lørdag den 17. marts 2012

Status over de seneste dage


Alfred har fået konstateret dobbeltsidet mellemørebetændelse.

Vi valgte trods lægens anvisning om antibiotika "for en sikkerheds skyld" i første omgang at lade Alfred prøve at bekæmpe sygdommen selv med sin egen sunde krop og stærke celler. Idag er han på fjerde dag uden bedring og stadig med høj feber, så nu må vi bide i det sur-søde antibiotika æble.

Bo som er igang med hard core genoptræning har for første gang i lang tid været ude at løbe. En hyggelig tur på 6 km. i skoven sammen med mig.

Vi har haft de første par dage der kunne minde om noget der hedder sommer med 19-20 grader. Morgenmad er blevet indtaget på terrassen. For mit vedkommende måske mere brunch, da det er foregået når Alfred har sover lur ved 11-12 tiden.

De store drenge har spillet fodbold i shorts.

Jeg har klippet mere stof til den endnu ikke åbnede Etsy shop. 31 er det blevet til i denne uge, så nu er jeg oppe på 93 forskellige stoffer til shoppen - så mangler jeg bare at gange det tal med en fire-fem stykker og så er jeg ved at være køreklar (måske jeg bare skal tage det i etaper.....hmmm?)

Alfred har hængt på mig som en lille savlende brændvarm abeunge både dag og nat (minus en times middagslur).

Jeg har drukket i omegnen af 20 kopper forkølelsesthe fra helsekostbutikken og slap måske derfor med en kvart forkølelse i denne omgang.

Vi er kommet et lille skridt tættere på en vished om fremtiden.

17 kommentarer:

  1. En skøn blanding af liv. Stakkels lille Alfred:-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der sker meget i en stor familie :-)

      Slet
  2. Å hvor er det synd for den søde lille Alfred. Jeg har selv haft et ørebarn med meget slemme smerter og det er virkeligt noget af det værste. Jeg tror det var godt I valgte at lade ham få hjælp af medicinen for smerte i den størrelsesorden er ikke gode for et lille barn. Samtidigt forstår jeg også godt at I helst ville have undgået det for der bruges jo generelt alt for meget antibiotika.

    Hav en dejlig weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, smerterne er slemme ved mellemørebetændelse og han har bestemt også fået smertelindring i form af børnepanodil - så medicin forskrækkede er vi trods alt heller ikke, at vores lille mus skal gå rundt med smerte. Det er blot antibiotikaen vi har holdt igen med, da betændelsen i 80 % af tilfældende kan bekæmpes uden. Og ja, det efterlader jo så 20% og der tror jeg så vi er havnet. Det er sørme også hårdt for en så lille krop at have høj feber så længe. Han er efterhånden ikke mange potter pis værd, så nu får han hjælp :-)

      Slet
  3. Stakkels Alfred. Hvis han kan lide at have noget i ørerne, kan jeg anbefale en tot uld med et lille stykke løg eller hvidløg , som har været svitset på panden inde i ulden... Det lyder underligt, men for Storm er det lykken. Ellers har vi den helt store omgang homøopatiske dråber, som faktisk fik min mors mellemørebetændelse til at forsvinde. Det er super irriterende at skulle give antibiotika, men en nødvendighed en gang imellem... GOD BEDRING!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Lisbeth, løg rådet har jeg netop lige fået af en veninde hernede også, så nu ligger han og sover med løgomslag. Jeg har hakket et løg fint og kommet det i to små strømper (godt vædet i løgsaft og varmet op), som så er lagt på øret og så har han en tynd bomuldshue på. Han brokkede sig ikke over at få løg på, så nu ligger han og lugter i vores seng :-)
      Min veninde kommer også over med noget homøopati her om lidt, så nu forsøger vi det inden vi tager de stærke sager i brug. Jeg vil så nødigt.....

      Slet
  4. Foråret er også kommet til berlin :) nu er I jo i homøopatiens land, jeg kan varmt anbefale at få fat i en Heilpraktiker som kan hjælpe med ørene næste gang, jeg behandler mine børn i sammenarbejde med læge homøopatisk selv ved lungenetændelser og det har indtil videre er vi sluppet for antibiotika.. Mellemøresbetændelse kan nemt og godt behandles smertefrit.. Jeg er så glad for at have fundet det, menstruationssmerter, bistik, buler og alt det andet behandles her med kuglerne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vores læge er faktisk rigtig god og anbefaler også ofte homøopatisk medicin, så herhjemme bruges også kugler til både buler, insektbid og soleksem. Nu har jeg netop fået nogle kugler mod mellemørebetændelse, så dem forsøger vi os med - sammen med løg :-)
      Min veninde hernede bragte sammen med kuglerne en en stor antroposofisk "bibel" med til mig, hvor der står alt om alternative og homøopatiske behandlingsmetoder til de forskellige børnesygdomme, så den vil jeg lige læse lidt i.
      God solrig lørdag til dig :-)

      Slet
  5. Åh altså.... Du/i lyder som om i lige så ophængt som vi er her.... Vi er igang med skoldkopper på Neel også, Hun er bare så ramt OVER ALT, og har høj feber samtidig. Så hun sidder klistret fast på mig 24 timer i døgnet.... Det er altså lidt hårdt.... øv os... Så jeg tror jeg ved hvordan du også går og har det.... Men dejligt er det dog, at i har lidt bedre vejr, så måske de der dumme bakterier kan forsvinde lidt hurtigere i det gode vejr. Det håber jeg for jer.

    Håber i trods det hele får en dejlig weekend

    KH Louise

    SvarSlet
  6. Det er veldig kjedelig med de syke små. Her er min lille pike også syk... Vi ville også prøve å la være å bruke antibiotika, men endte opp med det etter flere dager med høy feber. MEN det mest irriterende er at hun ble syk et par uke etterpå kuren var ferdig allikevel. Jeg tror det er en meget hard influensa som ikke antibiotika biter på...Gleder meg til hun blir litt større og sterkere :)
    Gleder meg vilt til du skal selge stoffer på Etsy - det må da bli flott :)

    SvarSlet
  7. Det er træls med de ører. Vi har måtte kaste håndklædet i ringen og fået lagt dræn i vores 2 åriges små ører. Sidste år havde han "kun" 2 mellemørebetændelser, men denne vinter var han konstant ramt fra medio december og til februar. Vi har ellers ikke været vilde med tanken, men det viste sig at være en god beslutning for ham.

    men dejligt med varmt vejr. Det er ikke så varmt her endnu.
    Gik forbi min blog, hvis du har lyst ibenoglillebror.blogspot.com

    SvarSlet
  8. Stakkels lille Alfred. Det er så synd når de har ondt i ørene og desværre også noget af det, der kan sætte sig. Vores store dreng kæmper med sprog og motorikken (er et lille år bagud) pga. konstant væske/betændelse :o(

    Men dejlige billeder af solskin, utroligt den effekt sådan noget har på humøret ;o)

    God weekend

    SvarSlet
  9. Stakkels lille pus.. Men det lyder til er i de bedste (mor)hænder..;) Og så er det da misundelsesværdigt med forår på den måde - her 7-9 grader og kedeligt gråt...
    God weekend - og god bedring til mindstemanden.
    Kh Anne

    SvarSlet
  10. Hvor er det synd for lille Alfred :o( Håber snart han er i bedring. Oscar har døjet meget med ørerne, og jeg har fået en helt "ny" tilfreds søn efter han fik dræn. Forhåbentlig hjælper det Alfred at vi går varmere tider i møde - og hvor er I heldige allerede at snuse til sommervejr :o) Min veninde som er læge, fortalte mig engang, at med lige præcis mellemørebetændelse skal man være varsom med at undlade penicilin, fordi det er den samme bakterie, som kan give meningitis! Har dog for nylig mødt en børnelæge som ikke var enig i det, men jeg har ikke turdet andet end give ham det siden.. For tænk hvis... God bedring!
    Spændende hvor I ender henne! :o)

    SvarSlet
  11. Rigtig god bedring med lille Alfred.

    SvarSlet
  12. Stakkels lille Alfred :(

    Øresmerter er bestemt ikke sjove - det husker jeg tydeligt fra min barndom, hvor jeg døjede med gentagne mellemørebetændelser. Uf - det gør bare SÅ ondt.

    Jeg må indrømme, at jeg er meget lidt alternativ, så jeg synes jo det lyder super med antibiotika, når nu der er sygdom ;) Ikke at jeg synes at man skal fylde sig med medicin, når der ikke er grund til det :)

    Ønsker rigtigt god bedring med din lille mus!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  13. Stakkels lille Alfred. Rigtig god bedring med ham!

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.