fredag den 18. november 2011

Bits & Pieces

Livet går atter sin gang i den lille familie. Jeg er hjemme igen fuld af energi og overskud efter en skøn børnefri miniferie i Århus. Det var fire dejlige dage, men også lange dage. Jeg savnede børnene sindsygt meget og det var vidunderligt at komme hjem og blive modtaget med kram og kys og mærke at man havde været savnet. Vi har travlt med en masse ting i disse dage. Bl.a. skal der forberedes en masse dekoration til skolens og børnehavens efterårsbazar imorgen.
Her lidt billeder fra de sidste par dage.....

 Lyserød patchwork in progress.

 Cuddle cuddle.

 Salat med gedeost i baconsvøb.

 Barbapapa.

 Vi laver deko til efteråsbazaren.

 Julekalender med 24 tyske pixi bøger.

 Tysk porcelæns loppefund i muselmalet stil.

 Tapetserede Ikea skuffer med myresoldater, glaskugler og andre Alfred-forbudte ting.

 Efter 7(!!) måneders ventetid er drengenes nye køjeseng endelig ankommet, men tror I så ikke at halvdelen af skruerne mangler!!! Derfor har vi nu en halvfærdig seng stående samt to drenge sovende i dobbeltsengen indtil de resterende skruer kommer med posten. AMATØRER, HÆNGERØVE, VATNISSER.....!

 Bertram har igen freestylet med Hama perlerne.

 Kartoffel/porre suppe med bacon og purløg.

 Papir til nye waldorfstjerner.

 Dagens markedsindkøb.

 Hama mini.

 Vinterbog.

 Movember!

Bertram's smølfekærlighed manifesterer sig også i hans tegninger.

12 kommentarer:

  1. Igen skønne billeder fra dig - hvor er det nitten med de manglende skruer, håber de dukker op snarest :)

    SvarSlet
  2. Skønne billeder, Ulla

    Jeg er vild med smølfetegningen....også selvom slemme Gargamel og Azrael er med :-)Kanon flot tegnet, Bertram!!

    SvarSlet
  3. Dejligt at høre at du havde en skøn mini-ferie i Århus ;-)

    Typisk at der mangler skuer, og kunne forstille mig at den ikke engang er fra Ikea!?
    Spændt på at se den færdig!

    Du skrev engang til mig vedr. Thailand og kunne forstå at du har rejst meget rundt i landet :-)
    Det er min første gang Thailand, og det bliver ikke med rygsæk, men i stedet med mine 4 børn og øvrige familie.

    Jeg har nu fundet ud af hvor vi skal være,.. mon du kender nogle af områderne og kan fortæller hvad jeg bare ikke må gå glip af?

    Lander i:
    Bangkok: Novotel Siam Square.

    Kører og sejler til øen:
    Koh Samet: Sai Kaew Resort Samet

    Kører, sejler og flyver til:
    Phuket:SunGarden Phuket Orchid Resort & Spa.

    Det var det ;-)

    God weekend til dig og dine kære...

    SvarSlet
  4. Sikke da noget sjusk ikke at tjekke om alle skruerne til sådan en seng, når nu kunden har ventet i hele 7 måneder (iøvrigt sikke en tålmodighed) på sengen!
    Håber at den er bliver al ventetiden værd ;)

    Kalenderen med pixiebøgerne er da en for god idé! Er den fundet over nettet? Når man nu som os prøver at få det tyske med ind i hverdagen er sådan én da oplagt!

    SvarSlet
  5. godt du havde en dejlig tur til Aarhus, god ide med Pixi kalender, er det specielt papir du bruger til waldorfstjerner, de er så fine og jeg vil gerne lave nogle til vinduet

    SvarSlet
  6. Dejligt at turen til den skønne by var god..:)
    Lækre billeder du viser frem - og sødt at Alfred støtter op om movember;)
    Den der Pixi kalender er da en super idé! Mon der findes lignende på dansk..
    Jeg gad også godt vide om det er specielt papir til Waldorfstjernerne? (og er det dem til vinduerne?)
    Ha' en rigtig dejlig dag..
    KH Anne

    SvarSlet
  7. Michelle, ja det var noget af en skuffelse at vi ikke kunne få samlet sengen, som vi havde lovet drengene, men jeg tror nu de synes det er meget hyggeligt at sove inde hos os :-)

    Trine, ja jeg er også ret vild med den tegning :-)

    Julie, jeg har desværre ikke været hverken på Samet eller Phuket, så kan ikke hjælpe dig med tips til nogle af de steder. Generelt kan jeg dog sige GLÆD JER! Det er SÅ fedt et land at ejse i - også med børn. Vi var der sidste sommer i 3 uger med ungerne og vi nød det alle :-)

    Katrine, jeg har købt kalenderen i en butik her i Mainz, men jeg har lige søgt lidt på google og fundet den her:
    http://www.carlsen.de/web/kinder-und-jugendbuch/buch?tn=104065

    Jeg ved ikke om de sender til DK, men ellers prøv at søge på google.de på pixi adventskalender. Der må findes et sted der sender til DK :-)
    Ja, det er da en super måde at få lidt tysk ind i hverdagen.

    Ævlebævle, til stjernerne bruger jeg det der her i Tyskland hedder transparentpapir. Jeg mener det hedder dragepapir i Danmark. Det er lidt ligesom kraftigt og stivere silkepapir.

    Anne, jeg ved faktisk ikke om pixikalenderen findes i Danmark. Synes det er en super idé. Så er der lige til en godnathistorie alle dagene op til jul :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  8. ...og ja, Anne det er til vindues stjernerne jeg bruger tranparentpairet :-)

    SvarSlet
  9. Skønne billeder! Små børn med fede lår i strømpebukser er bare for lækre!!

    Skønt at du havde en dejlig tur i Århus;o)

    SvarSlet
  10. Den der kasse til mini hama er det en du har købt i danmark eller tyskland?
    Og kan der være en hel pose i sådan et rum?

    SvarSlet
  11. Skønne billeder, som altid :-)
    Håber snart at i får de sidste skruger....

    SvarSlet
  12. Jeg fandt forresten Pixiekalenderen på Amazon.de og den kom med posten i aftes - lige i tide! :) Den er superfin, også bare at kigge på, syntes jeg. Tak for inspirationen ;)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.