onsdag den 11. januar 2012

Drømmedessert til dig der elsker flødeskum og creme


Da vi i sidste uge og begyndelsen af denne uge havde søde venner på besøg fra Danmark smovsede vi denne dessert i os én af aftenerne. Vi levede generelt ret godt i de 6 dage de var her. Det er vist sikkert at sige at januarmådeholdet blev udsat et par dage.
Uhm, jeg elsker bare desserter hvor frisk frugt og fed fløde mødes. Her er det mascarpone rørt med appelsinsaft, lidt flormelis og vanille der danner bunden. Ovenpå er lagt jordbær og blåbær marineret i appelsinsaft og blandet med hakket mynte. Til sidst er der afrundet med en velvoksen klat flødeskum. Pure heaven! 
Den kunne helt sikkert også godt klare lidt hakket mørk chokolade på toppen. Arhmen, den er bare go'!

13 kommentarer:

  1. Det både lyder og ser lækkert ud - og så er jeg vild med enkeltheden i det...endelig en skøn dessert, som ikke kræver at man pisker, køler, iser, hakker og blander i flere timer. Og alligevel ligner det en rigtig "overskuds-dessert" - i love it, den skal prøves:-)
    Knus Malene

    SvarSlet
  2. Flødeskum er generelt bare rigtig, rigtig godt...

    SvarSlet
  3. Malene, ja den er nemlig super nem. Jeg skar bare bærene og kom dem i en skål med lidt appelsinsaft inden vi spiste hovedretten. Da vi kom til desserten, skulle der bare lige piskes fløde og blandes masarponecreme. Meget meget nemt :-)

    Mie, jeg har ikke en stopklods når det kommer til flødeskum :-)

    SvarSlet
  4. Jeg er svært flad for fløde og frisk frugt. Tror dette skal prøves næste gang der er gæstebud.

    SvarSlet
  5. flad er altså synonym for glad...

    SvarSlet
  6. Mums det ser lækkert ud!!
    Det er vist en gemme-opskift..
    KH Anne

    SvarSlet
  7. MMMM ser såååå lækkeet ud Ulla. Det må også være godt ovenpå sådan en øm nyresten!
    Kan du ikke smide en opskrift...altså punkt for punkt (:

    SvarSlet
  8. Mums, det lyder lækkert!!

    SvarSlet
  9. Nøj, sidder her og savler ned i tastaturet:-)

    SvarSlet
  10. Mmm, hvor lækkert!

    Forresten, vil lige sige at retrovilla.dk har brugt et af dine billeder på facebook. Måske har de fået lov, men det ser bare lidt "hapset" ud, den måde de har gjort det på;)

    Bedste hilsner fra Tine

    SvarSlet
  11. Mmmmm, mine tænder løber vitterligt i vand lige nu! Det skal jeg helt sikkert prøve at lave. :D

    De bedste hilsner
    Anne

    SvarSlet
  12. Tak for alle jeres kommentarer. Jeg er glad for at jeg kan få mundvandet til at løbe hos jer :-)

    Tine, Retrovilla har ganske rigtigt brugt mit billede, men de har været søde og linke :-)
    Jeg er da beæret over at de finder min pusleplads til Alfred inspirerende, så der er bestemt ingen sure miner herfra :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  13. Tak for ideen- mums, det ser lækkert ud! Skal have gæster på fredag, det er vist lige en opskrift for mig. Lækker, ligner en "million", og tager ikke lang tid. Er ikke sikker på, at jeg kan skaffe jordbær, men tror så, jeg prøver med ananas og granatæble, som jeg har i køleskabet i forvejen. :-) Lone

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.