lørdag den 15. oktober 2011

Efterårsreflektioner



Det er på rekordtid blevet efterår hernede i Mainz. Sommeren holdt krampagtigt fast længe i år. For bare tre dage siden var her 20 grader, men hertil morgen viser termometeret 4 grader og vi sniger os vist ikke over de 15 grader idag.
Til gengæld er det uendeligt smukt udenfor. Solen står lavt på den klare blå himmel og sender de sidste lune sensommerstråler ned over de gyldne træer. Efteråret er her, men det er ok. Lige nu er det ok. De lyse timer aftager og vi tænder stearinlysene på morgenbordet. Jeg føler dog lidt vemod i mit hjerte. Måske er dette et farvel til min sidste sommer i Tyskland. Det land der har været mit hjem de sidste fem et halvt år. Det land hvor to af mine børn er født og det eneste land som alle tre børn kender som deres hjem. Er jeg klar til at forlade det?
Som så mange gange før befinder vi os nu i ingenmandsland med fremtiden som en ubekendt faktor. Jeg forsøger så godt jeg kan at leve i nu'et. Tage en dag ad gangen uden at lade tankesnebolden rulle og rastløsheden få overtaget.


Om lidt pakker jeg ungerne i uldne sweatre og lune huer og går en tur på marked....

4 kommentarer:

  1. Jeg oplever ofte et vist vemod, når vi er i overgangen mellem sommer og efterår.
    Forstår dine tanker- at flytte dine børn, ikke bare fra deres hjem, men også deres land. Hjem er der, hvor hjertet er:-)
    God tur !

    SvarSlet
  2. Jeg holder meget af årstidernes skiften og bruger ofte skiftende til en reflektion over den tid der er gået og den tid der kommer.
    Jeg kan godt følge dine tanker omkring en kommende flytning. En flytning er en indgriben i enhver hverdag og kan kræve tilvænning for store som små, men som Losarinas mor skriver så er Hjem der hvor hjertet er!
    Dejlig lørdag til dig og dine.

    SvarSlet
  3. Kære Ulla, forstår virkelig godt dine tanker. Som mor tænker man på, hvordan børnene nu vil reagere, når de skal væk fra den hverdag de kender så godt, og alle de små venner de har fået. Måske er der endda et nyt land I skal finde jer tilrette i, og måske et nyt sprog.. Er nu alligevel sikker på, det nok skal gå godt med dig og farmand ved hånden. Lykke til med det hele søde Ulla :)
    Kh Berit

    SvarSlet
  4. 1000 tak for jeres dejlige og forstående kommentarer!! Og I har jo ret - hjem er der hvor hjertet er, så det skal nok gå alt sammen :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.