torsdag den 15. december 2011

Lidt flere julerier


I sidste weekend fik vi julen endnu mere indenfor i det lille hjem. Vi købte nemlig et juletræ og så fik de store drenge lov til at pynte det - med en lille smule hjælp fra en meget nysgerrig Alfus.
I år valgte jeg at opstamme træet. Både for at kunne krydse det af på "been there, done that" listen, men også så de små nysgerrige fingre ikke ville flå alt ned fra træet. 

Jeg stod ude på vores terrasse og klippede de nederste grene af, da Bertram kom ud til mig. Aldrig har jeg set en dreng med så store og opspærrede øjne. 
"HVAD LAVER DU, MOR"!?!!!?!!, udbrød han og da var munden også kommet på vid gab. Det var åbenbart en ren massakre i hans øjne at stå der og maltraktere det stakkels juletræ på den måde - iijh iijh iijh (det er lyden af gyserfilmskniven, hvis nogen skulle være i tvivl). Jeg har mærket ham for livet, det er stensikkert. 

Han accepterede det dog da først kasserne med juletræspynt kom i spil, og så fik de to drenge pyntet træet så fint med alverdens pynt af træ, papir, metal og andet brudsikkert materiale.
Glaspynten er kommet op under loftet i år og i vinduet som tidligere vist. Nu vil vi nyde den fine pynt en uge endnu indtil turen går mod Danmark og den årlige juleferie.

13 kommentarer:

  1. Dejlige, kraftfulde farver på julepynten!

    SvarSlet
  2. Sikke meget smukt julepynt I har. Tak for kikket.

    SvarSlet
  3. Haha…
    I'm in love with the pig in bikini
    and the crazy leggs!
    :))

    SvarSlet
  4. Ihh, hvor har du altså mange fine glasting og juletræspynt. Jeg er mega misundelig.

    Har du samlet det i DK, Tyskland, www eller et helt fjerde sted?

    Jeg kan også rigtig godt lide træfigurerne med Josef, Jomfru Maria og Jesusbarnet i krybben - og den lille uldtot ved siden af :-)

    SvarSlet
  5. Tak for jeres kommentarer ;o)

    Tine, noget af glaspynten er vintage og fundet rundt omkring på loppenarkeder og eBay igennem årene. De mest farverige er nye fra USA og af mærket Old World. De er fundet på Ebay og der bliver tilføjet nogle stykker til samlingen hvert år :-)
    Endelig er der nogle (nye) både fra Danmark og Tyskland.

    Træpynten er også fra rundt omkring. Julemændene og babuskafigurerne er købt i Milibe på Gl. Kongevej for 4 år siden og det meste andet af træ er fundet hernede i Tyskland. Den russiske Julemand i træ fandt jeg i forrige uge på nabobyens julemarked :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  6. Jeg elskerelskerelsker alt dit julepynt! Og jeg elsker at der bor en lille fed hulagris hjemme hos mig også:)

    KRAM

    SvarSlet
  7. Lis, det er nu også en dejlig hulagris. Den spreder ligesom bare en masse fed juleglæde ;o)
    Kram og god jul!

    SvarSlet
  8. Ulla, den der popcorns-dimmer - hvor kan jeg købe den? jeg arbejder jo i en bette lokal biograf og det ville være genial julepynt derinde! (Pt har vi flettede stjerner af filmstrimmel oppe - også ret fedt)

    SvarSlet
  9. Jeg har købt popcorn glaspynten på Ebay.com. Mærket hedder Old world Christmas.
    Ja, det ville da være perfekt pynt i en biograf :-)
    Kh Ulla.

    SvarSlet
  10. Ha ha, - så dit opstammede træ og blev nødt til at kommentere!

    Vi har valgt samme model i år, så mindstemanden på 15 mdr. ikke raserer det hele :D

    God jul

    Anne F.

    SvarSlet
  11. Fantastisk flotte juleophæng du har :-)
    God jul til jer alle i Tyskland!

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.