mandag den 9. april 2012

At male påskeæg uden maling

Hvad gør man når man har fire krea børn i huset og endda har sørget for at købe sig til allerede pustede æg, men har glemt at man var løbet tør for vandfarve og fingermaling? Så finder man hvad man har af krea gejl i huset og sælger ungerne idéen om anderledes og meget sjove påskeæg. Dermed fik Rasmus og Bertram og deres gæster fra Danmark Asta og Filippa kreeret disse fine alternative påskeæg med glimmer og glitter i form af pailetter, trylletuscher, glimmerlim og klistre mosaik leftovers. De blev da fine, hva!?

10 kommentarer:

  1. God redning ;-) Jeg får lyst til at henvise dig til et indlæg på min blog, hvor jeg har farvet æg med løgskaller, for det kunne også have reddet påskehyggen og er en super aktivitet for og med børn: http://kreauglen.blogspot.com/2012/04/paskeg-farvet-m-lg.html

    KH
    Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Meget fint med det løgmaling. Det må prøves... om et år :-)
      Kh Ulla.

      Slet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Jeg synes det var en god redning og jeg er sikker på at børnene har haft det super sjovt. Ligesom Laila tænkte jeg umidelbart på løgskaller og andre fine naturfarver (og jeg har også en diy. kik under påske i sidebaren) men faktisk tror jeg børnene har mindst lige så meget sjovt med dit valg af kreamatriale.

    Mine piger foretrækker iøvrigt tusser til deres æg selvom jeg hiver vandfarve frem hvert år....

    Håber I har haft en dejlig påske og sender mange forårshilsner

    SvarSlet
    Svar
    1. Børnene hyggede sig meget med det. Det var kun min største, der kiggede undrende da han så materialeudvalget. "Mor, man kan da ikke male æg uden maling"??? Og det har han jo ret i, men de blev jo pyntet fint alligevel :-)

      Håber også I har haft en dejlig påske :-)

      Slet
  4. Ej hvor er det bare en skæg iden.. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, nogle gange bliver man af nød tvunget til at tænke udenfor boksen, og så dukker der nogle sjove idéer frem :-)

      Slet
  5. Ej, lige pludselig synes jeg min kommentar lyd helt streng, så slettede lige... Det var sagt med et smil, men det hænger ikke altid sammen med det skrevne ord... Jeg synes det var en god redning med æggene :) Og ungerne har da helt sikkert hygget sig :)

    Kh.
    Ditte

    SvarSlet
    Svar
    1. Guud, jeg synes din besked var helt vildt sjov og jeg grinte da jeg læste den ;o) Fornemmede klart humoren i den!
      Ha ha ha, for hånden på hjertet så er al børnekunst jo sådan noget kun forældrene (og nogle gange ikke engang os) kan se det charmerende i ;o)
      Men ja - de hyggede sig og æggene blev... skal vi sige - unikke!

      Kh Ulla.

      Slet
  6. Jamen så havde jeg jo ikke behøvet at lave selvcensur :) Men ja, lad os sige unikke ;)

    /Ditte

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.