torsdag den 19. april 2012

Arhus Aros Aaahh

Gisp, er det allerede torsdag?! Er der ikke lige en eller anden der gider at lægge en dæmper på sekundviseren? Jeg når jo slet ikke alt det jeg gerne vil.
Nåmen, jeg kan da i hvert fald lige nå at smile over disse billeder fra i søndags. Det var Rasmus' og min sidste dag i Aarhus, og vi brugte den godt. Vi var en tur på Aros og rundt oppe i regnbuen, hvilket Rasmus synes var sjovt omend han var noget nervøs henne i det gule område, hvor man har frit blik ned over Vester Allé. Der er langt ned.
Vi så også Tony Oursler's udstilling Face To Face, som jeg varmt kan anbefale! Det er moderne kunst på den sjove måde, hvor man ikke engang tør begynde at tænke på hvad den dybere mening med det hele mon er. Det vækkede en eller anden følelse i mig og jeg blev ret munter af at se udstillingen, som på én og samme tid er dyster og humoristisk.
Rasmus har lige nået alderen, hvor han kan klare sådan en udstilling. Han var sådan lidt bange men på den gode og dragende måde, og han var meget interesseret i at se alle de skøre installationer. Vi måtte afmystificere nogle af tingene ved at gå tilbage til dem og se på dem igen og han måtte forklares at her ikke var tale om rigtige fritsvævende hoveder, men noget fjollet fjernsyn, som en mand havde fundet på.
Han har alderen til (sådan nogenlunde) at kunne skelne mellem fantasi og virkelighed og hans hjerne kan godt justere på billeder og følelser når han får nogle tørre facts på bordet.
Jeg ville dog ikke tage yngre børn med ind og se udstillingen, da hele set up'et samt lydsporet er en smule uhyggeligt og måske ville kunne give mareridt.

Eftermiddagen tilbragte vi med min veninde i et solbeskinnet Aarhus med stjerneskud og brunch. Hold nu op, hvor var det bare nogle gode dage!
Det var dog også dejligt at komme hjem til de resterende tre gutter og mærke at man havde været savnet.
Hele mandagen brugte jeg sammen med Alfred og Bertram, som havde fridag fra børnehave og vugger. Jeg var i legeland med Bertram og vi aftalte at næste gang jeg skal til Danmark er det sammen med ham. Han mente desuden at jeg overhovedet ikke måtte hverken lege med eller snakke med Rasmus i tre dage, fordi jeg nu havde været tre dage i Aarhus med ham. Så blev det dermed også dagen hvor Bertram lærte hvad det vil sige at presse citronen og at man gerne må lade lidt saft blive tilbage ;o)

12 kommentarer:

  1. Den udstilling er helt fantastisk og forunderlig - elsker den! Og det ser ud til, at I har hygget :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er virkelig noget særligt. Jeg vil helt vildt gerne se den igen og fordybe mig endnu mere :-)

      Slet
  2. I love your pictures..
    I really want to go there once.

    SvarSlet
    Svar
    1. I will warmly recommend a trip to Aarhus and Denmark in general :-)

      Slet
  3. Sikke nogle dejlige billeder:-)
    Sig mig engang, er det den TOP lækre sweatshirt fra Maison schotch du har på????? Den drømmer jeg om om natten;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, Ninna det er nemlig lige præcis den lækre sweat!
      Og nu bliver jeg mindet om at jeg helt glemte at lovelinke til dig, som jeg havde planlagt at ville gøre som en lille "by the way" i dette indlæg. Det er nemlig din fine modeopsnusende næse der er skyld i at jeg nu er ejer at den lækreste sweat med mit fødselsår skrevet i pailetter. Vidste slet ikke den eksisterede før du flashede den på din blog. Måtte straks eje den og nu drømmer jeg også om den i grå :-)

      Slet
    2. Ha ha ha, jamen jeg står altid til rådighed med gode fashionråd:-) Og ret sejt at det lige er dit fødselsår, så passer det hele jo sammen;-)
      og ja, grå er jo bare ALTID godt;-)
      god weekend:-)

      Slet
  4. Det er så fedt at du gør tid og plads til at være mor for én engang imellem! Det er bare det fineste og noget der rigtig knytter godt! Han er bare så sød den lille Rasmus... Som snart vokser sin smukke mor over hovedet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, det er også bare så hyggeligt og ja, det knytter helt sikkert!
      Ja, en dag inden længe så er jeg den mindste i familien :-)

      Slet
  5. Det ser ud til, at I har haft en fed tur til Aros:) Det er også et dejligt sted.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.