mandag den 20. februar 2012

Fastelavn I

Der har været lidt stille her på bloggen i denne uge, men det betyder kun at det modsatte har været tilfældet herhjemme i det virkelige liv. Det er jo lidt et paradoks, at når man har allermest at blogge om, så har man ikke tiden til at blogge om det. Jeg vil dog forsøge at indhente lidt nu her hvor roen har sænket sig efter de mange begivenheder.

Karnevallet er skudt igang her i Mainz. Jeg har fortalt om det før (og har også vist billeder af det), men vil gerne lige gentage at fastelavn er den med afstand største højtid her i byen. Det startede allerede for en lille måned siden med oppyntning og diverse småarrangementer rundt omkring. Weekenden vi lige har haft er så der hvor karnevallet for alvor tager fat og dominerer overalt i byen for så at kulminere idag på Rosenmontag med et brag af en fest inde i byen. Det anslåes at der i alt over karnevals ugen er i omegnen af en million besøgende i byen og på dagen idag alene fyldes byen af 500.000 feststemte og udklædte mennesker. 500.000!! Altså som i det dobbelte af hvad der overhovedet bor her.... og de vader gader, stræder, knejper og bierstuber tynde med masker, hatte og rigtig rigtig RIGTIG mange øller!
Rosenmontag springer vi over. We're getting to old for that shit.

Selvom vi springer over den største festdag, så har vi dog alligevel givet den gas i år. Både børn og voksne. Vi har sammenlagt været til i alt 8 arrangementer og båret 13 forskellige kostumer. Her i mit første fastelavnsindlæg er det drengenes kostumer fra i fredags, hvor der blev fastelavnsfejret i både børnehave og skole.
Jer der har været læsere i mere end ét år vil kunne genkende tryllekappen (i år dog med pels på efter kamp med trolden) imens den lodne trold er ny - omend ikke hjemmegjort. I min søgen på Google efter inspiration til et hjemmesyet troldekostume faldt jeg over denne troldedragt og så var det simpelthen for fristende at tage den nemme løsning. Dragten er blevet boostet med lidt pels på vanter og støvler og en klat grøn maling i ansigtet.

16 kommentarer:

  1. Du kan da sætte nogle af alle de fede kostumer til salg på din butik-side. Jeg er sikker på, at i kedelig DK og med de kedelige web-sider der følger, så er vi nok en del der misunder udklædningen i Mainz, så dem skulle du da hurtig få solgt ud af...hvis du ikke er typen der gemmer da ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. Rikke, du kan tro jeg gemmer! Det bliver jo fastelavn igen til næste år...og året efter det....og... ;o)

      Slet
  2. Totalt skønne begge to. Jeg husker godt den fine kappe fra sidste år og har glædet mig over at gense den i mit udklædningstema. Og hvor er i heldige med al det karnevals halløj, det gad jeg godt for jeg synes fastelavn er skrumpet alt for meget ind her i Danmark.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, der er ALT for lidt fastelavn i Danmark. Især fastelavn for voksne. Det findes jo nærmest ikke.
      Jeg kan lige afsløre at der snart kommer et indlæg med årets hjemmegjorte kostume fra min hånd. Det er nemt at lave og tager i den grad kejler, så synes godt det kan kandidere til din side ;o)

      Slet
    2. Kære Ulla.

      Ja alt for lidt fastelavn i Danmark og især for store børn og voksne. Jeg har lige aftalt med min store pige og hendes veninde at vi sammen skal holde fastelavnsfest for dem og deres venner næste år for vi savner det fra Fejø hvor der var meget mere gang i den.

      Jeg glæder mig meget til at se dit kostume og er sikker på at det vil passe ind i temaet. Jeg er ellers meget mere selektiv nu fordi temaet i forvejen er stort (og fordi det køre på min egen blog i modsætning til dengang hvor jeg havde to blogs. Når det er på Badut synes jeg ikke der kun skal være andres ideer i sidevis når man køre hen over siderne). Der kommer ikke flere kostymer i år for nu er fastelavnen jo næsten slut, men jeg samler ideer ind allerede nu til næste år sådan at indlæggene kommer når folk igen begynder at tænke på udklædning.

      Slet
  3. Ej hvor er de fine..:)
    Og hvor lyder det fedt med sådan en fest / karneval... Synes også det er en lidt tam omgang her... Det kan man jo selvfølgelig forsøge at gøre noget ved;)
    Kh Anne

    SvarSlet
  4. Kære Ulla

    Hvor har du købt det fine bjørnekostume? Håber du har lyst at linke :-)Kh. og skønne drenge!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er købt lige her:
      http://kidsinstyle.dk/product/uhyretrold-udklaedningsdragt-til-boern-2753/

      Slet
  5. Aj hvor er de bare skønne og jeg er totalt fan af de lette løsninger så genbrug er skønt (: Pyh det lyder som en pænt travl fastelavnstid, gad godt at opleve det karneval i Mainz (:

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, det er altså også virkelig fedt!
      Men ja, lidt travlt har vi da haft, så det er skønt at tage den lidt med ro idag - og bare være sig selv uden kostume :-)

      Slet
  6. Jeg er bare så vild med den stjernekappe, at jeg nok bliver nødt til at sy en stjerne kjole til en af mine piger.

    SvarSlet
  7. Så fedt så fedt. Har lige set et kort glimt af karnevallet i køln - på tv dog. Men ville så gerne opleve det, den slags folkefester er vi for dårlige til i dk

    SvarSlet
  8. Så skønne det er dine drenge :)

    Og fint ind imellem at springe over, hvor gærdet er lavest ;D

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  9. Hvor er de altså bare skønne dine drenge Ulla! Helt vildt... Hvad med lillebror??
    Og hvad med at poste det billede af dig og Bo i alverdens kostumer! (:

    Kram

    SvarSlet
  10. Ja, tænkte det jo nok. Du skulle i øvrigt se et fedt kostume en far på min fritter havde lavet ud af liggeunderlag. Dragen fra "sådan træner du din drage" Tandløs havde hans dreng på med skæl, hale og vinger...SÅ fed!!! søsteren var en rigtig lyserød og lilla prisesse-drage. Jeg var vildt imponeret.

    SvarSlet
  11. Neeeej hvor er de FINE :o) En skam mine unger er blevet så store. Er ikke helt sikker på at få "Årets mor" statusen i år hvis jeg klææder min 1,85 m. høje søn ud som tryllekunstner til sidste skoledag - he he. Men ideerne giver jeg fluks videre til alle mine nevøer og niecer ;o) Hilsen Charlotte

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.