søndag den 4. marts 2012

Årets første lopper


Idag var jeg på årets første loppemarked og bragte lidt (men godt) med hjem. 

Lille fin metal sparedåse fra 40'erne. 

 Lidt mere til smølfesamlingen.

 Små fine lysestager i grønt glas.

 Blå emaljekande.

Star Wars er det helt store hit blandt drengene i skolen, og Rasmus er selvfølgelig også blevet smittet lidt. Idag fik han så sit første Star wars legetøj i form af to ældre Lego figurer. Mine to yndlingskarakterer fra dengang jeg selv som ung teenager var ret vild med filmene - C3PO og R2D2. Der gik lidt nostalgi i den for mig, så kunne ikke dy mig. Bo har jeg har lige genset de tre gamle film og de er sgu bare noget så kult! Rasmus får dog ikke lov før om en 4-5 år.

 Fin ældgammel metaldåse i guld og blå farver.

Gammelt køkkenur i lyseblåt keramik. 


Imorgen når der er lidt mere lys udenfor, så vil jeg fotografere dagens bedste køb.

18 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, jeg er også godt tilfreds med mine fund :-)

      Slet
  2. Det køkkenur kunne jeg godt tænke mig, at få finger i. Jeg skal til Berlin sammen med min lille datter og mand her til sommer og jeg håber at få finde en masse gode sager på loppemarkeder. Har selv lige købt et rejseur fra 70erne for en 20.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er også helt pjattet med det ur. Tror jeg skal have det op at hænge idag :-)

      Slet
  3. Skøne sager!

    Især faldt jeg for havfruesmølfen, påskeharesmølfen, de grønne lysestager og køkkenuret. Men de andre ting er også lækre fund.

    Jeg har også gjort en masse gode fund på det seneste, som jeg må få flashet efterhånden :)

    Jeg elsker i øvrigt at se dine loppefund - det er næsten som lige selv at få en ekstra loppetur.

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh, ja se lige at få flashet dine fund. Vil glæde mig til at se hvad New Zealand gemmer på af guld :-)

      Slet
  4. Hvor er det nogle fine ting - det er skønt at være på loppemarked!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er bare så hyggeligt. Elsker atmosfæren!

      Slet
  5. Sikke en masse små fine fund! Det er altid dejligt når loppesæsonen starter på ny efter en lang kold vinter. Jeg kan slet ikke vente til de store sommermarkeder går igang herhjemme :) Kh. MetteSofie

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det kan jeg godt forstå. Det er også med en vis eufori man tager på årets første loppemarked. Det kan mærkes at man ikke har fået et fix længe :-)

      Slet
  6. så flotte saker!

    gleder meg veldig til loppemarked sesongen starter igjen her også ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er bare fantastisk at finde skønne lopper :-)

      Slet
  7. Er også helt væk i den havfruesmølfen og påskeharesmølfen, hvor er de super fine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de to er også mine favoritter :-)

      Slet
  8. Å, smurfer... Jeg samlet på dem da jeg var liten! Så moro å se dem igjen, og andre ting du har her. Følger deg videre jeg! Ha en god dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Smølferne har jeg også en stor kærlighed for, så det er jo godt man har nogle børn, så man har en undskyldning for at samle på dem som voksen :-)

      Slet
  9. Årh hvad, jeg blev lige lidt misundelig på dåsen og køkkenuret. Det er virkelig nogle fine ting!

    SvarSlet
  10. Ja, jeg var også vildt glad da jeg fandt uret, for har ledt længe efter sådan et. Jeg er stødt på mange hernede men ikke før nu det helt rigtige :-)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.