lørdag den 17. september 2011

Lilla fredag

Der har været stille de sidste par dage her på bloggen. 
Torsdagen stod jo på valg, hvorfor jeg simpelthen nægtede at poste et indlæg på min blog med titlen "Blå torsdag".  Jeg skulle ikke nyde noget af at jinxe skæbnen og heldigvis gik det jo også godt! 
Danmark kan nu være stolt af, at det atter er den røde farve der regerer og at vi har fået vores første kvindelige statsminister nogensinde! Jeg sad klistret foran computeren med TV2 NEWS kørende og fulgte med fra første exit poll. Jeg måtte knibe et par tårer undervejs. Bl.a. da det blev tydeligt at Johanne Schmidt-Nielsen blev valgets helt store vinder og igen da hun talte til sit parti.

Igår var her også stille. Rasmus er nemlig blevet syg! Barnet der ellers aldrig er sygt. Øv, han havde det skidt igår den stakkel :-(
Dagen gik derfor med at nusse, ynke og pleje min store dreng og natten gik med at have min egen personlige søvntalende varmepude liggenede til højre for mig. Det var tydeligt at hans febertågende søvnsnakkeri bar præg af alle de nye oplevelser han har i skolen. Bland andet vækkede han mig på et tidspunkt og spurgte: "Hvad sker der med Finn"?
Jeg svarede groggy tilbage at han drømte og at der ikke var nogen her der hed Finn. "Jo Mor! Der er en fra min klasse der hedder Finn", svarede han, hvorefter han atter faldt i en rystende febersøvn.
Da han vågnede imorges, var det med sætningen: "A very very hungry caterpillar........my name is Rasmus"??? Dejligt at engelskundervisningen sidder fast selv i en febertåge.
Idag skulle han have været til børnefødselsdag hos en af sine kammerater fra børnehaven, som endnu ikke er startet i skole. Det er derfor ved at være et par måneder siden han sidst har set ham, og han havde sådan glædet sig. 
Da jeg puttede ham igår aftes var det med ord om at han stadig godt kunne nå at blive rask og at nu måtte vi se. Flere gange i nat, hvor han vågnede og skulle tisse eller skulle have noget at drikke, spurgte han mig, om han stadig havde tid til at blive rask, ligesom han hele formiddagen har stillet mig samme spørgsmål. 
Han har det bedre nu, men er endnu ikke feberfri, så kl. 13 (to timer før fødselsdagen begyndte) måtte vi ringe endeligt afbud. Heldigvis med en legeaftale på tirsdag i hus. 

Nå, men farveudfordringen er ikke droppet og hermed får I fredagens lilla bidrag. 

13 kommentarer:

  1. Jeg sad også klistret til skærmen på tv2 news hele dagen - mooooar, hvorfor skal vi se det keeedelige noget???! - fordi!! og gudskelov endte det hele godt<3 og det bringer forhåbentlig en ny og bedre tid med mere solidaritet og fællesskab med sig..

    SvarSlet
  2. Rigtig god bedring med ham, og skønne billeder som altid ;O)

    SvarSlet
  3. Altså det er godt nok synd når børn er syge, så synd... Men dit indlæg gør nu at jeg grinte en lille smule... Dejligt du alligevel formår at se det positive i det hele....:-)

    Rigtig go bedring til ham... Og tak for smukke billeder.

    Go weekend

    KH Louise

    (Som virkelig top elsker de 4 pudebetræk jeg fik fra dig)

    SvarSlet
  4. Lilla er en skøn farve - og skønne ting du har!

    Go' bedring med ham.

    -karenkaren

    SvarSlet
  5. Fantastisk indlæg... Smiler af de søde feber-kommentarer! :o)
    Og tak for det fine stof - jeg går rundt om det og kigger, for kan simpelthen ikke finde ud af, hvad jeg skal bruge det til. Men skønt det er det!!

    SvarSlet
  6. Lækker lilla! God bedring med den lille gut (ligger selv med feber, så føler ekstra med ham) Og jeg tudede også da Johanne talte EL. Hun er sku' sej og jeg er stolt over at vores land frembringer så skønne, stærke unge kvinder!

    SvarSlet
  7. Det er aldrig sjovt med små syge børn, men når sygdommen rammer de store børn som pludselig kan sætte ord på smerten eller bare ligger døsige hen og slet ikke er dem selv.... Det synes jeg næsten er endnu hårdere!!

    Godt at han har det bedre :)

    Har du ikke lyst til at dele med mig hvilket mærke den skønne lilla lædertaske er????

    knus

    SvarSlet
  8. Åh ja, den feber. Måtte også hente Villads i bh med 39,8 i feber i torsdag. Han er også sjældent syg! Men efter en omgang panodil ved 22-tiden, hvor han slet ikke kunne finde ro, sov han fint resten af natten mellem os. Og vågnede op med en temp på 37,4. Imponerende som det kan svinge. Men god bedring med Rasmus:-)

    SvarSlet
  9. Stakkels Rasmus !
    Godt han er i bedring.
    Og tak for dejlige lilla herligheder :-)

    SvarSlet
  10. Rigtig god bedring til din store Rasmus. Det er frygteligt når de er syge, de børn.

    Åh, de fugle der...Har kun set dem på billeder rundt om i Blogland, men de er simpelthen så fine. Faktisk så fine at jeg overvejer om den næste tattoo skulle være en variant af den.

    God søndag til dig og dine <3

    SvarSlet
  11. Tak for jeres søde god bedring hilsner til Rasmus ♥
    Han havde en kort opblomstring igår, men har været syg igen idag og har netop puttet en febervarm dreng.
    Han har tilmed fået smittet Alfred, så velkommen efterår siger jeg bare!

    Libbie, tasken er fra See by Chloé. Det er min yndlingstaske. SÅ lækker og blød i skindet og den bliver kun bedre og bedre som tiden går. Den er købt for mine SP penge for 2 år siden, og det var et rigtig godt køb! :)

    Julia, den tattoo glæder jeg mig til at se ;o)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  12. Åh, jeg faldt også lige i svime over den ustyrligt lækre taske dér! Hvem der bare havde nogle SP penge tilgode.. ;o)

    SvarSlet
  13. Og god bedring med din søn selvfølgelig!

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.