tirsdag den 13. marts 2012

En amerikansk blog jeg elsker


Det er egentlig meget få ikke-skandinaviske blogs jeg følger, men jeg er faldet pladask for en amerikansk livsstils blog, som jeg lærte at kende i efteråret og som jeg da gerne lige vil dele med jer.

Bleubird Vintage er en super fin blog om en familie på fem fra Houston Texas. Faderen Aubrey er fotograf hvilket tydeligt ses på de smukke, æstetiske og velkomponerede billeder og moderen James er hjemmegående/fuldtidsblogger. 
Her er en familie og en blog der er dejligt befriet for janteloven, som amerikanerne jo slet ikke ligger under for. Der er sukker, candyflos, solskin og regnbuer ud over det hele og idyllen vil ingen ende tage. Der er tandpastasmil og perfekte velplejede og velstylede børn, en smuk mor og en moderne edgy far med trendy fuldskæg og det hele. Og jeg er vild med det!! (for jeg ved jo godt at de i virkeligheden er rigtige mennesker som også prutter og sidder på toilettet og laver pølser - ligesom Dronning Margrethe - men det gør de heldigvis når vi ikke er med på en lurer - jo jo).

De lever af bloggen og den har ultra mange læsere og familien har opnået en form for berømmelse på at dele ud af deres hverdag med homeschooling, lækker (fra bunden hjemmelavet) mad, kreativiteter og oplevelser. Kærligheden til de tre børn er den altoverskyggende ånd på bloggen og der er rigtig meget skøn inspiration at hente både til babymad, børnekreativiteter og vaskeægte amerikanske slumber parties. 
Og hvis man snart skal giftes, så vil jeg på det groveste opfordre til at man lader sig fortrylle og inspirere af de mange billeder fra deres helt fantastiske, smukke og gennemførte bryllup i november sidste år. Og så i øvrigt lige props til James, som på moderne vis har nuppet en 5 år yngre mand ;-)

Jeg elsker stilen og alle de fede indlægstemaer James har fundet på. F.eks. er det her jeg har tyvstjålet idéen til mine Bits and Pieces indlæg. Jeg synes det er en genial måde at samle op på alle de billeder man får taget, som ikke lige hører ind under et bestemt tema eller som er heldige nok at få deres eget indlæg.

Derudover bliver min madnysgerrighed i den grad stimuleret med alle de sjove og spøjse ting de dog spiser derovre i Ameeerika.

Tjek bloggen ud her.


James og Aubrey er nogle meget populære mennesker som får mange mange mails og som de selv skriver, så er det umuligt for dem at svare tilbage på alle. Jeg har forsøgt via mails at få tilladdelse til at bruge billederne herover på indlægget her sammen med min lille review, men jeg har nu efter to måneder stadig ikke fået hul igennem, så nu poster jeg forsigtigt indlægget alligevel og håber ikke jeg får en amerikansk retsag på nakken, for så ryger hele formuen da! :-) 

11 kommentarer:

  1. Uhh Ullabulla, den ser virkelig interessant ud den Blog!! Spændende at fornemme en anden kultur...
    Mon han er far til barnet på 11? Så har han da været tidligt ude ihvertfald (:

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej det er han ikke. Det er hendes fra et tidligere forhold. Ja, ellers kunne han da have været med i de unge fædre ;-)

      Slet
  2. Tak fordi du deler den fine blog, den vil jeg bestemt til at følge. Ligesom jeg har set dine Bits and Pieces indlæg, og synes de er gode, så er jeg bestemt også vilde med deres. Dejlig inspirerende :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er nemlig super lækre og jeg suger til mig af inspiration inde hos de to amerikanere ;-)

      Slet
  3. Nøj for en lækker blog;-) Lækre lækre billeder -og hvor er hun dog smuk! Og den brudekjole er da bare en drøm af en kjole! Suk...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hun er helt overdrevent smuk og naturlig og ja, den brudekjole - suk, hvor en drøm! ;-)

      Slet
  4. Hun ligner Liv Taylor heeelt vildt synes jeg. Virkelig smuk... sådan én der bare er smuk fra hun står op til hun går i seng... Røvirriterende, for hun er garanteret også skide sød hihi

    SvarSlet
  5. Den blog måtte jeg da lige tjekke ud... og nu kan jeg kun tilslutte mig de andres kommentarer. Lækker familie, lækre billeder og drømmefrieri/bryllup. Og selvom det hele er meget stylet og gennemført, så virker de ret hippieagtige. Ikke lige det jeg havde forestillet mig af Houston, Texas. Og ja, props til hende for den 5 år yngre mand - jeg kan selv kun anbefale det ;)

    SvarSlet
  6. Det er godt nok en fin blog. Billederne fra deres bryllup, minder lidt om dem Elsie Larson deler med os på sin blog http://abeautifulmess.typepad.com/my_weblog/wedding-plans/ Det er også ret fedt synes jeg :-)

    SvarSlet
  7. Sikke da en skøn blog. Tak fordi du delte den! I love it....

    SvarSlet
  8. Hej Ulla,
    Ej, nu maa jeg altsaa lige give lyd herovre fra Engeland. Jeg laeser faktisk din blog hver dag - eller naar du kommer med nyt.. Du skriver altsaa bare saa godt (paa den coole jeg-skriver-lige-hvad-jeg-taenker-maaden)! Jeg sidder i morgenkaabe, med kaffen i haanden og laeser om dronning Margrethe, som ogsaa laver poelser... og griner og griner, lige fra morgenstunden. Min engelske kaereste kan ikke helt se at det er saa sjovt, men det er det!

    Herligt! Og desuden en fed amerikaner-blog.

    Cecilie

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.