torsdag den 1. september 2011

Mini isvafler og babyforkølelse!

Nu vil jeg i seng ovenpå en hektisk dag. Jeg sidder i skrivende stund på mit kontor med stofpakker til op over begge ører. Jeg bliver hver gang overrasket over hvor meget arbejde der er i det stofsalg og hvor meget hjernen skal holdes lige i kraniet for at holde styr på alle mails og ordrer.
Nu mener jeg dog at have det kronede overblik og alle har fået mails retur. Tak for ordrene de damer. Jeg sender jeres pakker afsted so schnell wie möglich!

Alfred er en lille forkølet fugleunge der ligger inde i sin seng og vender og drejer sig imens han stønner og klynker (de lærer det tidligt de mænd - tøhø :-)). Det er jo den rene elendighed når de små baby'er er forkølede. Eftersom de skal bruge munden til at trække vejret igennem, så er det lidt uhensigtsmæssigt at der sidder en sut i den. På den anden side, så kan de ikke sove hvis sutten ikke sidder der, så what to do?
Nårh, jo - man vågner op 5-6 gange om natten for at sutte på sin mors utroligt ømme og slidte brystvorter! Var det lidt for meget sharing til aftenkaffen? Sorry! Please babyforkølelse, skrid fra mit søns næse!

Nå, lad os få lidt sødt på tapetet i stedet for. De to store drenge fik mini isvafler til dessert hertil aften. Jeg lavede dem af Karen Volf's små kræmmerhuse (hamstret på ferien i DK, og nej, jeg får ikke reklamepenge fra KV :-)) og økologisk citronsorbet, som er drengenes yndlings is.






14 kommentarer:

  1. Sidder med samme problem:-( Snot og sut hænger bare ikke godt sammen! God bedring med ham:-)
    - mums citronsorbet

    SvarSlet
  2. Ej hvor er det synd for din lille dreng.
    Min dreng har også været forkølet, men kun kort tid. Jeg dråber hans næse med saltvand som man kan købe på apoteket. Ved ikke lige om man kan købe små saltvands ampuler i Tyskland. :0) God bedring med ham.

    SvarSlet
  3. Mmm Karen Volf kræmmerhuse, det forbinder jeg virkelig med mormor! Men så er det med flødeskum...
    Rigtig god bedring til den lille purk.

    SvarSlet
  4. Stakkels Alfred!
    God bedring :-)
    Og små isvafler- bare størrelsen må fryde et barnesind :-)

    SvarSlet
  5. Ha ha, nej det var ikke for meget sharing ;) Det er blot skønt, når man også ind imellem genkender sig selv i de mindre flatterende ting :)

    God idé med de små kræmmerhuse - og citronsorbet er absolut også en af mine favoritter.

    God dag!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  6. Evas lille næse er også angrebet (og morens ;() og det er ikke kun små mænd der kan ligge og småpive og klynke natten lang skulle jeg hilse og sige ;)

    Sejt gået med stofsalget jeg mistede helt overblikket på dine vegne bare af at læse indlægget :)

    SvarSlet
  7. Håper din lille gutt blir frisk - det er så slitsomt når de små er syke.
    Jeg har ikke fået svar på den mailen jeg sendte deg om min bestilling sendt i går 11.59.......men det haster ikke! Jeg skønner du har mye å gjøre :-) Ville bare si ifra. Elisabeth

    SvarSlet
  8. Stakkels lille fyr, håber han snart bliver frisk.
    Ja sådan nogle vafler lavede vi også til min søns fødselsdag sidste sommer i børnehaven. De passer perfekt til en lille hånd og lille mave.

    SvarSlet
  9. Jeg kunne godt spise en citronsorbet-vaffel lige nu - selvom kl. kun er 09.09!!

    God bedring med din lille mand..

    Kh. Maria

    SvarSlet
  10. Vi tog turen i sidste uge med en snottet og småhostende baby. Men saltvand og lidt mere saltvand og så lige lidt mere saltvand, så kom vi nogenlunde igennem nætterne og amningen. Men god bedring til mindstemanden:-)

    SvarSlet
  11. Ja prøv med saltvandsdråber! Hvis du ikke kan købe det, kan man sagtens lave det selv.

    Opløsningen du skal lave skal svare til 0,9% - det svarer til 9 mg salt pr. ml. kogt vand.

    Ellers kan man også tage en kop kogt vand og en ½ tsk. salt - det skulle give nogenlunde samme fordeling, men ikke så præcist.

    God bedring med det lille pus!

    SvarSlet
  12. Bortset fra alt dit stofarbejde... Som jeg virkelig glæder mig til at modtage en af - så ku jeg ha skrevet dit indlæg. har selve en møghamrende snotramt 8 måneders og en 3 årigs her hjemme, så det med nattesøvnen... Det ord kender jeg faktisk ikke mere.

    Men fik da i den grad lige lyst til de vafler der... her blir de bare spist med flødeskum og sukker på... DET ER MUMS....

    SvarSlet
  13. Tak for jeres kommentarer og god bedring hilsner til Alfred. Han bliver dryppet med saltvand flere gange dagligt. Det hjælper måske lidt, men der er stadig ikke helt fri passage i den lille næse.

    Ja, jeg ved godt at det vist er "meningen" at man skal bruge kræmmerhusene sammen med flødeskum, men den variant har jeg stadig til gode. Tror dog også sagtens den kunne ryge ned, for når det kommer til flødeskum, så har jeg ikke mange grænser :-)

    Elisabeth, har lige mailet dig :-)

    Også god bedring til alle jer andres syge børn. Puha, ja nattesøvn får man skisme ikke for meget af!

    SvarSlet
  14. Fik et tip om at dryppe et par dråber modermælk i barnets næse ved forkølelse - det virker ihvertfald lige så godt som saltvand om ikke bedre. God bedring til ham.
    Uhmm, de små isvafler har vi også herhjemme til en lille godbid, når ismaskinen har været igang.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.