onsdag den 19. oktober 2011

Genbrug

Jeg er igang med et nyt patchwork projekt og har netop klippet en masse nye sekskanter i en mindre størrelse end dem jeg klippede til mit sidste projekt.

Jeg bruger gammelt karton emballage til at klippe mine sekskanter ud af. For det første er det jo altid super at genbruge og for det andet så er dette lidt coatede karton helt perfekt at bruge, hvis man som jeg benytter sig af en limpen, når man beklæder sine sekskanter med stof.
Den lidt glatte overflade gør nemlig at stoffet er dejligt nemt at fjerne fra sekskanterne, når man er færdig med at sy dem sammen. På almindeligt karton synes jeg tit, at der ender med at sidde nogle kartonrester fast på stoffet, når man skal have det af fordi limen trækker det med. Det sker ikke med sekskanter af gammelt farverigt emballage. Her løsner stoffet sig fint uden at rive kartonet med.

4 kommentarer:

  1. Jeg elsker sådan genbrug :-)
    Og hvor er det lækre farve nuancer !
    Altså, de pink :-)

    SvarSlet
  2. Bruger også genbrug til dette :) det er altid skønt ikke at skulle bruge en masse penge på noget man egentlig har lige ved hånden :)
    Dejligt med genbrug :)
    KH Micha

    SvarSlet
  3. dine sekskanter er utroligt flot klippet? :)
    kh Emma

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.