lørdag den 26. november 2011

Adventsmarked

Hvert år i den første adventsweekend bliver der her i forstaden Gonsenheim opstillet en fint lille mini julemarked med små boder hvor de lokale skoler, spejderforeninger, pensionister m.fl. sælger fine hjemmelavede sager. Det er vældig hyggeligt og er helt klart blevet et must for os at besøge. Glögg'en er billig og humøret højt og det hjælper helt sikkert på den julestemning jeg jagter.
 Fine strikkede fingerdukker, som jeg købte nogle af sidste år.

 En lidt grå dag, men hvad gør det når man har farvede pærer?

 Fine strikkede julekugler.

 En hotdog som tyskerne tolker den. Ja, det er et rundstykke og ja, der er to pølser i og ja, begge dele er med vilje.

 Alfred nupper en krasser...eller noget. Han er i hvert fald svært glad for den.

 Håndsyede sager.

 Billig glögg i både en rød og en hvid udgave.

 Tysk gastronomi når den er aller bedst mest mærkelig?! En mad med smeltet ost og syltet agurk. Hvad siger I så?

 Drengene fandt et telt hvor man kunne pynte sine egne honningkager.

Og det gjaldt vist om at få så meget slik på som overhovedet muligt :-)

11 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare hyggeligt ud -s- Total grineren, da vi her har fået danske hotdogs til aftensmad -gg- det ser da for sjovt ud... Og din oste-/syltet agurk mad.. er det kiks/vaffel der er under rugbrødet? -ss- Madtraditioner er sjove, når man kommer lidt væk hjemme fra -s-

    SvarSlet
  2. Jeg er fuldstændig flad af grin over de Steiner agtige dukker på første billede med de vildeste tysker frisurer! Det er en, for mig, ny udgave ;o)
    Men boden med at pynte honningkager kunne nu rigtig godt være noget for mig...

    SvarSlet
  3. Sjove madvaner ;o). Og søde drenge, de har da tålmodighed de to store siden de har kunnet få så meget slik på...det havde Alfred vist ikke, ser ud som om han forsøger at klar den i en mundfuld ;o)

    SvarSlet
  4. Hej Ulla

    Ej hvor hyggeliget, får lyst til at tage på tur!

    Jeg er ikke den der ellers promovere mig selv, men jeg ville lige fortælle dig at jeg på min blog lave en total retro gør det selv julekalender, fra i dag og til juleaften. kom bare til at tænke på dig i processen. Det er nok alle de glade farver ;-), måske det er noget for dig?

    Kh Janni

    SvarSlet
  5. JEg elsker at se billeder af de kære tyskeres sjove madspecialiteter, dog er det bestemt ikke alle jeg selv vil indtage :)

    Så hyggeligt med julemarked

    SvarSlet
  6. De kulørte pærer kan gøre enhver gade til en fest!

    Og så er jeg simpelthen så overrasket over de der specialiteter. Det er noget af det mest underlige jeg har set. - kan faktisk lidt sammenligne det med de stegte edderkopper der spises i Kina.
    Men så længe det smager godt, er det vel okay?

    SvarSlet
  7. Hvor er det bare tysk, når det er mest fantastisk - Får helt lyst til Glühwein..

    SvarSlet
  8. Hvor ser det bare hyggeligt ud :) Jeg elsker tyske julemarkeder - man kan altid finde de mest finurlige ting..

    Karen

    SvarSlet
  9. Det ser fantastisk hyggeligt ud. Men jeg fatter ikke håndmaden...Er der vaffel under rugbrøden?

    SvarSlet
  10. Hejsa,

    Har selv vaeret til julemarked i dag, bor lidt udenfor München og elsker de tyske markeder - den der händmad der har jeg dog aldrig set magen til, men har til gengaeld undret mig meget over alle de underlige ting de putter i et rundstykke og den mest underlige er nok et rundstykke med et stykke sild i ;-)

    /Annemette

    SvarSlet
  11. Tak for alle jeres kommentarer :-)

    Heidi Clara, uh danske hotdogs skal man ikke kimse ad. Det er altså godt. Nu får jeg helt lyst til at besøge en dansk pølsevogn ;o)

    Ida, ja de dukker er fantastiske og tyskerhår...... det er ikke en skrøne! ;o)

    Pia, haha, ja Alfred er lidt en grådig-frans på det billede ;o)

    Janni, Jeg kan varmt anbefale at tage et smut til Tyskland, for at besøge et julemarked i december! Det er lidt af en oplevelse :-)
    Tak for tippet - jeg vil da bestemt kigge indenom din blog. Det lyder spændende!

    Lotte, ja de kan virkelig noget med underligt mad de tyskere, men man skal nogen gange ikke lade sig afskrække af den manglende æstetiske (som ikke lige er deres force), for der er faktisk meget der smager rigtig godt :-)

    Ditte, de pærer er jo bare festlige - og endnu mere når mørket falder på. Så er der altså stemning med glühwein og pølser :-)

    Caroline, ja det er nemlig bare super lækkert og tysk og glühwein....uhmmm :-)

    Karen, det kan man nemlig! Jeg elsker dem også og jeg tror også snart vi skal et smut ind på det store inde i Mainz, for der går det virkelig løs med bolchekogning, vafler, glühwein og levende musik :-)

    Julia, hahaha, ja det er der. Den blev altså heller ikke spist. Meget underligt :-)

    Annemette, ja for pokker hvor findes der mange underlige rundstykmadder. Personligt finder jeg nok den med hakket rå svinekød underligst :-)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.