lørdag den 14. januar 2012

Totalt yndlings "same same" ♥


Ligesom Line har jeg også en sød og grafisk dygtig veninde. I det tidlige efterår da efterspørgslen og priserne på elefanter eksploderede inde på TS fik vi den tanke at man måske skulle få de smukke elefanter sat i produktion igen.
Min veninde tegnede og gjorde alt det grafiske som hun er knald dygtig til og jeg satte farver sammen i det uendelige. Imens begyndte vi selvfølgelig at undersøge hvorvidt printet stadig var beskyttet af ophavsretten, og bum bum bum - det var det! NT ejede stadig rettighederne så der røg vores (synes vi selv) geniale idé om at få elefant efterspørgslen mættet.
Heldigvis kunne jeg for nylig inde hos Line læse at NT selv har planer om at sætte elefanterne i produktion igen. Meget klog plan synes jeg. Det bliver jo et kæmpe hit og jeg glæder mig rigtig meget til at se hvilke farvekombinationer de kommer med.
Imens jeg spændt venter har jeg (udelukkende til eget brug) fået produceret en lille stak af de farve vi sammensatte og i denne uge kom min søde postmand så med en creme de la creme elefantpakke. Wauw, hvor alle farverne bare er smukke. Vi har forsøgt at få printet og farverne til stadig at se lidt vintageagtige ud og det synes jeg faktisk er lykkedes meget godt.
Jeg er speciel vild med de grønne og de blå med gule blomster. Jeg tror de to farver skal trylles om til sengesæt til Rasmus og Bertram's voksendyner.

17 kommentarer:

  1. Suk - de er smukke!!:)
    Jeg har fået 1/3 af tre af farverne inde fra Line - økonomien var ikke til mere, men de er også smukke og skal vælges til projekter med omhu..
    Dejlig lørdag til dig...

    SvarSlet
  2. De er så fine og det er næsten svært at vælge en ynglingsfarve :) Håber da de genoptrykker det - det kan kun blive en succes.

    SvarSlet
  3. Alle er jo så fine, vanskelig å ha noen favoritt!

    Hvem er det som har laget disse opprinnelig? NT er ukjent for meg.

    Hadde vært fint om de kunne komme i produksjon!

    SvarSlet
  4. Åh suk, hvor er det lækkert - det er svært at vælge en yndling! Jeg glæder mig til at det forhåbenlig snart genoptrykkes..

    SvarSlet
  5. Jeg bliver da helt nostalgisk - min veninde havde præcis sådan et sengesæt med de skønne elefanter og små blomster til sin lille datter tilbage i 1977 :-)

    Randi

    SvarSlet
  6. Fantastiske farver. Wauw! De ser virkelig fine ud, som de ligger der på rad og række.

    Tak for hjælpen med at ændre størrelsen på blogbillederne - din beskrivelse virkede i første forsøg. Tak.

    God weekend!

    Kh Louise

    SvarSlet
  7. suk... suk... suk....

    suk!

    Jeg fik bare en enkelt farve hos Line - gid jeg også havde sådan en grafiker veninde som du har... :)

    SvarSlet
  8. Årh altså, Ulla.... jeg er først blevet elefanttosset i dette øjeblik! Hold nu op, hvor er de skønne:-)

    SvarSlet
  9. Åh, så fint! Jeg ved, at de kun genoptrykker tre farver, og ingen af de originale. Det bliver lyserød/lilla, gul/orange og lyseblå/turkis, og jeg synes, det er lidt ærgerligt, at de ikke har valgt at genbruge farverne fra 70erne og dem alle! Men jeg glæder mig til at se de nye, når de kommer her til foråret :)
    Kh Line

    SvarSlet
  10. Helt underbara! Vill ju ha allihop! : ) Väntar på att de ska tryckas på nytt....

    SvarSlet
  11. Sikke fine de alle sammen er. Min yndlingsfarve er rød, så jeg kan rigtig godt lide de røde elefanter. Men de blå er også fine, og de brune, og de lilla...ja, det er svært at vælge!

    SvarSlet
  12. Mega lækre Ulla!! Slet ikke misundelig - den blå med gule blomster er simpelthen så fin!

    Glæder mig til at se, hvad du skal trylle det om til!

    Kh. Mette

    SvarSlet
  13. Nydelige farger og elefanter! Jeg elsker de gule og de grå - min favoritt :-)

    SvarSlet
  14. Skønne skønne elefanter! Jeg er vild med de orange med lilla blomster, de grønne og selvfølgelig også de andre.

    Vi må lige skrives ved om det vintage elefantbytte vi snakkede om ved lejlighed (når du har dine elefanter hjemme). Og hvis du kan undvære en minibid af de grønne her oveni kunne det være helt fantastisk til mit næste regnbuetæppe, som jeg har i tankerne og vil have til sofaen :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  15. Hej! Jag säljer detta tyg på svenska E-bay just nu eftersom jag tyvärr inte har användning för det själv. Titta in om ni är intresserade!/Susanne

    http://www.tradera.com/retro-elefanter-70-tal-stort-tyg-textil-dansk-design-nt--auktion_302990_148505195

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.