lørdag den 28. januar 2012

Michelin

Her i Gonsenheim har vi én af Mainz' to Michelinrestauranter - Restaurant Buchholz - og i torsdags besøgte vi den sammen med mine forældre og gennemlevede en sublim kulinarisk rejse igennem 8 retter der var lige dele kunst og mad.
Oksefilet i sennepsscreme - lille hapser til champagnen.

Lækker varieret brødkurv.

 Ravioli med and, rødbede og persilleskum.

 Variation af rødlaks med rødbede og hvid chokolade.

 Sandartfilet med champagnefløde, æble og løg.

 Pocheret landæg med gruyerrisotto, hvidløg og trøffel.

 Variation af hjort med jordskok, savoykål og kvæde.

 Kvark med koriander, æble, selleri og fennikelis.

 Buchholz bananasplit.

6 kommentarer:

  1. Pæn mad !
    :-) Lækkert !
    Jeg har endnu til gode at spise på en så fin restaurant, det må være en helt særlig oplevelse.

    SvarSlet
  2. Åhh hvor fantastisk med madkunst!!
    Sømanden er den største livsnyder jeg endnu har kendt. Han tager mig også med rundt og får disse kulinariske madoplevelser. Det er noget man hurtig bliver afhængig af! Det giver lige en ekstra dimension til livet! Skulle i en dag komme forbi Silkeborg, så prøv Karoline Amalie. Det er også en madoplevelse udover det sædvanlige. Meget intimt, et ostebord jeg ALDRIG har drømt om. Tjeneren kom ud med et bord med nok 10-150 forskellige oste og hun ved ALT om alle ostene. Så vælger man bare løs! Men da det var en af de sidste retter (Vi valgte 6 akter som det hed og til hver akt fuldte en forret - så i alt 12 retter) blev det ikke til så mange af slagsene, men det smagte himmelsk!
    Kram og længe leve god mad!

    SvarSlet
  3. Guf! Jeg sidder med mundvand. Det er efterhånden lang tid siden, manden og jeg har været på gourmetrestaurant - ja i det hele taget på restaurant alene sammen. Sej bananasplit :-)

    SvarSlet
  4. Mmmm, det ser lækkert ud, sådan et besøg kunne jeg også godt lige klare ;o)

    SvarSlet
  5. Hvor ser det lækkert ud og så kan jeg bare se dig for mig, sidde der med dit kæmpe kamera og knipse billeder af hver eneste ret;o) Men så kan du nyde retterne lidt længere (sammen med os andre).

    SvarSlet
  6. Det ser ud til at have været en fantastisk oplevelse!! Mine Michelin-oplevelser glemmer jeg aldrig - de har begge været helt ud over det sædvanlige. Især NOMA, men Rütz Weinbar i Berlin var også fantastisk omend noget "tysk" :-)

    Kh. Mette

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.