tirsdag den 17. januar 2012

Tanker til Christina


Igår gik der noget op for mig. Noget der chokerede mig, samlede sig som en knude i mit bryst og fik mine tårer til at trille.
Imens jeg har gået og pillet mig selv i navlen og ynket over min lille bitte nyresten og mandens knæskade, så er der en kvinde der kæmper med noget meget større og helt ubegribeligt.
En kvinde jeg kun kender igennem bloggen, men som jeg har fulgt længe og føler en samhørighed med og det smerter mig uendeligt at hun skal kæmpe med den grimmeste sygdom af dem alle.

Det er uretfærdigt og meget hårdt og alle mine tanker går til hende og hendes familie i den svære tid der ligger forude. Det bliver godt igen. Det ved jeg. Karma svigter ikke.


12 kommentarer:

  1. hun er vidst i manges tanker for tiden... sødt indlæg her fra dig :)

    SvarSlet
  2. Det er fint skrevet. Og hvor har du ret, karma svigter ikke. Ellers får den sgu med mange af os at bestille!

    SvarSlet
  3. Sødt skrevet og jeg tror det indkapsler hvordan vi er mange der har det.
    Det var også med meget fugtige øjne jeg læste hendes indlæg igår og jeg har heller aldrig mødt Christina, men alligevel kender jeg hende.

    Hun er også i mine tanker.toc

    SvarSlet
  4. Tæt på eller ej, så får vi vist alle lige sat nogle tanker i gang oven på sådan en nyhed. Det er en rigtig fin måde du har fået sat ord på nogle af alle tankerne.

    SvarSlet
  5. Rigtig fint Ulla... Der sendes mange tanker i hendes retning!

    SvarSlet
  6. Hvor er det fint skrevet Ulla - du har sat ord på de tanker som rigtig mange af os har lige nu, tanker om hvor meget vi føler med og håber det bedste for Christina og hendes familie.
    Smukt gjort af dig - du er et dejligt menneske:-)
    Knus Malene

    SvarSlet
  7. Åh nej da. Nu ved jeg ikke hvem det drejer sig om, men det er da forfærdeligt hvis endnu et menneske er smittet med hiv.
    Føler med hende

    SvarSlet
  8. Ja, vores andres problmer bliver virkelig små, når man læser Christinas indlæg. Øv, hader den sygdom!!!!

    SvarSlet
  9. Du er betænksom, Ulla. Og god til at sætte ord på det mange af os nok føler i øjeblikket.

    SvarSlet
  10. Undskyld.
    Fandt ind på Christinas side. Kan se det ikke er hiv men kræft.
    Troede bare det var hiv, da Ulla skrev den værste sygdom af alle.
    Hiv er den værste sygdom af alle.
    De bedste ønsker til Christina og hendes familie.
    Hilsen
    Helle

    SvarSlet
  11. Helle, jeg forstod godt hvor du ville hen med din første kommentar, så ingen grund til uddybelse.
    Jeg forstår dog ikke helt trangen til at skulle korrigere mine ord.

    Jeg beklager hvis jeg har virket stødende med dette indlæg.

    Der findes mange frygtelige sydomme som desværre hvert år kræver mange menneskeliv. HIV er blandt de sygdomme sammen med malaria, difteri og lungesygdomme.
    Cancer og hjertekarsygdomme topper dog desværre listen når vi snakker årlige dødsfald på verdensplan, så jeg står fast ved mit konsekvente ordvalg, men håber på at det er konteksten af mit indlæg der når ud, og ikke så meget mine formuleringer.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.