søndag den 4. september 2011

Dagens loppefangst

Idag har jeg været på kæmpe loppemarked sammen med nogle søde danske venner vi har, som bor i Frankfurt. Jeg kom hjem med nogle super fine ting. Både noget nyttigt, som vi manglede men også nogle lidt utraditionelle ting, som min mand nok kommer til at korse sig over - haha :-)

Nu da vores store Rasmus er startet i skole skal han jo have et lille skrivebord, som han kan sidde og lave lektier ved, så dette var købet der gik ind under kategorien "det vi mangler".
Et super skønt 60'er børneskrivebord helt ulig noget jeg nogensinde før har set. Jeg synes simpelthen det er så fint med mikset af træ, metal og den fine blå bordplade og farverige skuffer!! Det var noget af et håndværkertilbud, for standen er mildest talt ikke "mint". Listen rundt om bordpladen skal skiftes ud (nogen der ved hvor man køber sådan én?), benene skal have en omgang rustfjerner og så skal det generelt bare have en meget kærlig hånd, men jeg er sikker på at det bliver super flot, når først jeg har givet det lidt looove. Prisen var heldigvis overordentlig fair. Måtte smide hvad der svarer til 200 kr. for det.

Et andet lækkert 60'er møbelkøb blev dette fine trekantede sofabord med mintgrøn bordplade, som min loppe buddy spottede til mig. Det er SÅ fint og kostede kun 150 kr.

Lidt lækkert kulørt emalje kan man jo altid bruge.

Skønt lille orange kasseaperat af blik og gammelt grønt retro glas.

Blandede gamle playmobilmænd (og damer) for en tier.

Glade smølfer.

Lækker gammel kuffert/rejsetaske i dejligt blødt og patineret kernelæder.

Dagens nok mest utraditionelle loppefund. En ældgammel stortromme i træ. Den stod bare der og var så fin og sjov og cirkusagtig at jeg bare måtte have den med hjem. Jeg fik den for rundt regnet en hund og havde såmænd også gerne givet det dobbelte. Jeg har en lille plan om at den skal blive til et lille "lounge" bord til drengeværelset. Jeg har en rundskåret plade af noget fint massivt træ i tankerne. Tror det kunne blive sjovt og anderledes. Jeg har givet den en ordentlig vasker, men så tror jeg egentlig heller ikke jeg vil sætte den yderligere i stand. Synes faktisk den originale let afskallede maling er lige som den skal være.


37 kommentarer:

  1. Uuuh, er lidt misundelig på både skrive- og sofabord!! (ikke at vi egentlig har plads). Den slags finder man jo ikke herhjemme i dk, uden at betale dyre domme for det! Godt spottet :)

    SvarSlet
  2. Hold nu op nogle lækre ting! Bordene i særdeleshed er vildt skønne! :) Tillykke med dine scoops!
    Er du i Århus nogensinde? Der er bloggerkreatræf d.8.10. Kunne være hyggeligt at møde dig :)

    SvarSlet
  3. er VILDT misundelig på det skrivebord - SÅ fantastisk, men det er det lille bord altså også. :-)

    SvarSlet
  4. Jeg er GRØN af misundelse over det sofabord. Lige hvad jeg mangler! Sig til, hvis det nogensinde bliver i overskud hos dig.

    SvarSlet
  5. Sikke mange fine ting du har fundet, jeg er helt vild med sofabordet og det gamle kasseaperat. Det lyder spændende med trommen, håber vi får det at se når den engang bliver fin og færdig

    SvarSlet
  6. Fede, FEDE fund!
    Er især vild med trommen og kasseapparatet!! :D

    SvarSlet
  7. Savle, savle!!
    Jeg ville også ha købt alle de ting! Heldige dig!

    SvarSlet
  8. Lækker, lækker fangst. Skrivebord, sofabord, legetøj, tromme, ja det hele:-)

    SvarSlet
  9. Hei.
    heldige deg. Likte spesielt det grønne glasset. Samler på slike glass. :)

    SvarSlet
  10. Sikke nogle skønne fund - især bordene, kasseapperatet, tasken og trommen.
    Angående skrivebordet tror jeg man kan købe sådan en liste i et almindelig byggemarket. Min mor har ofte brugt dem, så kan evt. høre hende ad. Det er svært at se på billedet, hvordan træet bag listen ser ud, for ellers kunne de måske også være en fin detalje bare at slibe det og evt. lakere efterfølgende.
    Tror ikke jeg ville kunne nænne at bruge trommen til andet end netop tromme, men nu er jeg jo også musiknørd...

    SvarSlet
  11. Hold da fast nogen fine ting. Især det trekantede 60'er bord og tasken er jeg helt forelsket i.

    SvarSlet
  12. Håber at misundelse er en dyd, haha. Hvis nogensinde I bliver rippet for vattæpper og det der skrivebord, så er det sikkert mig der har været listetyv (selvom der er ret langt at liste).

    SvarSlet
  13. Du har sansen for at finde guld, blandt ragelse !

    SvarSlet
  14. Ikke fordi jeg ved, hvor søren jeg skulle gøre af den, men synes trommen er helt fantastisk:-) Men er heller ikke i tvivl om, at du får shinet skrivebordet rigtig fint op! Lækre lækre ting...

    SvarSlet
  15. Nøj nogle fede borde du har fundet Ulla. Skrivebordet er super cool og det kommer bare til at passe så godt ind i hytten :) Det trekantede bord er jeg vildt misundelig på og så til den pris. Jeg bliver vist nødt til at tage på loppetur til Tyskland ;)

    SvarSlet
  16. SÅ flotte funn!! Riktig loppelykke har du hatt og jeg kjenner jeg som flere her er bare litt misunnelig jeg også! Spesielt det utrolig fine sofabordet og kassaapparatet falt i smak :) Herlig!

    SvarSlet
  17. Fantastisk fine loppefunn:) Hadde kjøpt dette jeg også. Stortromma er den flotteste jeg har sett:)
    Trine:)

    SvarSlet
  18. Ej, begge borde er jeg helt og aldeles solgt til. Fantastiske! Mht., listen, så tænker jeg et byggevarehus?

    SvarSlet
  19. Jeg er vild med sofabordet - sikke et fund og så til den pris :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  20. Åh jeg drømmer om en loppetur i Tyskland men kan se på det hele vi vist skulle have trailer med for jeg havde også købt det hele :-)......hvordan fik I alt det med hjem?

    SvarSlet
  21. sikke en masse fine ting. Det sofabord er jo fantastisk. det er skønt når man finder så mange dejlige ting til ingen penge.

    SvarSlet
  22. Fantastiske ting! (: Elsker det lille tresserbord!
    Jeg har også en stortromme, som jeg bruger som bord. - Men med et spejl som bordplade..

    SvarSlet
  23. Er helt vild med dine fund. Virkelig de lækreste og fedeste ting du har fået fingre i. Tillykke med dem.

    SvarSlet
  24. Super fine ting - tillykke med dem :o)

    SvarSlet
  25. NØJ, nogle flotte ting... Hvor er du bare heldig. Hvorfor er det lige, at DK´s loppister forlængst har opdaget at retro er det nye pink.

    Mht. Listen til bordet, så har mange byggemarkeder sådanne lister, som man bruger til afslutning af køkkenborde. Ellers måske noget med at kontakte en møbelfabrik i nærheden?

    SvarSlet
  26. og hvilket mærke er sofabordet? Vil (næsten) dø for sådan et...

    SvarSlet
  27. Du har godt nok skudt papegøjen! Jeg er helt tosset med det mintgrønne bord.

    SvarSlet
  28. Fede sager Ulla! Uha jeg er lidt grøn af misundelse :-)

    SvarSlet
  29. F*** det der kasseapparat er lækkert!
    Du er fandme go til de der fund!

    SvarSlet
  30. Hej Ulla, jeg har fået sådan nogle orange retro smørebrætter. Jeg kommer aldrig til at bruge dem og tænkte at det var synd at smide dem ud. Og så kom jeg i tanke om dig :) Selvom jeg overhovedet ikke kender dig IRL er du alligevel den mest retroelskende kvinde jeg kender. Vil du mon have dem? De hedder Rosti og er vist dansk design fra da min mor var ung :) jeg har 12 stk. Men aner ikke om det er noget for dig :)mettehansen@gmail.com

    SvarSlet
  31. Elsker bordet, smurfene og skinnvesken!!

    Virkelig noen gullbiter som du har funnet.
    Jeg er skikkelig misunnelig ;)

    SvarSlet
  32. SHIT... nogle lækre sager. Jeg er helt vild med bordet. WAUW. Sådan et må du gerne finde til mig ;0).

    SvarSlet
  33. Tak for alle jeres kommentarer!!

    Mia, jeg føler mig også super heldig over at kunne finde alle de her ting hernede i Tyskland så billigt. De ville have kostet mindst det dobbelte i Danmark, hvor efterspørgslen er større.

    Blomsterpigen, ja jeg har godt set det skønne blogtræf som Anna har stablet på benene. Ville også VILDT gerne, men min lille Alfred fylder 1 år d. 9/10, så jeg kommer nok ikke lige til Århus i den weekend, desværre :-(

    Pimp...., ja det skrivebord var et guld-fund!

    Ida, sofabordet har fundet sig rigtig godt til rette i vores stue, så jeg tror ikke det bliver i overskud lige foreløbigt :-)

    Ævlebævle, trommen forbliver tromme. Drengene var vilde med at spille på den, så så længe vi kan holde bongolyden ud, så får de lov til at beholde den i dens oprindelige form :-)

    KGaardsted, ja det kasseapparat var jeg også bare solgt til, da jeg så det.

    Trine, ja, det var en dejlig fangst :-)

    Line, jeg er også happy happy! Der er ikke noget som en god loppefangst :-)

    Anja, ja jeg er også helt vild med de glas. Vi havde nogen af dem i mit barndomshjem, så jeg bliver helt nostalgisk når jeg ser dem. Jeg har også et i turkisblåt, som nu har fået sig en grøn kammerat :-)

    Julie, jeg har også ombestemt mig mht. trommen, for mine musikalske Steiner-unger var helt vilde med den. Derfor får den nu lov til at forblive det den er - et instrument :-)

    Malene, arhmen det bord, det er SÅ lækkert og tasken er perfekt, når vi tager vores små ferier i Danmark :-)

    jegharenmeningom, haha - ok, så ved jeg det ;o)

    Miri, ja man skal virkelig kunne se igennem alt det lort der findes på sådan nogle loppemarkeder og kunne se tingene for sig stå i sit eget hjem.
    Jeg er ofte i tvivl omkring nogle ting jeg har købt, men når jeg så får dem hjem i mit eget hjem så "skinner" de bare meget mere end de gjorde på loppemarkedet. Jeg bliver bedre og bedre til det, men det er noget der kræver øvelse :-)

    SvarSlet
  34. Auvills, ja og du kan ellers tro at den mandlige del af det vennepar jeg havde med på loppemarkedet prøvede at tale mig fra at købe den tromme. Han synes det var synd for Bo at jeg ville slæbe sådan en ind i vores hjem ;o) Der er så meget mænd ikke forstår. Til gengæld var det ham der opdagede både sofabordet og skrivebordet til mig, så det er ok ;o)

    Line, det vrimler med de trekantede borde hernede!! Dog var dette det eneste der var med mintgrøn bordplade, men der var masser i forskellige størrelser med både sorte og cremefarvede bordplader og de koster ikke en pind.

    Maria, jeg det var en rigtig god og vellykket loppedag :-)

    Trine, jaaa er den ikke bare skøn! Jeg er også bare helt vild med den :-)

    Julia, som du måske allerede har set, så fandt jeg en god løsning i vores lokale byggemarked, og det blev super flot, skrivebordet :-)

    Mirjam, ja jeg bliver også gladere og gladere for det bord for hver dag. Jeg kiggede efter smølfehuse til dig, men der var ikke noegn. Skal nok blive ved med at kigge :-)

    Mette, vi var i bil, men måtte tilmed ringe efter assistance da vi skulle hjem, så der kom endnu en stationcar med bagsæderne lagt ned :-)

    Betina, ja det er ren loppe-lykke, når man finder så mange fine ting :-)

    Sisle, ja jeg så altså også lige et bord for mig ud af den tromme, men nu har ungerne kastet deres kærlighed på den, så nu forbliver den tromme :-)

    Ffluwer, tak :-)

    Miss Alsing, Tak :-)

    Karise, ja man må sige, at der er meget større rift om retro sagerne i Danmark :-)
    Der står ikke noget under bunden på bordet, så jeg ved ikke hvad mærke det er.

    Malene, ja det er også bare så fint!

    Christina, ja det kan jeg godt forstå. Det var også en god fangst :-)

    Trine, ja det er nemlig superfint det gamle blik kasseapparat :-)

    Mette, tak for mailkorrespondance og det fine tilbud :-)

    Hanne, ja så enkelt kan det siges :-)

    ReVinyl, ja det var nogle skønne skønne lopper denne gang :-)

    Maria, der faktisk ret mange af de borde på loppemarkederne hernede. Dog ikke så mange i pasteller, men skal nok kigge efter næste gang :-)
    Er jo ved at gøre det fine køkkenskab i stand. Det bliver Så fint. Er simpelthen så glad for alle de møbler jeg har købt af dig!

    SvarSlet
  35. wow
    så mange fine ting du har funnet!

    great finds!

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.