tirsdag den 13. september 2011

Raw food

Ej, jeg er ikke hoppet med på raw food bølgen. Det ser ellers super spændende ud, og omend nogle af retterne ser og lyder lidt wierd, så skal jeg helt sikkert prøve et måltid på en af Københavns (eller Århus' eneste) raw food restauranter næste gang jeg er i Danmark.
Dog er jeg en sucker for rå grøntsager sådan på den helt simple måde! Jeg elsker den sprøde og sunde følelse af utilberedte grøntsager og hvis man spicer det op med lidt forskellige dips (hedder det sådan i flertal?), så er det jo verdens lækreste eftermiddagssnack - det kan såmænd også erstatte gæste-snack-klassikeren chips og dip!
Igår bestod vores rå grøntsags snack af blomkål, grøn peber, hvidkål, cherrytomater, squash og gulerødder. som vi dyppede i avocadodip, tahin/urte dip og ruccola/persille/valnødde pesto.

Alt imens jeg anrettede og fotograferede udforskede Alfred vores terrasse.
...og havde sjov med kosteskaft, bageplade og fluesmækker.

10 kommentarer:

  1. Hvor er han blevet stor !
    Han ligner jo et barn og ikke en baby :-)
    Hyggemad af den sundeste og mest velsmagende slags!

    SvarSlet
  2. Det ser lækkert ud :-)
    Og skønne Alfred - i SHORTS! Der er da vist bedre vejr, der hvor du befinder dig og ikke regn og rusk som her...

    (og så må jeg lige tilføje, at bogstavkoden, som jeg skal bruge for at oprette min besked, er "stem" - kan det være mere oplagt i disse tider? Husk at brevstemme, Ulla!)

    SvarSlet
  3. Miri, ja han er blevet alt for stor!! Puha, hvor går det hurtigt sådan et år :-)

    Ditte, vi må som udlandsdanskere desværre ikke stemme!! Piv :-(
    Danmark er et af de eneste lande i verden, hvor det at være dansk statsborger alene ikke giver dig stemmeret. Du skal være bosiddende i landet også. Med mindre man er udstationeret af et dansk firma og har skrevet under på at man vender tilbage til Danmark indenfor en bestemt årrække.
    Ja, vi har stadig lidt sommer hernede. Igår havde vi da 25 grader og sol, så du hører ikke mig klage :-)

    SvarSlet
  4. MMMH mums! Jeg synes jo faktisk det kan erstatte fredagsslikken, når det er så lækkert og indbydende som dét der... det er bare så meget hurtigere at hælde en pose Haribo op :P
    Hvad har du lavet dip af?

    SvarSlet
  5. Du er bare total overskudsmor, når du kan diske sådan et snackmåltid op:-)

    SvarSlet
  6. Uhm nam nam! Det ser lækkert ud.
    Og shit, hvor er han bare nuttet ham Alfred. Han ser så glad og fræk ud :-)

    SvarSlet
  7. Mums, det ser lækkert ud! Meget bedre end chips og slik! Og man har det også meget bedre med sig selv bagefter! ;)

    SvarSlet
  8. Tænk sig, det vidste jeg ikke - troede, det var nok at være dansk statsborger. Men endnu et bevis på vores voksende snæversyn - føj!

    SvarSlet
  9. AJ hvor er han sød ham Alfred, han har bare de dejligste øjne med et frækt glimt:-) Og sikke stor han er blevet altså... ja tiden flyver jo!!

    SvarSlet
  10. Dig gad jeg godt på matrikel med hvis du bare sådan lige tryller så lækre eftermiddagssnacks frem. Kombien af dipping og grøntsager er virkelig lækker. ;)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.