mandag den 19. september 2011

Hama monster invitationer

På søndag fylder Bertram 5 år og mandag eftermiddag skal han have 5 kammerater på besøg til børnefødselsdag. Han har for længst besluttet sig for temaet, som uden tvivl skulle være MONSTER.
Bertram elsker at lave perleplader, så jeg tænkte at et hyggeligt projekt kunne være at lave perlemonstre som invitationer. Jeg har lavet selve omridset samt øjne og mund og så har Bertram fyldt alle monstrene ud. Jeg kender ingen som ham der kan sidde stille og koncentrere sig om noget i så lang tid ad gangen. Det er virkelig bemærkelsesværdigt, fordi han på alle andre områder er en totalt flyvsk vildbasse og meget typisk dreng! Vi lavede dem i et huk, og jeg tror han sad i halvanden time bare og puttede perler på pladerne og færdiggjorde monstrene.
Idag har vi så været igang igen. Denne gang med fødselsdags pynte monstre. De skal lige være helt færdige og stryges allesammen.
Så skal der snore i, så de kan hænges op og skræmme små fødselsdagsgæster.

32 kommentarer:

  1. Det er de fedeste invitationer jeg længe har set!

    SvarSlet
  2. Hvor er de fede/seje/sjove - sådan en invitation ville jeg gerne have. Og vildt at han kan sidde i så lang tid og koncentrere sig om det. Det kan min niece på næsten 5 i hvert fald ikke :)

    SvarSlet
  3. Hold da op nogle super seje monsterinvitationer!!!

    SvarSlet
  4. Hvor ER de bare fantastiske.... Det er sjovt med de der vildbassedrenge og hamaperler - det er præcis det samme hos mig, min Pelle kan også sidde i virkelig lang tid og hygge sig med det og ellers er der altså temmelig meget fart over feltet... Jeg håber din Bertram får en helt fantastisk fødselsdag :)

    Kh - Betine

    SvarSlet
  5. hold nu op en god ide!! Tak for tippet :D

    SvarSlet
  6. De er bare SÅ fede :O) Han får da en super skøn fødselsdage :)

    SvarSlet
  7. Så fine invitationer. Virkelig en god ide. God fødselsdagsfest på søndag.

    Kh Mette

    SvarSlet
  8. Nej, hvor er de søde!! :D Er VILD med den gule!! ;)

    SvarSlet
  9. Ej hvor er de bare fede de monsterinvitationer. Virkelig god ide!!

    SvarSlet
  10. Imponerende og totalt fede invitationer!

    SvarSlet
  11. Hvor er de altså bare fine, Ulla. Du burde udgive en bog med alle de gode ideer til invitationer, børnefødselsdage, børneindretning mm du har - måske lidt ala Sifs Rollinger og Roulader, men bare mere retro-agtig? Den ville blive en succes - det er jeg sikker på.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  12. Super sej idé og hyggeligt at gøre sammen! :)

    SvarSlet
  13. De bare så flotte. -og hvor ville jeg ønske min datter havde den samme tålmodighed. Måske det kommer med alderen. ;-)

    SvarSlet
  14. Super fede invitationer, hvordan finder man lige på det :)

    SvarSlet
  15. Ej, hvor er de bare fede Ulla! Skide sejt tænkt, men er jeg overrasket? Nej ;)

    SvarSlet
  16. Altså, jeg mente, at jeg er ikke overrasket over, at du har lavet seje invitationer...

    SvarSlet
  17. Nej hvor fedt og genialt. Den ide gemmer jeg lige :-)

    SvarSlet
  18. Hvor er de bare fine Ulla! Vildt god idé. Og flot af Bertram at kunne koncentrere sig om det så længe.

    KH Tine

    SvarSlet
  19. Ja ulla. Det er nu en af de gode ideer jeg helt sikkert skal bruge engang.

    SvarSlet
  20. Hvor er de bare fede - glæder mig til at se hvad du ellers har i stødeskeen.

    SvarSlet
  21. Fantastisk ide´Ulla! Kreativt!

    SvarSlet
  22. Tak tak tak! Hvor er I søde ;o)

    Ja, hvordan finder man på sådan noget?
    Det med at kunne lave alting i Hama perler, det falder mig efterhånden meget naturligt efter min Hama Januar i år :-)
    Og med hensyn til udførelsen af monsrene så lod jeg mig inspirere af mine drenges Ugly Dolls, hvilket nok også kan ses for dem der kender Ugly Dolls.
    Jeg elsker udtrykket de har. De er grimme og monsteragtige men på sådan en måde hvor man også for lyst til at kramme dem, og det kan jeg godt li'. At det ikke skal være sådan nogle drabelige monstre med blod og slim og dødningehoveder, men stadig kan være lidt bamse-kramme-nuttede selvom de er farlige monstre :-)

    Anna, ja det skulle jeg måske forsøge mig med. En retroinspireret kreabog til børnelivet...hmm, lyder som noget jeg selv ville købe ;o)

    Nu vil jeg få strøget gårdsdagens 6 Hama monstre og så vil jeg male mit køkkenskab færdigt.

    Ha' en dejlig dag allesammen .-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  23. Hold op, hvor er de cool:-) Og fedt, at han kan sidde så længe og hygge sig med perlerne!

    SvarSlet
  24. Jeg stemmer for bogen som Anna snakker om - jeg vil helt sikkert også købe den! Kan du så komme i gang, så jeg kan bruge den med Kornelia, når hun bliver gammel nok til alt det der.. ;-)
    Kh Kamilla
    Ps. Kornelia er 10 mdr, så du har lidt tid endnu ;)

    SvarSlet
  25. Iiiihh hvor er de fine. Og hvor er han god. Super god ide at bruge dem til invitationer :)

    SvarSlet
  26. Ej, hvor er de fede! Sådan en invitation må da have skabt glæde - og lyst til at komme til monsterfødselsdag! Heldige drenge. :) Håber du viser flere billeder af pynten og fødselsdagen.

    SvarSlet
  27. Hvor er monstrene fede, dem vil min Malthe elske lige så meget som den Master Yoda du lavede i vinters ;0)
    Han sad klistret til computerskærmen i flere timer og talte perler på den yoda du havde lavet.....og jo der er noget med drenge og hamaperler!

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.