fredag den 2. september 2011

Så er man sørme blevet sådan en slags sushi ekspert



For et par dage siden blev jeg kontaktet af journalist Anders Dahl, en af medstifterne bag Danmarks største site om sushi og japansk madkultur Wasabi'n'Sushi

Anders havde læst mit indlæg om makiruller og roste både mine kokkeevner og mine fotos. 
Han spurgte om de måtte poste min "artikel" på deres site, og det sagde jeg selvfølgelig med det samme "ja" til. 
Og her kan jeg ligeså godt sige det som det er..... når man starter med at rose mig og mine kunskaber i fine vendinger, så bliver jeg helt smørblød indvendig og man er dermed nået et godt stykke vej hen imod at få mit samtykke til de fleste ting! (Ja ja, nu ved jeg godt hvad I tænker, men nej, det er ikke alle ting man kan få mit samtykke til bare ved at rose mig, ok!)
Tænk sig sådan at være sushi ekspert for en dag. Det kunne jeg da ikke sige nej til. Jeg klapper sgu mig selv lidt på skulderen - det må jeg godt, for jeg bor ikke i Jante Danmark - ha haaaaaa ;o)

Her kan I se artiklen, og så vil jeg lige i samme ombæring fortælle at det er en super fin hjemmeside. Meget informativ til alle der elsker sushi. Både dem der spiser det på restauranter og dem der vil forsøge at lave det selv, og så kan man læse mange sjove og spændende historier om japansk madkultur generelt. Ikke sidste gang jeg har besøgt sitet i hvert fald! 

23 kommentarer:

  1. Hvor sejt Ulla! og sikke en flot omtale de giver dig på sitet, du kan sagtens være stolt af dig selv.

    SvarSlet
  2. Som jeg skrev på FB så er det inponerende. Du er en sand inspirationskilde Ulla!.... Hvordan får du tid til at sy, lave den lækreste og mest spændende mad, indrette, være en super mor og kone og lige have overskud til alt det andet også? Den opskrift vil jeg gerne have med det vuns!
    Kram og skulderklask herfra!

    SvarSlet
  3. Tak, Mie :-)

    Camilla, så så så! Jeg kan altså heller ikke være alle de ting på én gang, vel :-)
    Der er altid noget der bliver forsømt på bekostning af noget andet.

    SvarSlet
  4. Hej Ulla

    Tillykke med det . sjovt for jeg har lige fundet din seneste artikel for at lave min første omgang maki ruller til SFO fest i aften hvor vi selv skal have mad med. om de bliver så flotte som dine må tiden vise!
    Det er hvertfald anderledes end pasta salat og frikadeller som er det fortrukne. Du er en sand inspirator udi lækker mad, liv, syning mv.

    GOd weekend

    Stinne

    SvarSlet
  5. Fantastisk!

    Ha ha - grinte da du skrev om din forfaldenhed til ros. Så det virker ikke, hvis jeg i samme sætning siger, at jeg synes du har virkeligt god smag og spørger om du har et elefantsengesæt for meget ;P ;)

    Hav en dejlig dag!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  6. Ha Ha, hvor du bare pisse sej :)

    SvarSlet
  7. Fedt..! Stor cadeaux til dig..:)
    Jeg har aldrig prøvet at lave sushi - men dine lækre billeder fra sidst gav lyst til det..;)
    Håber Alfred er i bedring og du fik lidt søvn..
    KH Anne

    SvarSlet
  8. Ej hvor fedt! Sushi er bare så godt, mums mums, tror snart jeg må lave igen :-) Igen stort tillykke med artiklen!

    SvarSlet
  9. Altså med det sushi indlæg du lavede, så fik man da i hvert fald lyst til at lave sushi. Har prøvet det før, men det er lææææænge siden og tror altså din model skal prøves meget snart :)
    Sejt at du nu (også) kan kalde dig sushi expert ;-)

    SvarSlet
  10. Jamen Ulla - jeg vil også gerne rose dig: det er en skøn blog du har, med fin inspiration (selvom jeg er noget ældre end dig og ikke længere har små børn). Du tager fantastiske billeder og du laver skøn mad. Kyllingeburgeren fra forleden er afprøvet - jeg gjorde ligesom Anne, halverede kødet men brugte fuld mængde af de øvrige ingredienser, da vi kun var to, der skulle spise denne aften. Min 18 åriges datters kommentar var: Uhm - det må du godt lave igen. Thumbs up til dig Ulla for en fin blog (- og hvor er dine børn kønne!)

    med venlig Lone i Tønder

    SvarSlet
  11. Sejt Ulla! Du har god grund til at være stolt! :-)
    God weekend!

    SvarSlet
  12. Stort tillykke med det! Det ser sørme også lækkert ud! Og jeg kan ikke engang lide sushi ;)

    SvarSlet
  13. Godt gået!

    Jeg vil kigge forbi hjemmesiden og din artikel i aften, da jeg for første gang selv skal lave sushi.

    Nu glæder jeg mig allerede :-)

    SvarSlet
  14. Ej, hvor sejt Ulla! Stort stort tillykke!

    SvarSlet
  15. HVor er du sej... Jeg er simpelthen nød til at melde mig som fast læser her ;-)) Glæder mig til at følge dig...

    SvarSlet
  16. Får virkelig lyst til at kunne lide sushi, når jeg ser dine fotos Ulla, det ser virkelig lækkert ud. Jeg har forsøgt nogle gange nu, og det må da lykkes på et eller andet tidspunkt :)
    Jeg vil VIL V I L altså lære det.......

    Kh Sarah

    SvarSlet
  17. Åh, jeg har det ligesom Sarah - sushi virker ligesom heller ikke for mig. Det vokser i min mund. Men hvor er det bare smukt, og du er også fantastisk til at tage billederne, så skønheden virkelig kommer frem. Tillykke med omtalen - du har bestemt grund til at være stolt af dig selv:-)

    KH
    Anna

    SvarSlet
  18. Sejt!! mmmm.. elsker sushi, og er vild med at lave det. For man får bare SÅ mere for pengene. Så kan man rigtig fråse i sushi. LOVE IT!!

    SvarSlet
  19. CCCOOOOOOOLLL! og gi du bare jante dk fingeren, for du fortjener da bestemt masser af ros fra både os OG dig selv;-)

    .. at jeg ikke selv bryder mig om sushi er en mindre detalje;-)

    tillykke igen!

    SvarSlet
  20. Fuldt fortjent Ulla! Jeg glæder mig til en dag at prøve din opskrift.
    Kh. Mette

    SvarSlet
  21. Tak for jeres søde kommentarer - bli'r så glaaad ♥

    SvarSlet
  22. Jeg får helt lyst til selv at prøve at lave sushi:-) Det er en af livretterne herhjemme, så måske man bare skal kaste sig ud i det...

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.