fredag den 24. februar 2012

Fastelavn III

Søndag havde vi en dag hvor vores klemte mellembarn (aka æbletræet) havde mor og far helt for sig selv. Rasmus var til fødselsdag og Alfred trygt hjemme hos vores søde au pair.
Vi var til endnu et fastelavnsoptog. Denne gang i nabo bydelen Finthen, hvor også drengenes børnehave og skole ligger. Vi var ligesom sidste år inviteret hjem til lederen af børnehaven, som bor midt på ruten hvor optoget finder sted, og som har dejlige store vinduer lidt over gadehøjde lige ud til alle løjerne. Der kan børnene sidde i perfekt afstand og sikkerhed og betragte det halvanden til to timer lange optog imens de spiser brezels og wurst og drikker schorle (tysk drik jeg vist hellere snart må få på 'ugens tysker').

Vejret startede flot med solskin men pludselig trak mørke skyer indover og det begyndte simpelthen at sne!? Både tilskuere og de deltagende i optoget må have tjekket vejrudsigten forud, for det hele fortsatte helt uanfægtet og i samme høje humør - nu blot med paraplyer.
Solen kom heldigvis frem igen inde vi skulle gå den, for små æbletræsfødder, lidt lange tur hjemad.

Her lidt billeder fra dagen. Jeg beklager på forhånd mit meget anstrengte og overfriske udtryk i mit tyroler outfit. Jeg prøver på at overkompensere for at jeg ikke er det. Frisk altså (tyroler ved I jo godt jeg ikke er i virkeligheden). Jeg har pisse mange tømmermænd fra aftenen før, hvor vi var til et (for bloggen cencureret) brag af en fastelavns abefest i jungletema. Hold nu kæft, hvor kan de bare finde ud af at feste de tyskere!! Vi er fuldstændigt solgte til den måde at feste på. Det er ligesom en privatfest der kører helt af sporet hvor man sætter gammelt 80'er musik på og står og synger ned i støvsugerslangen - bare ude blandt andre mennesker man ikke kender. Så kan alle de trendy og posh steder i Kbh godt pakke sammen. Det er jo ikke sjovt at tage sådan et sted hen! Seriøst, er det det?
De af jer der følger mig på Instagram har fået et lille glimt af Tarzan og Jane til fest. Det var et kønt syn - host host!


5 kommentarer:

  1. Hvor ser det altså bare hyggeligt/festligt ud... Jeg skal da lige love for at de giver den gas til fastelavn i Tyskland :)

    Det der æbletræ - det tror jeg altså jeg snupper til fastelavnsfesten i vuggeren på tirsdag... Det er da en skøn idé :)

    Og psst... I er da virkelig skønne som Tarzan og Jane :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de giver den altså fuld gas hernede :-)
      Snup du bare æbletræet. Jeg lægger en lille DIY på bloggen senere idag. Det er super nemt at lave og tager virkelig kejler :-)
      Kh Ulla.

      Slet
    2. Tusinde tak :) Mon ikke der kommer billeder på min blog, af min lille nullergøj som æbletræ engang på tirsdag så...

      Kh!

      Slet
  2. Hvor har i bare haft gang i kostumerne. Flotte er i altså. Og fedt at så mange kostumer har været på i løbet af fastelavn. Synes æbletræet er super godt fundet på. :-) En sød idé. Tror lige jeg gemmer den til fastelavn fremover!

    SvarSlet
  3. Ej Ulla, jeg er simpelthen så fascineret af al den festivitas og jeres flotte flotte kostumer:-) har man fri fra arbejde i forbindelse med alt den fest???
    Altså den slags københavner disko'er er VIRKELIG ikke sjove, og det er ikke kun fordi man er blevet gammel og kedelig!! Jeg ELSKER en god fest til den lyse morgen, så måske man skulle prøve sådan en tysk en engang!!
    Håber du slap for tømmermændende hurtigt:-)
    Kh

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.