tirsdag den 24. april 2012

Salat med gul squash, avocado og marineret feta


Denne salat lavede jeg i lørdags og den var super lækker, så jeg vil da gerne lige dele opskriften:

Blandede spæde salatblade
2 gule (eller grønne) squash stegt på panden i lidt olie med salt og peber (afkølet)
Blancherede sukkerærter (afkølede)
1 moden avocado i tern
Marineret feta i tern (smager bedst hvis man køber en klump som man selv skærer i tern og marinerer i olivenolie, lidt citron, lidt presset hvidløg og krydderier som f.eks. tørret oregano, basilikum, peber og lidt chiliflager)
Sorte oliven af god kvalitet (jeg brugte soltørrede med sten, men man kan også bruge nicoise eller kalamata).

Dressing:
3 spsk. olivenolie
1 spsk. balsamico
1 tsk. dijonsennep
1 tsk. agavesirup
Lidt citronsaft
Salt og peber



 

11 kommentarer:

  1. Hej Ulla!
    Jeg skriver lige en besked i dette indlæg, da jeg ikke ved, om du ser den i det gamle indlæg med din Marilyn Monroe perleplade. :)
    Da jeg går i gymnasiet og har billedkunst på C-niveau, har jeg som eksamensprojekt valgt at lave en parafrase over Andy Warhols "Marilyn Monroe", og jeg har så set, at du har lavet en perleplade ligesom den jeg skal til at lave... Mit problem er dog, at jeg ikke kan få det til at virke det program du har sat et link til.. Og jeg ville derfor vide - hvordan gjorde du, så det passede til 9 perleplader? :)
    Håber virkelig du kan hjælpe.
    Kh Marie

    SvarSlet
  2. Hej Marie.

    Du ændrer størrelsen på dit billede inde under fanebladet "krymp". Der kan du klikke på de to pile for at få det til at fylde de antal plader du vil. Håber du finder ud af det :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  3. Hej igen! Og tak for det hurtige svar! :)
    Jeg har prøvet som du skrev at gøre dette med de to pile, men det går ikke op.. Jeg ved ikke helt hvorfor, men selvom jeg får ni plader frem, så går det ikke op med antallet af perler, da den står jeg kun skal bruge 3459.. :s

    SvarSlet
  4. Har du sikret dig at det bilede du har oploadet er lige langt på alle kanter, så det er et helt lige kvadrat? Så skulle det meget gerne gå op.

    SvarSlet
  5. Ja, det skulle den meget gerne være, da jeg har gjort det lige i photoshop... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha, så ved jeg sørme ikke hvad der går galt??? Det er så længe siden jeg selv var inde og arbejde i programmet og så mister man jo lidt sit touch :-)
      Håber du finder ud af det alligevel.

      Slet
  6. Den ser virkelig lækker ud, dejlige billeder:-)
    Jeg har længe villet give dig et lille blog tip, og nu kommer det:-) prøv at se den her blog http://emilysalomon.dk, hvis du altså ikke kender hende i forvejen!!
    Lækre opskrifter, fashion og flotte billeder! Det er for øvrigt der jeg selv spottede pallietsweatshirten:-)
    Rigtig god dag:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh ja, du kan tro jeg allerede kender skønne Emily! Elsker hendes blog (men har da lige misset sweateren derinde?). Den er en skøn blanding af mode, mad, sundhed og livsglæde - og så lige lidt for meget hund - hihi - men sød er den da den sort/hvide Penny ;o)
      Men ja, du gjorde ret i at ville give mig tippet, for den blog er liige mig!
      Også dejlig dag til dig :-)

      Slet
    2. Ja, jeg tænkte nok det liiige var en blog for dig:-) Og jo, lige lovlig mange hundebilleder til min smag også:-) men hold op nogle lækre kager hun kan fremvise:-)

      Slet
  7. Ser virkelig lækker og sommerlig ud! Mums. Jeg har allerede gemt din opskrift med din egen tekst og det hele - for bedre at huske hvor den kommer fra (:

    Kram

    SvarSlet
  8. Mums! Kan man invitere sig selv til frokost hos jer? ; )

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.