lørdag den 3. september 2011

Same same but different

Dette bliver startskudet til et nyt temaindlæg her på bloggen. Ligesom jeg har "Ugens tysker" bliver dette også et indlæg der kommer til at gå igen men med forskelligt indhold naturligvis.

Lad mig introducere "Same same".
Når man som jeg har samlet på vintage stoffer i mange år, finder man ud af at alle de fine mønstre og motiver findes i mange forskellige farvekombinationer.
Jeg tog et kig på min samling igår og blev enig med mig selv om, at "same same" er en sjov måde hvorpå jeg kan få flashet lidt 70'er tekstil her på bloggen.
Altså samme print, forskellige farver, ikk...ok, jeg tror I er med ;o)


Børn, ænder, tog og træer i 3 forskellige varianter. Orange, grøn og blå. Hvilken er flottest og er der mon nogen der ligger inde med eller har set en helt fjerde version?

Go' lørdag!

15 kommentarer:

  1. Hej Ulla.
    Super ide. Syndes selv at det er sjovt at finde det samme stof i forskellige farver, og med din store stof samling er der helt sikker mange.
    Hvor er det noget sødt børnestof, jeg kan nok bedst lide den grønne. Mon ikke det også fåes i en rød udgave.

    Hilsen Mette

    SvarSlet
  2. Super skønne alle tre, men jeg kan også bedst lide den grønne. Jeg har desværre kun lidt af den gule selv.
    Ha en dejlig weekend
    Kh Mia

    SvarSlet
  3. Helt klart den gule/orange:-) Men dejlige stoffer - og glæder mig til at se flere fra din enorme samling.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  4. ej hvor vildt. nu væltede der lige barndomsminder ind over hinden....det i midten har jeg haft som barn...det havde jeg fuldstændig glemt. husker endda følelsen af dynen- imponerende hvad kroppen husker. tak for et dejligt minde med tilhørende følelse af tryghed, varme og kærlighed.
    kh kirsten

    SvarSlet
  5. Uhh hvor fine. Er mest til det orange/gule - men alle er fine. Og lærte den anden dag at same same but different i denne sammenhæng også hedder forskellige color ways!

    Kh. Mette

    SvarSlet
  6. Uh, hvor er de skønne :)

    Jeg er mest vild med den farvekombination i midten, men de er alle skønne!

    Jeg har sjovt nok haft samme idé til blogindlæg, men aldrig fået gjort noget ved det ;)

    Kan være, at jeg hopper med på legen, hvis det er ok?

    Kram & god weekend!

    SvarSlet
  7. Det er supe fint print. Jeg er vild med den blåvariant.

    SvarSlet
  8. Det er da helt klar den blå. De der røde øjne ungerne har på den orange er da bare skræmmende :-)

    SvarSlet
  9. Hvor er de skønne alle 3, men skal jeg vælge må det blive den grønne ;O)

    SvarSlet
  10. Hejsa åh altså elsker dette stof, jeg har en pude med det og det er i en brun udgave.
    Tror faktisk bedst jeg kan li´ min pude udgave eller det grønne.
    Hm ved ikke lige hvordan jeg sætter billede ind her, kan sende det til dig på mail hvis det har interesse...
    kh marie

    SvarSlet
  11. God ide, glæder mig til at følge med. Det grønne er min favorit ;o)

    SvarSlet
  12. jeg glæder mig vildt til at se mere af dine skønne stoffer!:-) - jeg er nok mest til den blå.. men jeg ku da også godt "nøjes" med de andre;)

    SvarSlet
  13. Hvor er det et fint motiv. Synes, de er fine alle 3, men er nok mest til det midterste.

    SvarSlet
  14. Hvor sjovt at se andre varianter :) jeg har selv et pænt stykke af det blå, som er blevet gemt til et evt drengebarn :)jeg er nok mest vild med det blå, men kan også godt lide det orange/gule. Det grønne er jeg knap så vild med, men fedt fedt motiv!

    SvarSlet
  15. Hej Ulla,
    jeg har netop fundet dette skønne stof i en anden kombination, som jeg smider på bloggen om lidt :)

    Har sendt dig en mail, som du lige kan tænke over.

    Kh. Mirjam

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.