lørdag den 10. september 2011

Hjælp mig, Blogland!

Jeg har længe gerne villet have nyt blogdesign. Det er dog på ingen måder noget jeg mestrer selv, så jeg vil høre jer derude, om I selv kan / kender én der kan / kender én der kender én der kan kreere et lækkert nyt blogdesign til mig?? Mod betaling naturligvis!

Derudover kunne jeg også godt tænke mig et nyt "slogan". Ej, slogan er det jo ikke vel, men I ved - de der par ord, der står efter mit blognavn og som lige nu lyder "Retro børnetøj og fortællinger fra Tyskland".
Jeg ved ikke lige..... min blog handler jo om mere end børnetøj og jeg kommer jo heller ikke til at bo i Tyskland for evigt. Derfor synes jeg der skal stå noget andet der, men jeg kan ikke rigtig hitte ud af hvad det skal være.
Derfor vil jeg da høre alle jer kloge og kreative kvinder om der hos jer lige popper et eller andet fint op, som kunne beskrive min blog i en enkelt sætning?

Den af jer, der kan finde på den sætning jeg ender med at bruge belønnes med en lille gave....uuuuh ;o)

Jeg misser altså ikke en mulighed for at flashe mit afkom, så her får I lige Rasmus og Bertram i skolegården fra i torsdags. Kæft, hvor bliver de bare store!

28 kommentarer:

  1. Hej Ulla. Ja slogans er ikke lige min stærke side, men m hensyn til blogdesign, er Marie dygtig. Www.marolle.com

    SvarSlet
  2. Hmm... Jeg tænker noget i stil med "livsglæde, kreativitet, retrodesign og familieliv". Det havde klinget bedre med kun tre ord, men disse fire opsummerer din blog for mig.

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Først - lækre drenge du kan skrive under på at være mor til! Du må altså føle dig som en ren dronning med alle de drenge omkring dig.
    Du skal ihvertfald have det med at du er passioneret retrostofsamler og fan af 70'erne. For det er da bare dig helt ind til benet Ulla - lige nu ihvertfald.
    En af mine fovoritblogs er Slagt en hellig ko. Har fulgt med on end off i mange år efterhånden. Hun har det med at ændre sin blog... udseende, design osv. Som hun skriver så elsker hun at udvikle sig. Hvis du sætter dig fast på et navn nu, så er det jo ingen skade til hvis det forandre sig i takt med at du gør det samme...
    Du kan prøve at tjekke hende ud. Hun er virkelig en inspirationskilde. Både som menneske men også i hendes måde at skabe det smukke.

    SvarSlet
  5. Tamra, har netop kontaktet Marie :-)

    Ida, det er da også nogle vildt dejlige ord, så tak for dem. Jeg giver dig ret. Tre ord klinger bedre end fire :-)

    Camilla, kender godt "Slagt en hellig Ko". Det er dog længe siden jeg har været på besøg der, så det må jeg da lige få gjort :-)
    Ja, jeg kan bestemt sagtens ændre mit "logan" (eller hvad faen, det nu hedder - mangler et ord for det :-)) som jeg ændrer mig eller mit liv.
    Er faktisk egentlig ret vild med noget med 70'er fan. Det står jo også i min beskrivelse, så kunne måske godt flettes ind oppe i toppen :-)

    Og ja...jeg føler mig da som en dronning nogen gange. Andre gange er jeg bare udenfor ;o)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  6. Da jeg alligevel sidder og er småsløj og ubrugelig foran computeren har jeg lavet en lille brainstorm over de temaer jeg synes beskriver din blog. Temaerne er nogenlunde de samme, bare sat forskelligt sammen. Ordet "drengemor" synes jeg er meget hyggeligt, men måske også lidt for personligt til et "slogan". Nå, men i hvert fald er her et par forslag, der står dig frit for at bruge, smide væk eller hapse fra og arbejde videre med hvis du synes.

    *Fan af 70’erne, retrodesign og madlavning

    *70’er passioneret drengemor med alvorlig hang til madlavning og retrodesigns

    *70’er fan med forkærlighed for go’ mad, retrodesign og mine drengebørn

    *70’er fan med forkærlighed for go’ mad og retrodesign

    *Mit liv som drengemor og 70’er fan krydret med retrodesign og lækker mad(lavning)

    *70’er fan med alvorlig hang til retrodsign og go’ mad

    SvarSlet
  7. Jeg syntes faktisk du selv har fundet på det. Ude i din højre side har du et skønt billed med dig og din dreng. Der står hen over billedet : 70`er ånden lever.
    Det er kort og præsis.
    Din blog er så skøn btw :-)

    SvarSlet
  8. Mie, ih sikke nogle super gode linjer du har strikket sammen! Drengemor smager godt på tungen synes jeg :-)

    Vibeke, ej du har da helt ret!! Det kunne også være et hit at flytte den linje op i headeren :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  9. Ih, synes da 70'er ånden lever! er helt genialt, Vibeke! Ærgerligt det ikke var mig der kom med det forslag;)

    Ellers er mit bud noget med

    "En kreativ (70'er) farvelade" (evt. "..af retro, (liv)retter og røverkøb" eller lign;):))

    SvarSlet
  10. Min søde mand er super-dygtig til at designe hjemmesider - professionelt er han it-arkitekt og i hans fritid er han en passioneret fotograf.... Han har bl.a. lavet andersdahl.net(hans egen), viva-italia.dk (vores blog) og bernersennen.dk (en hunde-side)
    Han er ikke ublu mht priser men kig på det og vend tilbage...

    SvarSlet
  11. Kine, tak :-)

    Sussi, ja den var super den med 70'er ånden lever. Og også tak for dine fine bud :-)

    Inge, sikke nogle flotte hjemmesider din man har lavet! Jeg har dog allerede fundet en til at designe for mig, men ellers mange tak :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  12. Hej Ulla, Jeg er slet ikke kreativt anlagt, men suger jeres kreativitet til mig.

    Men jeg er lige nødt til at spørge hvor de bukser er fra som din mindste søn har på, på billedet? Er helt vild med ribben for neden og de skrå lommer.

    PS: Min mindste søn hedder også Alfred. Det er ikke så tit man støder på det:-)

    Mange hilsner fra Maj-Britt

    SvarSlet
  13. Maj-Britt, bukserne er fra mærket Kulör og modellen hedder Moffer. Denne udgave i denim er fra sidste års kollektion, men de er kommet her til efteråret i en armygrøn udgave, som også er super fin :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  14. Hej Ulla!

    Nu er det ikke fordi jeg ikke vil udvikling, men du må altså ikke ændre for meget på designet..

    For mig hænger din blogs udseende, temaer og din tone SÅ godt sammen, at det giver mig en følelse af "Ulla" :-))

    SvarSlet
  15. Mette, I hear you loud and clear!
    Er super glad for du skriver det for jeg har selv hele tiden tænkt at jeg ikke ville lave om på en helt masse. At folk forbinder de farver og den stil jeg har her på bloggen med mig, så jeg skal ikke lige pludselig have pasteller ud over det hele ;o)
    ...og du bekræfter min tanke - tak!
    Kh Ulla.

    SvarSlet
  16. Skøn skøn blog som jeg virkelig nyder at følge. Hver gang jeg besøger den, sidder jeg altid og bliver inspireret til selv at blogge. Indtil videre er det dog blevet ved tanken, men hvem ved en dag gør jeg måske alvor af det.

    Mit navneforslag må være "The happy life of a retro mom"

    Mvh Cathrine

    SvarSlet
  17. For mig er du RegnbueUlla, fyldt med farver og glæde!
    Jeg har tænkt ret meget på dig i den forgangende uge, da jeg har opholdt mig i Berlin, nærmere bestemt i Kreuzberg og der finder man altså lidt dig. Deres farver, stil og tilgang til børn er sådan som jeg ser dig.

    SvarSlet
  18. Åhhh Ulla, skrev lige og nu er det væk, men er i tvivl om det mon alligevel er på vej til dig, hihi.
    Tager den lige igen for en sikkerhedsskyld
    Skønt at følge din blog, og nu dens nye forvandling....
    Tænker ordene,

    Lige fra Hjertet, med 70èrne ved hånden

    De bedste hilsner fra Fru Hille

    SvarSlet
  19. Elsker din blog :-)
    Forslag sagt med glimt i øjnene:
    "Rollinger, retro og resten af livet"

    Knus fra Heidi

    SvarSlet
  20. Må lige erklære mig enig i at "70'er ånden lever" klinger rigtig godt og jeg håber heller ikke du laver alt for meget om på din blog, da jeg virkelig godt kan lide den som den er nu og synes den er rigtig meget dig (men forstår dog godt trangen til lidt fornyelse).

    :-)

    SvarSlet
  21. - Fortællinger om Ulla i 70'ernes farveladegade...
    - Passioneret mor, kok og retro-geni...
    - En farvelade af 70'erne, drengebørn og mad..
    - Om livet som drengemor, Madentuiast og fan af 70'erne...
    - Afhængig af sine drenge, lækker mad og 70'erne...

    Hmm, det er faktisk en svær opgave, men her er lige de bud jeg kan komme på en træt søndag aften.
    Knus Therese

    SvarSlet
  22. 70'er-glad hausfrau bosat i Tyskland med bolig, børn og boldglad mand - men det er måske i virkeligheden mere en beskrivelse ud til højre på siden.

    Tror jeg tilslutter mig: "70`er ånden lever"

    SvarSlet
  23. Søg efter artister mener også at den laver til blogspot

    SvarSlet
  24. Hej Ulla

    Jeg hjælper også gerne, hvis du skulle have brug for noget hjælp på det grafiske område. Jeg kan også hjælpe dig med at tegne en retro figur du kunne bruge som logo el. lig.
    Du kan altid se forbi min blog og tjekke nogle af de ting ud jeg fifler med.
    Med venlig hilsen
    Mette (Metunda Universe)

    SvarSlet
  25. Du skal da klart have et slogan der hedder noget i stil med.... Stilfuld retro- extraordinaire

    SvarSlet
  26. 70'er-retro, drengemor og alt det midt imellem :-)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.