lørdag den 24. september 2011

Omelet muffins


De her små omelet muffins er super nemme at lave og smager skønt. De ser fine ud på en buffet eller på et brunchbord og de er populære bland både store og små. De er en stor favorit hos Alfred :-)

Til disse har jeg lavet æggemassen af æg, mælk, lidt revet parmesan, lidt revet muskat samt salt og peber.
Istedet for mælk kan man også bruge fløde, friskost eller hytteost.
Jeg har brugt porrer og kylling som fyld. Porrerne har jeg forkogt i et par minutter og kyllingen var en rest fra dagen før.
Man kan selvfølgelig variere fyldet i det uendelige. Her er et par andre bud:

Gede friskost (en skive i hver muffin) og semitørrede tomater.
Tomat og bacon - god på morgenbordet med lidt purløg på toppen.
Spinat og røget laks.

De skal bages ca. 25 minutter ved 200 grader.





10 kommentarer:

  1. Mums - de ser lækre ud. Dem må jeg prøve :-)

    SvarSlet
  2. Nå ble jeg sulten - de så godt ut :-)

    SvarSlet
  3. Super idé, i stedet for en hel tærte. De må prøves :))))

    SvarSlet
  4. Tror jeg napper ideén til noget nyt i madpakken :-))

    SvarSlet
  5. De vil helt sikkert gøre lykke i Rasmus' madpakke. Ved du om de kan fryses?

    SvarSlet
  6. Mmh, sikke en god idé!! :) især til madpakken ja! :)

    SvarSlet
  7. Super idé - lige til madpakken :-)

    SvarSlet
  8. God ide :-) Jeg faar familien til brunch i morgen - dem maa jeg prove.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.