mandag den 13. februar 2012

Mine globusser

Jeg har en stor kærlighed til globusser. Gerne de gamle af slagsen i forskellige mindre størrelser og gerne i metal. Disse 4 er alle fundet på loppemarkeder hernede i Tyskland. Den største af dem er 20 cm. høj og den mindste 5 cm.
Fascinationen har nok noget at gøre med længslen efter at opleve, udforske og søge eventyrerne. At sætte nåle i verdenskortet og drage ud. Bo og jeg drømmer meget om at opleve verden og snakker tit om alle de steder hvor vi gerne vil rejse hen - både med og uden ungerne. 
Imens drengene er små, på kæresteferier uden børn, når drengene er større, når drengene er fløjet fra reden, når vi bliver gamle....
Vi skal nok nå at se det hele. 

17 kommentarer:

  1. De er virkelig også smukke, jeg kan stadig ærge mig over, at dem jeg havde som barn er smidt ud.
    Vi har et verdenskort hængt op på min drengs værelse og det er lidt den samme fasination, vi står også tit og drømmer...
    //Lisa

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, hvad man ikke har smidt ud i tidens løb. Suk!

      Slet
  2. Globusser og også atlasser er meget spændende at studere. Hvor er verden dog stor og interessant! Jeg er selv bidt af en gal globetrotter, og drømmer stort set altid om at drage ud. Åh, hvor er det også længe siden nu, at jeg har været på farten i længere tid ad gangen. Jeg kan virkelig godt mærke, hvordan det store udland trækker i mig!

    Din globus med den sorte fod er min favorit. Den ser så dejlig retro-agtig ud. Selv har jeg et stort verdenskort hængende over min seng. Så kan man rigtig ligge og drømme om fremmede himmelstrøg... :-)

    Jeg håber, I får realiseret alle jeres drømme en dag...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, atlasser! I mit barndomshjem havde vi sådan et kæmpe stort verdens atlas, som jeg kunne sidde og bladre i i timevis :-)

      Slet
  3. De er rigtig fine - dine globusser:) og kan sætte dejlige drømme igang:)

    SvarSlet
  4. Det er sku altid så inspirerende at læse dine indlæg Ulla:-) Selvom det "bare" er en samling af fine gamle globusser, så sætter det tanker i gang...tanken om at opleve, rejse og se det hele:-) Dejligt med et lille hint i den retning...
    Kh. Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh, hvor er du sød, Malene!! Taaak :-)

      Slet
  5. Jeg er også vild med globuser - og kjenner godt lysten til å reise. Spesielt når været er mørkt og trist her i nord. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg kan heller ikke lade være med at gå og drømme mig lidt væk til et varmt sted med blåt vand og hvidt sand, når det er så bidende koldt som det er lige nu :-)

      Slet
  6. Ja, det vækker også min rejselyst; din lille samling af fine globusser. I disse år er de lange rejser sat på standby, men små kan jo også gøre en forskel:-) Og det er fantastisk at rejse og opleve verden.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Anna, små rejser tæller skam også med! I foråret ser jeg frem til en minitur til London med en veninde og til sommer tror jeg vi nupper en charterferie med kidsclub og hele molevitten. Det har vi aldrig prøvet før, men tænker det er en fin løsning når ungerne er så små.
      Tidligere har jeg rejst meget med rygsæk i Asien. Det drømmer jeg om at gøre igen når drengene er lidt større.
      Kh Ulla.

      Slet
  7. Jeg er ikke i tvivl om, at I 2 kommer til at sætte mange knappenåle i verdenskortet:-)
    I er mennesker med handlekraft:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det håber og tror jeg også vi gør :-)

      Slet
  8. Jeg elsker også globusser. I 80'erne gik jeg med dem i ørerne. Det var måske mindre kønt :-)

    SvarSlet
  9. Jeg ved ikke hvor jeg så det - sikkert en blog - men der var globusserne delt i halve og lavet til lampeskærm.. det så ret fedt ud!

    SvarSlet
  10. Uhh har det som du Ulla - Særligt nu, hvor jeg har fundet Thomas, der i forvejen har været alverdens steder i verden og fortæller om det så jeg bliver sååå grebet og endnu mere rejselysten!
    Der er nemlig rejser til enhver lejlighed. Med små børn, større, store og uden... Om halvanden måned drager jeg mod Brasilien... Det bliver eventyrligt!

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.