nu tager vi på udflugt.
Rigtig god søndag til jer alle!

43 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare lækkert ud! Og hyggeligt med dyrene, der får bad.

    Vi havde også en dejlig dag med frokost i haven her - vildt når man tænker på at der er to måneder til den koldeste måned ;)

    Lækkert børnetøj og mad som altid ;)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
    Svar
    1. Arhmen det er bare så lækkert med et klima der lige er en tand mildere end det danske og ja, I har det jo endnu varmere. Jeg har en veninde der bor i Australien så jeg ved at selv vinteren er dejlig. Kolde nætter og morgener men den kommer snildt op på de 20 grader i vintermånederne. Uha, det kunne jeg godt leve med.
      Jeg elsker simpelthen sol, men alligevel sætter jeg pris på de fire årstider, og kunne egentlig slet ikke tænke mig at bo et sted hvor der slet ikke var forskel på årets måneder. Det er jo netop også den kolde vinter der gør at man bliver så spudlende lykkelig og glad når foråret pipler frem og solen langsomt får mere kraft og varme :-)
      Kh Ulla.

      Slet
  2. Ej ej ej hvor ser det bare lækkert ud, man kan næsten dufte den dejlige sommerstemning:-)
    Det er helt vildt så meget ham Alfred ligner dig Ulla:-) Han er bare så cute:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sjovt du siger det, Ninna, for da Alfred lige var blevet født og lå få dage gammel og sov i sin lift, siger min mor: "Jamen, det er da en lille Ulla, der ligger der". Bo og jeg har også hele tiden sagt at han ligner Rasmus rigtig meget (som ligner mig), men så er der også mange der siger at han ligner Bertram, og det synes jeg bare slet ikke han gør. Bertram er nemlig en tro kopi af Bo.
      Det er skægt med de ting, for der er jo helt sikkert noget af os begge i ham, så det afhænger meget af i hvilke udtryk man lige har fanget på billederne. Dejlig er han i hvert fald :-)

      Slet
  3. Åh, bliver da slet ikke misundelig, nej overhoved ikke!!! Hvor ser det bare lækkert ud, håber vi også snart får bare lidt varme her i Danmark!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, det er simpelthen også det bedste ved at bo lidt sydligt. Det milde klima med den lange sommer. I love it! :-)

      Slet
  4. Skønne billeder - gid vi bare fik en lille strejf af det skønne vejr:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså vi skal til Danmark de første to uger af juni, så der regner jeg da bestemt med at det bliver godt vejr ;o)

      Slet
  5. hvor er I bare heldige:-) jeg glæder mig til det bliver vores tur.
    KH Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også virkelig skønt! Ja, skal vi ikke håbe på det snart kommer til DK. Synes altid maj er lækker i Danmark :-)

      Slet
  6. Uhhh vil også have sommer!!! Ser simpelthen så hyggeligt ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er bare heller ikke noget så skønt som varme sommerdage i familiens skød :-)

      Slet
  7. Jeg synes virkelig du har sans for at fange øjeblikke af dine unger. De billeder fortæller meget. Jeg er i hvert fald inspireret til at tage noget lign. billeder af min egen dreng, så de ikke bliver for opstillede :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de bedste billeder får man afgjort ved at knipse løs imens de små er igang med deres leg, så frem med kameraet kan jeg blot sige :-)

      Slet
  8. Hvor er Alfreds shorts bare kære.... Hvor er de fra?

    SvarSlet
    Svar
    1. De er fra Bobo Choses, og ja - de er bare så skønne :-)

      Slet
  9. av hvor lækkert. sikke dejlige temperaturer- bare 23 grader ville være vidunderligt!!!
    nyd det max:) håber dit ben holder til halv-marathon om lidt- god tud du seje

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro vi har nydt det maks de sidste par dage!! Jeg elsker bare at kunne være ude fra morgen til aften.
      Uha, ja jeg håber også mit ben holder! Det gør det sgu nok egentlig ikke. Jeg har stadig ondt, men gennemføres det skal der. Så må jeg tage en uge med stok bagefter ;o)
      Håber I har det dejligt!

      Slet
  10. Nøøøj hvor ser det mega lækkert ud! Gid vi havde bare en smule af det, herhjemme i Danmark. Dejlige billeder...

    KH Tine

    SvarSlet
    Svar
    1. Arhmen, det er også bare så skønt at sommervejret endelig er kommet. Vi har haft meget gråt og køligt vejr for årstiden de sidste par uger, så det var tiltrængt! :-)

      Slet
  11. Lækre billeder når man her i DK (smørum) står i vind og kulde, der så absolut ikke minder om sommer som jeg kender det ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. Uf, ja den kolde danske vind er én af de ting jeg bestemt ikke savner ved lille Danmark! :-)

      Slet
  12. Oh hvor er det skønt og snart kan vi det der hver dag. Sommeren er jo lige rundt om hjørnet, jubiii!!! Dejlige billeder

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er jo det den er. Yay! Sommer er bare det bedste! :-)

      Slet
  13. Send bare lidt af det til DK :) Der ser bare ud som om i har hygget jer rigtig meget :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ok, så skidt - vi kan godt undvære en stråle eller to :-)

      Slet
  14. Altså nu synes jeg jo alle dine drenge ser dejlige og søde ud, men ham Alfred-fisen der, han er da bare så cute, at se på med sin sommerhat og små skæve knæ'er ;) Ser fantastisk ud med sommervejr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er bare noget over små tykke baby ben, ikk :-) Og ja, de er jo bare mere nuttede jo mindre de er :-)

      Slet
  15. Sikke et dejligt indlæg! Er vildt misundelig. Hvordan kan der være sommer i vores naboland, når vi har det så koldt? Hvor langt nede er det lige I bor? Synes altså det er sært med sådan en stor forskel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror de fleste tænker ligesom dig. At Tyskland ikke burde være varmere end i DK, da man aldrig rigtigt har tænkt på Tyskland, som et af "de varme lande", men det er jo et stort land der strækker sig fra kolde Danmark til Sydfrankrig.
      Vi bor cirka lige midt i landet, som er på samme breddegrad som Paris, så udover at være et godt stykke nede, så nyder vi også de dejlige fordele ved fastlandsklimaet og de fordele som de omkringliggende bjerge giver os. Her er sommeren lang og dejlig varm og der er aldrig (som i Danmark) en kølig vind til at tage noget af varmen. Her er faktisk stort set altid komplet vindstille og det gør virkelig en stor forskel for klimaet. Det er mere stabilt, der der ikke konstant kommer nye fronter ind ude fra havene, så når det er sommer, så kan man rent faktisk også regne med at det er varmt.
      Klimaet her er klart en af de ting jeg elsker ved at bo hernede :-)

      Nå, det var alt fra Voldborg :-)

      Slet
    2. Tak Voldborg:-) Så er jeg med. I dag har vi faktisk også høøøj solskin i Dk, SÅ LÆKKERT!!

      Slet
  16. Lækre billeder - jeg er helt vild med Alfreds bøllehat... Er det en hjemmegjort, og i fald hvordan?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det en gammel sag jeg har fra da de andre to drenge var små. Den er fra det svenske mærke Plastisock, som jeg faktisk slet ikke ved om findes mere?

      Slet
  17. Hvor ser det skønt ud.. Send gerne lidt af den varme mod Danmark.. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Skal nok sende et par stråler mod nord :-)

      Slet
  18. Ojojoj! Vilken sommarvärme! I skåne (sverige) sitter vi och hoppas på att termometern i alla fall ska krypa upp till 15 grader :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro vi også har nydt det :-)

      Slet
  19. Hey...hvad sker der lige for de gulerødder der? Eller er det søde kartofler? Er det dig som har gjort dem 2-farvede?

    : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en speciel sort der hedder "Purple Haze" og de er super dekorative i salater. De smager som almindelige gulerødder :-)

      Slet
  20. Hvor lyder det dejligt med sommer i april måned, jeg glæder mig til temperaturen stiger lidt mere her i Danmark. Det ser virkelig ud til at alle har hygget sig.

    Kærlig Hilsen Heidi
    www.egholmvej16.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er virkelig en af fordelene ved at bo hernede. Det er så lækkert når vi har sommertemperaturer allerede i foråret :-)

      Slet
  21. Nej, hvor er det lækkert. Det ser SÅ hyggeligt ud. Vi havde dog også dejligt vejr i DK i går, men ikke helt som varmt som jer. Jeg synes det er så hyggeligt på dine billeder. Alfred går altid og syler med alt muligt :)

    SvarSlet
  22. Skøøøøøøne drenge i har ! :-)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.