mandag den 5. september 2011

Baby seng til salg


Ak ja, så voksede min lille Alfred-mus ud af den hyggelige babyseng - suk! Ej, det er nu ved at være et par måneder siden vi skiftede den ud med en tremmeseng.
Nu må den sælges. Denne seng er faktisk kun brugt til Alfred til trods for at vi allerede havde en fra da Bertram var lille.
Den havde vi lånt ud til nogle venner i Kbh, og den overlevede altså ikke transport til og fra Danmark og opbevaring i deres kælderrum, så derfor er sengen her købt i september sidste år og er i meget flot stand! Den er kun brugt i 7 måneder og ser ud som ny.
Der medfølger økologisk allergivenlig madras med aftageligt betræk der kan komme (og har været) en tur i vaskemaskinen. Sengeranden (som ikke er med på billedet) var tilbage fra Bertrams tid og den var altså lidt slidt og faldet sammen, så den har jeg kasseret. Derfor skal man lige investere i sådan en før sengen er komplet. Den kan bl.a. købes her.
Jeg havde syet en ny i brune Graziela hjerter, men den har jeg altså præsteret at miste overblikket over på to måneder. Hvis jeg finder den, så følger den selvfølgelig med!

Sengen skal spændes fast på dobbeltsengen, så baby ligger lige ved siden af mor, hvilket både er dejligt og hyggeligt og gør natamningerne meget nemmere.
Den kan spændes på stort set alle senge. Også på boksmadrasser alene, da man kan vende beslagene om, så de får fat under sengen (kanten på madrasrammen) istedet for over sengestellet, som på billedet herover. Der kan læses mere om sengen her og her.
Der kan man også se nogle bedre billeder end mine gule billeder, der nærmest får sengen til at se cremehvid ud. Den er altså helt og aldeles hvid!

Sengen koster 1600 kr. fra ny og madrassen 300 kr.
Jeg sælger det samlet for 1100 kr. og det kan afhentes i Højbjerg ved Århus.
Send mig en mail, hvis du er interesseret: ullalentz@gmail.com

Jeg har også Alfred's kravlegård til salg. Den kan ses her på bloggen samt her. Den er brugt i 6 mdr. og fremstår helt som ny. Jeg sælger den for 800 kr. og den kan ligeledes afhentes i Højbjerg.

Og så vil jeg lige sige mange mange tak for alle kommentarerne på mine mange søndags-loppefund. Jeg kan fortælle at jeg idag har været i byggemarked efter ny liste til skrivebordet. Sådan en fætter havde de altså ikke. Jeg kan måske godt skaffe den et eller andet sted, men inden jeg giver mig i kast med at søge efter den, giver jeg det lige et andet løsningsforsøg. Med mig hjem fik jeg sådan noget hvidt tape agtigt noget, der skal stryges fast på bordkanten og blive til en slags liste. Der skal fylles lidt ud i fordybningen og slibes lidt, og så giver jeg den chancen med det halløj imorgen.
Har også købt sandpapir til at slibe rusten væk med og et par nye dippedutter til hist og her. Bordet er helt og aldeles skilt ad nu, men jeg håber jeg kan fremvise et tip top bord imorgen aften!
Derudover kom der maling med hjem til køkkenskabet.....hvilken farve besluttede jeg mig mon for?

Trommen har jeg faktisk besluttet mig for ikke at gøre noget ved. Drengene er helt og aldeles vilde med den, og den har en fin dyb og festlig bommelum lyd, så nu kommer den istedet til at danne rammen om et musikhjørne jeg har i tankerne at indrette.

8 kommentarer:

  1. dejlig läkker seng og hvis jeg skulle ha´ en til, altsä baby, ville jeg köbe den pä forskud ;) men jeg skal vidst ikke ha´ flere og iövrigt ligger vores madras 5 cm over gulvet... nä, men jeg ville da ogsä lige fortälle at de der vädservietter der bruges her er dem med citronerne i ;) faktisk har der ändret sig sä meget pä allergifronten i de är siden dodo kom til verden, at jeg ikke mere er sä sikker pä hvad der er rigtigt og hvad ikke. f.eks. har ingen af mine börn fäet andet mälk end modermälk det förste är, ingen fisk de förste 2 osv. idag omgäs man helt og aldeles anderledes med mad og allergier... et tema som kan göre en hel forvirret synes jeg.
    skulle jeg dog falde over nogle bedre vädservietter, skal jeg nok sige til. kh christina

    SvarSlet
  2. wau, sikken dog en lang forvirret tekst - men det er jo ogsä sent ;)

    SvarSlet
  3. Ha ha , ja det er alt for sent! Ja, det er virkelig en jungle det der, og det ændrer sig nemlig lige præcis hele tiden!
    Jeg er bare meget påpasselig da min mellemste har tendens til eksem, så man prøver jo at gøre det man selv føler er det bedste ;o)
    Kh Ulla.

    SvarSlet
  4. Uhhh skulle man da lige stå og mangle sådan en seng. Synes godt nok den er sød... suk.
    Har du overvejet at spartle kanten ud på skrivebordet og give den en strimmel tapet. Det er da lige i din ånd Ulla!
    Svare dig lige på FB senere.

    Kram

    SvarSlet
  5. Den seng kunne jeg godt ha' brugt for et par måneder siden, så vi kunne ha' undgået at ligge lillesøster i vuggen:-) Men nu er hun allerede kommet over i tremmesengen, så det er nok lidt sent at købe den...
    Mht. vådservietter, så køber vi dem fra Neutral. De har som regel to pk for 4o kr i den lokale Kvickly. Så hvis du en dag kommer forbi Næstved, så må du rydde lagret:-)

    SvarSlet
  6. Camilla, jamen det er jo også netop spartel og tape jeg skal igeng med ;o)
    Dog ikke spændende maskingtape, hvis det var det du mente. Synes bordet er så fint med den hvide kant så den vil jeg gerne bibeholde :-)

    Auvills univers, ja, man kan bruge sengen frem til ca. 7-8 måneders alderen :-)
    Jeg er ganske tilfreds med vådservietterne fra Derma, men Neutral er da en del billigere kan jeg godt se, så måske man skulle skifte mærke.

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  7. Skøn skøn seng, den må jeg bare eje til min snart lille nye ankomne søn ;-).
    Ulla jeg har sendt dig en mail angående køb af både seng samt kravlegård, håber det blir' mit ;-)

    SvarSlet
  8. Malene, jeg har sendt dig en mail :-)
    Kh Ulla.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.