onsdag den 7. december 2011

Alfred's patchwork endelig færdigt!

Siden jeg for længe siden (da jeg stadig bar rundt på Alfred i maven) så Mirjam's labre patchworktæppe, tænkte jeg at sådan et ville jeg lave til min allermindste skat. Det skulla da være mit barselsprojekt. Heldigt at jeg har givet mig selv og Alfred en lang barsel, for først nu ligger tæppet klar med bagside og det hele.

Jeg startede på det i sommer og var egentlig færdig med selve patchworkdelen i slutningen af august. Utroligt at det skal tage over tre måneder at få syet bagside på, hva :-)
Nå, men nu er det færdigt og det er blevet SÅ flot, hvis jeg selv i al beskedenhed skal sige det. Indvendigt har det økologisk bomuldspladevat og bagsiden er noget super skønt og meget Lullaby'ish 70'er stof. 
Det oplagte valg til kantfarve var egentlig orange, men jeg valgte i stedet en flot blå farve, der komplimenterer bagsiden rigtig godt og gør det lidt mere spændende. Meget tilfreds er jeg og der er bare noget helt særligt over et stykke håndarbejde man har siddet så mange timer med.

40 kommentarer:

  1. Det er bare super-fint og lige i øjet! Wa-uw!
    Hvor store er dine sekskanter?
    Jeg har sendt en mail til dig, har du mon modtaget den?
    Helle.

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare flot, Ulla... Din allermindste skat er en heldig lille mand :)

    SvarSlet
  3. Godt kæmpet - hvor er det bare flot og den blå kant er da lige i øjet synes jeg.

    SvarSlet
  4. Wauw, hvor er det bare SMUKT! Skønne farver:)

    SvarSlet
  5. Det ser bare så lækkert ud også bagsiden :) Flot arbejde..

    SvarSlet
  6. Gud hvor skægt, jeg er også lige blevet færdigt med eth vor farverne er meget lignende, og samme kantebånd :) helt fantastisk flot tæppe Ulla!!!

    SvarSlet
  7. Virkelig flot stykke arbejde Ulla! Fantastisk smukt. Et tæppe som dette kommer jo til at gå i arv generation efter generation, hvis det bliver passet godt på.
    Har du siddet og syet alle de små sekskanter sammen i hånden... imponerende. Vi taler jo ikke seks lapper men en hel dynge!
    Det er en lille Alfred værdig!

    SvarSlet
  8. hvor er det blevet fint :)

    SvarSlet
  9. Nej hvor er det super flot. Man skal passe på med at overveje hvor meget tid man har brugt på sådan et projekt og bare nyde resultatet

    SvarSlet
  10. for dælen Ulla....det er bare smuk, smukkere og smukkest.

    jeg skal lige høre, når du syr disse vidunderlige babytæpper.... hvor meget og hvor lidt quilter du så gennem lagene? syr du overhovedet gennem de tre lag?

    et lille fif til dine dejlige forårs/ thai ruller forleden dag. hvis man blødgøre ris wrappet med øl og steger i kokosolie skulle de blive mere sprøde! kokos olien giver også lige en lille hint af smag til maden.

    malle

    SvarSlet
  11. Flot, smukt og fantastisk tæppe! - ville ønske jeg ku holde gejsten til at lave sån et - men jeg ku ikke engang klare en bold?!, hihi:-)

    SvarSlet
  12. Nydelig!
    Heldige Alfred :-)

    SvarSlet
  13. Det er bare så smukt! Rigtig flot.

    SvarSlet
  14. Hvor er det altså bare SMUKT, Ulla! Og ja, det er en fantastisk følelse, når man får færdiggjort et projekt, som har taget lang tid. Jeg er også helt vild med dine valg af kantbånd og bagside - så fint, så fint!

    KH
    Anna

    SvarSlet
  15. Som min mormor ville sige, så er der jo ingen der kan se hvor lang tid det har taget - og jeg synes det er alle timerne værd .- det er virkelig smukt!!Godt du valgte blå kant - det er så lækkert!

    SvarSlet
  16. Suk hvor er det lækkert!! Vildt flot:)
    Jeg har endelig også samlet stof nok til et tæppe til tøserne - og det var planen det skulle være i sekskanter, men er nervøs for om jeg bliver færdig før de er teenagere;) Bare min pude var længe undervejs..
    KH og respekt!

    SvarSlet
  17. Tillykke med det færdige projekt! Hvor er det flot :-). Jeg kan godt forstå du er stolt.

    Jeg syntes nu ikke at det er så mærkeligt, at der kunne gå tre måneder inden du fik syet bagsiden på - jeg mener - tre børn, mand, hus, blog, syning, madlavning, markeder, løbeture og alle de andre spændende oplevelser du deler med os på din blog - ja så kan du jo ikke nå det hele på den halve tid ;-).

    SvarSlet
  18. Skide godt gået du - og ahh lykken af færdig gøre sådanne projekter, har selv alt for mange liggende og vente...
    Knus

    SvarSlet
  19. Det er virkelig blevet smukt, Ulla!

    SvarSlet
  20. Hold da op, hvor er det bare blevet flot! Kan godt forstå at du er glad og stolt af resultatet.

    SvarSlet
  21. Virkelig flot! Og lækker farvesammensætning af stofferne. Det er altid lidt af en udfordring når man syr patchwork syntes jeg, men du har virkelig fået sat stofferne lækkert sammen.

    SvarSlet
  22. Du kan godt klappe dig selv på skulderen. Det er SUPER flot! Heldige lille Alfred siger jeg bare:-)

    SvarSlet
  23. OH hvor er det SKØNT at se på!
    Ps. har sendt dig en mail...

    SvarSlet
  24. Så fantastiskt fint! Lyckliga Alfred!

    SvarSlet
  25. Super flot tæppe - og ja, det er godt nok utroligt som de sidste detaljer kan tage så lang tid om at få lavet.
    Kan helt vildt godt lide din nye header - rigtig flot. :-)

    SvarSlet
  26. TUSIND tak for jeres søde og rosende kommentarer!!
    Jeg tror faktisk nøsten også det er det fineste jeg nogensinde har lavet :-)

    Malle, faktisk har jeg ikke quiltet dette tæppe. Det er kun syet sammen ved hjælp af skråbåndet. Jeg plejer egentlig at lave en stikning hele vejen rundt ca. 10 cm. inde på tæppet. Det gør jeg nok også på dette. Så holder det helt fint og klumper ikke sammen i vask :-)

    Camilla, ja den er super fin min nye header. jeg skriver lidt om det nye design i et indlæg snart :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  27. Den er virkelig fint og sikke et arbejde. jeg er vild med den blå farve, passer rigtig godt.

    SvarSlet
  28. Hvor er det blevet lækkert !
    Hurra for lang barsel !
    :-)

    SvarSlet
  29. hvor er det smukt Ulla:)
    jeg synes også din nye header er fed-tillykke med den.

    SvarSlet
  30. Hold op, det er blevet flot:-) Heldige Alfred

    SvarSlet
  31. Jisses vad fint! Otroligt snyggt!

    SvarSlet
  32. Hvem der dog bare var Alfred.

    Hvor er det bare lækkert.

    SvarSlet
  33. Sikke et fint tæppe! :D Elsker alt ved det!
    Har også haft et færdigt pudestykke liggende færdig i 3 måneder nu, uden bagside. Det bliver spændende hvor lang tid der kommer til at gå endnu ;o)

    SvarSlet
  34. Så skønt det er blevet, Ulla - og tak for linket :)

    Til vores tæppe, som stadig bare ligger umonteret har jeg faktisk også valgt mørkeblåt kantebånd. Det passede ligesom bedst. Bagsiden er storblomstret og lysebrun. Måske jeg skulle vise det frem ved lejlighed :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  35. Wow hvor er det blevet skønt det tæppe :-)
    Ulla jeg er lidt nysgerrig på hvor træstammepuden er fra- den vil passe godt til lille Edgars tremmeseng, som vi forøvrigt er super glade for.
    Jeg mangler dog stadig lidt hygge så den blir lige så dejlig som da Alfred havde den...
    Malene

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.