mandag den 3. oktober 2011

Gårdsdagens loppefangst

Tak for alle kommentarerne til Trödel indlægget fra igår!

Mange af jer gættede på at jeg havde købt den skønne gule barnevogn, men det har jeg ikke. Det var en dukke barnevogn og da jeg stadig ikke er begyndt at købe lopper til videresalg, synes jeg ikke lige vi havde noget at bruge den til.
Det er en model fra 70'erne som også findes i normal størrelse til rigtige babyer. Jeg er stødt på modellen flere gange og har indtil nu både set den i gul, orange, brun og knaldgrøn. På modellen til babyer er der klapper der med trykknapper kan knappes af og på foran vinduerne i siden, så baby også kan få lidt visuelt ro. Nok den fedeste barnevogn til dato!! Den er af "læder" og bare så retro som det fåes. Havde det nu ikke været modellen til dukker men til Alfred størrelser, så var den bestemt også købt på stedet!!

Her er hvad jeg bragte hjem i stedet. Kodeordene for weekendens lopper må vist være "super retro" og "mintgrøn".  
Fire styks retro havestole med plastsnore. De skal lige rengøres og så skal stellet have lidt kærlighed i form af rustfjerner og ny maling. Jeg ville egentlig kun have to af dem, men kræmmeren ville kun sælge samlet, så måske jeg sælger de to andre videre. Det forudsætter selvfølgelig lige at jeg kan blive enig med mig selv om hvilke to jeg gerne vil have til at pryde min terrasse.
Super skøn købmandsbutik i træ i de helt rigtige farver. Jeg havde ikke andet end lige fået den slæbt om i haven før drengene begyndte at fylde ting i den og lege købmand. Den trænger lige til en klud og lidt sæbevand.

Skønt retro stof. Jeg så med det samme en super 70'er skjorte til drengene for mig.

Mere 70'er flet til haven. Denne gang i liggeform og i retrofarven over dem alle. Også disse skal have en tur med sandpapiret for at fjerne rusten, men ellers er de super fine! Igen ville kræmmer Poul ikke splitte et sæt ad, så tror også den ene af disse ryger videre over disken.

Traditionen tro fandt jeg også lidt leg til ungerne. Hollandsk Tin Tin kortspil i original indpakning.

Tabelregner i træ til sølle 4 euro.

Den fedeste lampe til mit sybord. Perfekt stand, mega billig og i skønneste farve.

Bertram bomstærk har ødelagt den kiste der opbevarer drengenes udklædningstøj. Nu har de en ny én i fin mintgrøn farve.

Gammel knagerække i mintgrønt træ.

Mini modeller af det sofabord jeg købte sidst. Aner ikke hvad disse kan bruges til, men de kostede ingenting! Måske til potteplanter eller børneborde? Farverne er svære at se på billedet, men det ene har mintgrøn bordplade ligesom sofabordet og det andet har pastelgul bordplade. Jeg kiggede efter nogle af de store, men fandt ikke nogen denne gang, desværre. Havde jo lovet at kigge for nogle af jer.

Sidst men ikke mindst de fineste emaljedåser til hollandsk eller flamsk sukker, te og kaffe. Jeg beholder kun selv den til sukker. De andre to er foræret væk til min danske veninde i Frankfurt som sammen med mand og nuttet babypige var dejligt selskab på loppesøndagen. Altid dejligt når man finder nogen der er ligeså loppeglade som én selv. Det er ikke spor inspirerende eller hyggeligt at være afsted med nogen som bare synes det hele er noget gammelt grimt lort - min kære mand for eksempel ;o)

16 kommentarer:

  1. Hei. Et lite spørsmål: Er det alltid så mange fine ting på loppemarkedene i Tyskland? (Da må jeg straks få min mann til å ville dra på tur ;-)

    SvarSlet
  2. Jeg er fresh på dine stole, dem der blev solgt samlet? Har totalt nostalgeren på over den måde, snorene plejede at nappe i lårene på...

    SvarSlet
  3. sikke fine sager ulla ;)
    har selv de blå stole med plastik flet, dog uden armlæn.
    jeg ææælsker liggestolen og gad godt eje den, hvis du sælger videre.
    ps. jeg har selv brugt sandpapir på rust, med det resultat at det hele ruster !!! har med fordel malet direkte med Hammerite maling. måske fåes det som klar lak til dit formål?

    SvarSlet
  4. Lige på dette loppemarked, som er det jeg oftest besøger er der ALTID en masse lækre ting at komme efter. Jeg er ganske sikker på at det gør sig gældende for store dele af Tyskland. Især det gamle DDR :-)

    Loulou, hehe ja - nu kan jeg også godt huske den følelse ;o)
    Skriv lige en mail til mig, så kan vi evt. finde ud af noget hvis jeg kan beslutte mig for hvilke to der må videre og hvilke jeg selv beholder :-
    ullalentz@gmail.com

    Fru Sommer, når jeg har fjernet rust med sandpapir, så lakerer jeg med klar lak for at beskytte mod yderligere rust. Det har indtil videre virket fint :-)

    SvarSlet
  5. Du kan i øvrigt også lige maile mig angående liggestolen :-)
    Den kommer nok til at kunne afhentes i Århus. Ved ikke hvordan det er for dig?

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  6. Skønt at du havde selskab af nogle der gad at loppe shoppe- det tager altså noget af glæden ved super fund og gode sager at amnden er "muggen".. jeg får ofte at vide at jeg skal holde med at klunse.. især når jeg har været på genbrugspladsen- med det resultat at sagerne ligger lidt tid i mit bagagerum.. lækre tyske sager- tror dog ikke jeg kan forklare min svigerinde som bor i Tyskland hvad hun ville skulle gå efter for mig... hvis hun gad :-)

    SvarSlet
  7. Wow nogen ting.

    Det der børne køkken er godt nok flot.

    SvarSlet
  8. Hvor meget koster en slik dukkevogn i Tyskland? Er det gode priser på loppemarkedene eller er det blitt dyrt der også ? Jeg er helt fasinert for det var så mye fint :-)

    SvarSlet
  9. det der loppemarked er da vist "der hammer"!!!! så kan berliner-markederne da bare gå hjem! lækre ting, især stolene er l-æ-k-r-e :)

    SvarSlet
  10. Fantastiske køb! Købmandsdisken er intet mindre end helt vidunderlig, ville elske sådan en til Otto. Heldige asen ;)

    SvarSlet
  11. Fantastiske fund. Du er bare rigtig god til at spotte de gode sager ser det ud til!

    SvarSlet
  12. Sikre lækre sager du har indfanget dig der Ulla. Hvor i Tyskland bliver det afholdt og hvor ofte er det ?? Er vild med de super fede flet stole - så sig endelig til hvis du skal sælge ud af dem : ))

    Kh Sofie

    SvarSlet
  13. Hold da op nogle fine køb. Du må da have haft den store "lastbil" med, for at fragte alle disse fund med hjem. God fornøjelse med købene :-)

    Kh Mette

    SvarSlet
  14. Super seje, sjove og gode fund... kan også godt mindes stolene fra da jeg var barn...

    SvarSlet
  15. Det er da et rent slaraffenland.

    SvarSlet
  16. Pakker altså snart mine ting og flytter til tyskland!!
    For pokker der er meget lækkert :0)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.