søndag den 20. november 2011

Efterårsbasar

Igår var vi til skolens/børnehavens årlige efterårsbasar. Super hyggeligt og smukt som altid. Så hyggeligt at jeg glemte at tage billeder selvom jeg endda havde husket at tage kameraet med. Tsk tsk tsk!
Både skolen og børnehaven (som ligger på samme areal) var pyntet så fint op (bl.a. af undertegnede!) med guilander af efterårsblade, efeu, grankogler og kastanjer.

Alle klasselokaler og børnehavestuer var omdannet til enten hyggelige caféområder, hvor der kunne drikkes kaffe og te samt spises salater, tærter, brezels og kager eller til fine basarstuer hvor der kunne købes alverdens håndlavede sager som både forældre og elever har arbejdet på i månedsvis. Dukketeater, cirkusforestilling og levende musik kunne man også opleve og i andre lokaler kunne man være kreativ ved enten at dyppe stearinlys, klippe julehjerter eller lave engle af uld.

Finest af alt var klasselokalet der var komplet omdannet til en skov med blade der dækkede gulvet, træer, grene, dværge, filtede fluesvampe og træstubbe. Mørklagt og kun oplyst af få  stearinlys. En dame (lærer) førte os med hviskende stemme og fine historier igennem skoven og frem til.....et PANDEKAGEHUS, hvor børnene fik lov til at "plukke" et honninghjerte og snakke med Hans og Grete og heksen inde i huset. Meget speciel og sanselig oplevelse.

Udenfor i den milde efterårssol var legende børn, sludrene forældre, bål og snobrød. Jeg elsker simpelthen bare Waldorf(Steiner)skolens årstidfester og arrangementer.

Billeder fra dagen mangler, men jeg kan da vise billeder af alle de fine håndlavede ting jeg fik med mig hjem :-)

 Fine små håndmalede træhuse. Perfekte som klodser til Alfred eller til at bygge en lille by af til Brio togbanen.

 Skøn filtet nissefar.

 Filtede skovdyr.

 ...og en lille isbjørneunge.

 Smukt birketræ.

Sjove strikkede dværge.

Den smukkeste julekalender jeg nogensinde har set.

 Hver dag som historien om Josef, Maria og Jesus udfolder sig, skubbes figurerne i krybbespillet frem.

 Alt er håndskåret og håndmalet. Et kæmpe arbejde, men så holder den også for evigt og skal fremover være fast inventar i vores julehjem.

Stor bonus er at den varer helt til Helligtrekonger d. 6 januar. Dejligt at lidt af magien kan vare ved, så ikke alt slutter brat d. 24. december.

11 kommentarer:

  1. Det er nogle fantastiske ting du har fået med hjem. Virkelig en fin julekalender. Flotte detaljer.

    SvarSlet
  2. Så utrolig mange flotte ting:) Liker de tovede tingene best jeg:)
    Trine:)

    SvarSlet
  3. Hej Ulla

    Hvor er det bare nogle fine ting. Jeg er selvfølgelig også helt forelsket i krybbespillet. Sikke et arbejde!

    KH
    Anna

    SvarSlet
  4. Rigtig flotte ting! Og de huse er da perfekt tilbehør til Brio...måske man skulle forsøge at efterligne. Tak for inspiration ;o)

    SvarSlet
  5. Wauw en unik julekalender - helt fantastisk.

    SvarSlet
  6. Det hørtes ut som en super dag!
    For noen fine ting du har fått kjøpt - de filtede dyrene var flotte :-)

    SvarSlet
  7. Fine ting du har fået med dig hjem. Julekalenderen er virkelig lækker!

    SvarSlet
  8. Smuk og fantastisk julekalender :-)

    SvarSlet
  9. De er godt nok fine, de huse - må skrive det bag øret til når mine unger bliver store nok til hyggelige projekter - man kan jo selv give sig i kast med den slags :-)

    SvarSlet
  10. Helt fantastisk julekalender/krybbespil, og de små træhuse er da bare for kære.

    SvarSlet
  11. Skønne køb du har gjort. Jeg er særligt vild med de søde filtdyr. De er da bedårende :)

    Og julekalenderen er da også vildt skøn og rigtigt hyggeligt, at den kan holde lidt ind i det nye år! Jeg er sikker på, at gensynet år efter år vil være meget magisk for et barn.

    Kh. Mirjam

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.