mandag den 27. februar 2012

Ugens tysker



Det er ved at være længe siden jeg har haft en 'Ugens tysker', men da jeg forleden var ude at handle måtte jeg stoppe op foran denne hylde og tænke: "Det dér er bare typisk tysk".
Slik i spandevis. Hernede nøjes man ikke med poser som i Danmark. Nej nej, vi skal da have en SPAND med slik med hjem. Det skal dog siges at dette var et stort supermarked a la Bilka, hvor slik udvalget er enormt!! I vores normale supermarked kan man altså kun få tyskerslik i poser og ikke spande.
I Danmark er det vist kun forbeholdt folk med kort til Metro at få sådan en spand københavner-kiosk-slik med hjem. (jeg indrømmer dog at jeg vist et enkelte par gange har købt en spand med hjem - host host).

9 kommentarer:

  1. When we were little my sister and I always sang:
    Haribo macht die kinder froh
    und erwachsenen ebenso!
    (und jetzt bin ich wirklich die barone)
    :))

    SvarSlet
  2. Eeeeeeiiiijjj, Ulla! Og så lige idag, hvor jeg har besluttet at det er slut med slik.

    Altså.

    Indtil det ikke er det længere.

    Man kan godt høre jeg har masser af rygrad, ikk?....

    KRAM
    Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Lis, du er ikke alene!

      Idag var det også slut med slik for mig. Og jeg skriver "var", for jeg har lige forgrebet mig på resterne fra gårdsdagens afslutningsorgie - og det var ikke en lille rest. Pokkers også. Så må det blive imorgen ;-)

      Knus.

      Slet
  3. Hmm - man skulle da også være et skarn, hvis man ikke lige nappede en spand, når prisen er det samme som for to poser (i DK) :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er jo nærmest en foræring og så kan man jo ikke lade være ;o)

      Slet
  4. Jeg har hørt at Mars-bar vil stoppe med kingsize chokoladebars i fremtiden. Fremover må deres chokoladebars kun indeholde 250 kcal. - og det skulle svare til en lille Marsbar som vi kender fra "gamle dage".... Så hvem ved - en skønne dag kan man måske ikke længere købe slik i spandevis og det er jo ikke så tosset, for vi spiser jo til posen/spanden/pakken er tom... ; )

    SvarSlet
  5. Aber was passiert for de tyskere?
    Nå, ja, bare det var mig.
    Gigameget slik, kunstig kirsebærsmag og dejlig plastbøtte til (mad)opbevaring - what's not to like?

    SvarSlet
  6. Derfor elsker jeg bare CITTI butikken, der ligeledes har slik i spandevis som på billedet :O)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.