søndag den 22. januar 2012

Nostalgi


I sidste uge tabte Rasmus en tand og så skete der selvfølgelig det at tandfeen kom med en lille mønt. Rasmus måtte selv bestemme hvad han ville bruge sin mønt på og paradoksalt nok skulle der selvfølgelig købes slik for den til ham og Bertram.
Ned til kioskmanden og så var det ellers at udvælge blandt slikkepinde, brusepulver, snører, tyggegummikugler, kinderæg og andet sødt og farverigt kioskslik. Valget faldt på noget der for mig bragte søde barndomsminder frem. Jeg kan huske hvordan jeg stolt har båret sukkerhalskæder og suttet dem klamme, så de smittede af på hud og tøj. Heldigvis er mine drenge sådan lidt mere "spise som om man ikke har fået mad i en uge" typerne, så halskæderne var væk på nul komma fem uden hverken blåt eller grønt savl ned ad hagen. Bravo drenge!
Kan I også huske dem? Tænk at nogle ting får lov at blive som de var engang.

17 kommentarer:

  1. Oh, ja! Noget værre sukkerstads, men nøøj hvor det bringer minder frem.. (:

    SvarSlet
  2. Ja, dem kan jeg også godt huske. Og du har fuldstændig ret, dejligt at noget forbliver og består :-)

    SvarSlet
  3. ÅÅh jo :). Jeg kom lige til at sidde og tænke på noget andet slik fra da jeg var lille.. Sådan nogle klamme bløde vingummi nogen som man kunne sætte på hånden og gå og sutte af.. De var ret store i det og havde nogle stærke farver.. Jeg kan desværre ikke huske hvad de hed.. Haha fedt med lidt nostalgi pga slik :)..

    SvarSlet
  4. Haha, ja, dem husker jeg også godt. De var ret søde i smagen, så vidt jeg husker, så jeg havde ofte problemer med at kæmpe mig igennem hele halskæden! :-)

    SvarSlet
  5. om jeg kan huske dem? Ja mon ikke, det var alletiders når man havde fået sådan en eller flere, men bestemt ikke min mors fornøjelse, for som du skriver så var de på hud og tøj, og man var klistret til. men dejligt at disse søde halskæder stadig kan fås :-)

    SvarSlet
  6. Javist ! Dem kan jeg huske ! jeg synes de var så fine og nænnede næsten ikke at spise dem:-)

    SvarSlet
  7. Oooork ja, de halskæder har jeg også været fedtet ind i mere end een gang:-)
    Og så de fantastiske Mini Muh chokolader...da jeg var barn kostede de 1 krone! Nu koster de 4 eller 5 kroner!!! Men de smager stadig lige godt:-)

    SvarSlet
  8. Ja husker dem og de smagte egentlig ad helvede til.
    Kan du så også huske vingumme urene? Kan huske hvordan de klistrede til håndleddet... mums. Godt med lommeuld på dem men hva... det blev bare slikket af!

    SvarSlet
  9. Ja, de hadde jeg også da jeg var liten. De var jo så fine at de måtte henge litt rundt halsen før vi spiste dem opp ...men gode var de også :-)

    SvarSlet
  10. Det er godt nok længe siden, men jeg husker dem stadig - og så med en lille hyggelig bismag af elastik :-S

    Egentlig ikke lækkert, men når nu ikke slik var en hverdagsting, så var det med at "nyde" det.

    Tak for en dejlig blog :-)

    SvarSlet
  11. Ja dem husker jeg godt og jeg elskede dem :-)

    Kh Mette

    SvarSlet
  12. Jeg husker dem tydeligt og elskede dem! Nu har jeg en halskæde med falsk slik, som ikke klistrer til huden, den ligner den rigtige på en prik.
    Tænk den tror jeg da at jeg skal have på i morgen!

    SvarSlet
  13. Får lyst til spiselige halskæder her fra morgenstunden;o) Kønne dreng!!!

    SvarSlet
  14. Sjovt at så mange husker dem ;o)

    Hi hi og ja - vingummi urene de var også lækre :-)

    Ha ha og ja lige præcis med dejlig elastiksmag!

    Lisbeth, jeg kunne også snildt spise sådan en halskæde nu, men jeg er også en forfærdelig sukkerjunkie lige for tiden ;o)

    SvarSlet
  15. Åhh ja, det er ren nostalgi... Og tænk at man stadig kan få dem - lige så syntetiske som før :-) Mine banditter elsker dem også - og bliver så dejligt klistrede :-))

    SvarSlet
  16. Ååååh ja dem husker jeg også ganske tydeligt. Det var jo en fest når man fik lov at få fem kroner til at gå i havnekiosken i Hou og snolde for. Her blandede man selv fra de fedtede slikbøtter, hvis ma kunne komme til for bierne og kioskmutter talte efter om det nu stemte med det antal man sagde (; Man kan undre sig over at de ikke havde overvejet tricket med slikvægten lidt før (;

    Skønne billeder af din smukke store dreng som altid

    SvarSlet
  17. Jeg elsker dem. Farverne er bare så lækre :)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.