mandag den 27. februar 2012

Frankfurt Zoo

Den rigtige Zoo i Frankfurt var et hit! Alfred var fuldstændig crazy med alle dyrene. Især tigermor der legede med sine to unger (eller måske mest omvendt) var han helt i ekstase over og hele hans "ord" forråd blev  brugt igen og igen og igen og meget højt imens han stod en meter fra dem (med glas imellem forstås) og betragtede de smukke dyr.
"Mer mer meeeerrrr"
"Det det det?"
"Robbe robbe robbe (vi ved ikke helt hvad det betyder????)"
"Baaaa bababababa baaaaa!"
"Vovvovvovvov!"
"Aba aba (av varm - joøh, måske pelsen er dejlig varm...?)"
"Buuuuuuuuuu!"
...og der blev hoppet (altså uden at lette fra jorden), fægtet med armene og danset - jep, fordi det gør min Alfred nemlig når han er glad. Så danser han.

Det var bare en skøn dag. De store hyggede sig også og især Rasmus synes det var sjovt at vise alle dyrene til Alfred for allerførste gang. Det er som om entusiasmen smitter lidt, for hey - det er sgu da utroligt og helt vildt og pusseløjerligt at man kan stå og glo lige direkte ind i hovedet på en lama (og i øvrigt håbe på den ikke spytter. Det er jeg altid bange for. Hvornår gør de egentlig det? Meget utilregneligt dyr, synes jeg).
Og så ville Alfred holde i hånd og det er noget der gør storebrødrene stolte. Det blev også dagen, hvor Alfred smagte sin første is. "Kå kå", sagde han, men selvom den var kold, så var den vist helt godkendt.
Da vi skulle hjemad og gå den lille spadseretur fra Zoo hen til bilen var Alfred træt og sad på fars arm. Dermed var klapvognen jo ledig og så fik mellemste bukkebruse Bertram lov til at sidde der og aflaste de trætte ben. Nøøøj, han var lykkelig! Han sad med det mest saglige blik og smilte til sin mor hele vejen hen til bilen.
Vi rundede dagen af med sushi take away. Vi er i evig søgen efter en hæderligt sushirestaurant hernede, og igår afprøvede vi en ny som vi fandt i Frankfurt. Spiseligt men ikke prangende. Jeg vil sige som Randy Jackson siger til en middelmådig sangpræstation i American Idol - It was all right for me....just all right".

12 kommentarer:

  1. Åh hvor nogle dejlige dejlige billeder Ulla:-) Og Alfred er bare mega nuttet i alt sit fine strik;-)
    Jeg er i øvrigt ret misundelig på dit fine MB tørklæde, dyreprint er bare (endnu engang) sagen:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, jeg siger dig - jeg er også så glad for det tørklæde! Jeg har boet i det hele vinteren og var lige ved at købe det i en farve mere, da de var på halv pris i slut december/januar i MB butikken i Århus, men beherskede mig :-)

      Slet
  2. Sikke dejlige billeder - fra en dejlig dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var en super dejlig dag :-)

      Slet
  3. Aaah, Frankfurter Tiergarten! Det er vel nok en dejlig blog du har, Ulla. Jeg har boet med familien i Taunusbjergene i næsten fem år, men vi er nu tilbage i Danmark. Tak for et skønt indblik i en dansk families tyske hverdag! Der er så mange ting, jeg savner derfra.
    Kh
    Ulledullen

    SvarSlet
    Svar
    1. Taunusbjergene - det er jo lige her i nærheden, hvis det er det samme som der hvor byen Taunus ligger og Taunus Wunderland? Uh, der har vi været mange gange med ungerne :-)
      Jeg ved med 100% sikkerhed at der også kommer til at være så mange ting jeg vil savne herfra, når vi engang flytter hjem. I særdeleshed det milde klima, men også rigtig mange andre ting, som man sikkert først opdager når de ikke længere er indefor rækkevidde :-)
      Kh Ulla.

      Slet
  4. Der er bare ingenting der slår små børn i Zoo. Man bliver selv lille igen, når man ser deres begejstring!
    Og Alfreds begejstring stråler jo ud af alle billederne! Dejligt, at også hans storebrødre blev smittet og kunne nyde at være de store til ham den nuttedeste smølf.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er vildt fedt at se et lille barn gå helt i selvsving over alle de dyr, for drengen har jo ret - det er fantastisk! :-)

      Slet
  5. Jeg synes dit indlæg er skønt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Miri. Det var sødt sagt :-)

      Slet
  6. Kanon fede billeder, skønt indlæg! :)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.