torsdag den 29. marts 2012

Mit første pocherede æg

.
Igår imellem stofklipperi, måleri og fotografering tog jeg mig den luksus at bruge tid på at kaste mig ud i mit første pocherede æg. Det tog mig 3 æg at nå frem til et acceptabelt resultat. Første gang var vandet for koldt og anden gang var det for varmt, men tredje gang gik alt op i en højere enhed og jeg fik mig et perfekt tilberedt, omend lidt skævt, pocheret æg.

Pocheret æg smager jo egentlig meget hen imod et blødkogt æg, men hvad anretning angår, så er der væsentligt flere muligheder for blær og ekstravagance med et pocheret æg. Og så har man jo den der blomme at lege med, som kan flyde udover noget andet på tallerknen. Jeg tænker allerede noget med overskudsagtigt morgenmad på sengen på bryllupsdagen eller fødselsdagen. Jo, jeg kan godt se muligheder i det der pocherede æg og det er helt sikkert ikke sidste gang jeg har lavet sådan ét.

10 kommentarer:

  1. Hmm det ser lækkert ud. Jeg har aldrig gjort mig udi pocheret-æg-kunsten, men måske man skulle prøve.
    Børnene elsker blødkogte æg, men de gider ikke spise direkte af æggeskallen, så måske pocheret æg er løsningen.

    SvarSlet
  2. Uhm... det ser lækkert ud:)

    SvarSlet
  3. Det er nemlig rigtig lækkert. Du skulle prøve at lave Bo Bechs dekomponerede kartoffelmos - simpelthen så lækkert!

    Kh. Mette

    SvarSlet
  4. Tillykke med dit første...Det er endnu ikke lykkedes mig at lave et, selv om jeg ved gud har forsøgt mange gange :o)

    SvarSlet
  5. Det ser lækkert ud - og jeg er mega klam hvad den slags angår (siger min mand) men jeg elsker flydende æggeblomme....mmmhhh...

    SvarSlet
  6. Jummie….poached eggs.
    My husband makes them really well.
    Love them for breakfast!

    SvarSlet
  7. Åhhhh vildt!
    Jeg har endnu ikke forsøgt mig med pocheret æg, men vil vildt gerne prøve. Måske jeg skal forsøge i påskeferien?!

    Lækkert ser det ud.

    SvarSlet
  8. Jeg er også helt dårlig med pocherede æg, men spiser dem som regel ude. Cafe Dyrehaven på Vesterbro laver den bedste Eggs Benedict med p. æg, uhmm

    SvarSlet
  9. Lækkert ser det ud! Jeg har en svaghed for blødkogte æg, som vi spiser hver weekend, så måske jeg skal imponere manden med morgenmad en dag. Men det kræver vist lige lidt øvelse, kan jeg forstå...

    Kh. Mirjam

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.